Dishonored påbörjat

Flakmonkey
Dishonored påbörjat

Har inte spelat mer än en timme eller två av #Dishonored (Dishonored: Definitive Edition närmare bestämt) , men jag kan redan förstå varför det var ett de mest hyllade spelen 2012. Handlingen och världen den utspelar sig i känns väldigt intressant. Det är kanske inte alltför originellt att behöva rentvå sitt namn och rädda världen på samma gång men har redan stött på lite twists som gör att det skiljer sig från mängden. Spelmekaniskt har det också egenheter som är spännande. I slutändan lär jag väl skjuta mig igenom så många situationer som jag kan, smygande är ju som jag konstaterat här tidigare inte riktigt min grej, men det kommer nog kunna göras på kul sätt.

Om det är någonstans där det inte imponerar lika mycket så är det på det visuella planet. Det är inte fult på något sätt, men det märks ändå att det är ett spel som utvecklades till PS3- och Xbox 360-generationen. Artistiskt håller det dock fortfarande måttet och det gör också att de rent tekniska tillkortakommandena inte märks lika mycket. Det satsar inte på att vara så realistiskt som möjligt vilket brukar vara smart om du vill att ett spel i tre dimensioner ska åldras värdigt.

Hursom så har jag verkligen fått mersmak och ska fortsätta spela nu på direkten.

#blogg

Medlem
Dishonored påbörjat

Rekommenderar starkt att försöka spela genom spelet utan att döda någon alls, man blir faktiskt straffad om du dödar för många!

Flakmonkey
Skrivet av Luftman:

Rekommenderar starkt att försöka spela genom spelet utan att döda någon alls, man blir faktiskt straffad om du dödar för många!

Mjo jag har förstått det och det verkar rätt förlåtande när det kommer till smygandet så får nog bli mycket sånt också. Även om jag inte gillar det

Det är jäkligt segt de första 15 timmarna tyvärr, men det är bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är jäkligt segt de första 15 timmarna tyvärr, men det är bra.

wat , storyn kan inte vara mer än 8h.

1
Skriv svar