Markus "Notch" Perssons inkomst för 2015 avslöjad

Robot
Markus "Notch" Perssons inkomst för 2015 avslöjad

Minecraft-skaparens "arbetslöshet" syns inte på det ständigt växande bankkontot.


Medlem
Markus "Notch" Perssons inkomst för 2015 avslöjad

Kul att det gick bra för honom


signatur

I drank what?

Medlem

haha så sjukt!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

*Gäsp* Jaha...?

Medlem

sverige är ett skatteparadis för folk med kapital

Medlem

Hoppas han kommer med lite fler snyfthistorier om hur synd det är om honom,

Grattis! Då behöver han bara skatta typ 5% istället för 50+%.

Jag fattar inte varför det ska vara hög skatt på att jobba och så låg skatt på kapitalinkomster.

edit: möjligt att detta är pengar från försäljningen som han plockat ut, och inte avkastningar på kapitalplaceringar? Då skattar han nog som fåmansföretag, dvs typ 30%.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Grattis! Då behöver han bara skatta typ 5% istället för 50+%.

Jag fattar inte varför det ska vara hög skatt på att jobba och så låg skatt på kapitalinkomster.

Är väl för att man redan har skattat på dom pengarna när man tjänade in dom. Fast det är klart, inget hindrar väl rödgröna röran på att hitta på ännu ett sätt att dra in skatt, bäst att inte ge dom några idéer...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det verkar jäääävligt nice att ha så mycket pengar...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Oavsett hur du tjänar pengar så ska du ju betala ca 1/3 av förtjänsten i skatt. Sen finns det ju tyvärr de som har råd att hitta kreativa lösningar för att slippa en stor del av det. Det är de (skatte)flyktingarna vi borde fokusera på kan jag tycka. Och andra håller absolut inte med mig. Och det är ju skönt det, att vi får tycka olika.
Men Notchan gjorde ju helt jäkla rätt som tog pengarna och sprang. Han har ingen j-a skyldighet mot fans, anställda osv som han inte redan uppfyllt med råge.

Medlem

Alltså den tid och jobb han lagt ner på MC, 10miljoner känns mer rimligt än miljarder..


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skrivet av ulrik.borg:

Sen finns det ju tyvärr de som har råd att hitta kreativa lösningar för att slippa en stor del av det.

Som att gå till banken och öppna ett investeringssparkonto menar du?

Medlem

Herrejävlar... kul för Markus!
Just nu skulle jag vilja vara "ekonomisk oberoende" själv... mest för att slippa vara orolig för framtiden.

Medlem
Skrivet av skoeldpadda:

Hoppas han kommer med lite fler snyfthistorier om hur synd det är om honom,

Folk som blir rika snabbt eller vinner mycket pengar beskriver ofta att livet blir ett helvete av olika anledningar.

Medlem
Skrivet av skoeldpadda:

Hoppas han kommer med lite fler snyfthistorier om hur synd det är om honom,

Antar att du är en av de som tror att depression är en myt?

Medlem

Tack Notch för skatteinbetalningarna och nettoinflödet av pengar till Sverige! Hoppas vi får fler sådana entreprenörer.

Medlem

Ja man vet inte hur man själv skulle reagera med så här mycket pengar.
stor risk att man kanske skulle tappa "meningen med livet". man vet aldrig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker inte han ska behöva skatta en krona bra jobbat notch!

Medlem

Tror inte han bryr sig om skatten, det kanske man inte gör när man får in så mycket så snabbt.

Är det inte 20-30% som skattas på kapitalinkomster?

Att det skattas är bra, med tanke på att det är samhället som bekostar vård och utbildning.

Medlem
Skrivet av skoeldpadda:

Hoppas han kommer med lite fler snyfthistorier om hur synd det är om honom,

Att bli rik behöver inte vara synonymt med att bli lycklig.
Pengar skapar nog lika många problem som de löser.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja man vet inte hur man själv skulle reagera med så här mycket pengar.
stor risk att man kanske skulle tappa "meningen med livet". man vet aldrig.

Skulle påstå att det är lättare att tappa "meningen med livet" när man läser om personer som har mer pengar än man själv någonsin kommer tjäna.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av skoeldpadda:

Hoppas han kommer med lite fler snyfthistorier om hur synd det är om honom,

Att bli rik behöver inte vara synonymt med att bli lycklig.
Pengar skapar nog lika många problem som de löser.

Jag skulle nog allt ha bra mycket roligare om jag var ekonomiskt oberoende och kunde göra vad jag ville...

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av returpack:
Skrivet av skoeldpadda:

Hoppas han kommer med lite fler snyfthistorier om hur synd det är om honom,

Att bli rik behöver inte vara synonymt med att bli lycklig.
Pengar skapar nog lika många problem som de löser.

Jag skulle nog allt ha bra mycket roligare om jag var ekonomiskt oberoende och kunde göra vad jag ville...

Jag skulle också vilja vara ekonomiskt oberoende.
Du kan dock inte köpa vänner eller psykiskt välmående.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av returpack:
Skrivet av skoeldpadda:

Hoppas han kommer med lite fler snyfthistorier om hur synd det är om honom,

Att bli rik behöver inte vara synonymt med att bli lycklig.
Pengar skapar nog lika många problem som de löser.

Jag skulle nog allt ha bra mycket roligare om jag var ekonomiskt oberoende och kunde göra vad jag ville...

Jag skulle också vilja vara ekonomiskt oberoende.
Du kan dock inte köpa vänner eller psykiskt välmående.

Till viss mån, jo.

Medlem

Det här med att man skulle bli olycklig av att bli rik, var kommer det från? Iliaden eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Suck...om man hade dom pengarna. Fy fan vad telefonsamtal jag hade börjat göra med diverse individer inom företag under utveckling...för att inte tala om Elon Musk.

Inte köpa någon jävla fantasi-lyxvilla som man inte har det minsta lilla behov av.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Oavsett hur du tjänar pengar så ska du ju betala ca 1/3 av förtjänsten i skatt. Sen finns det ju tyvärr de som har råd att hitta kreativa lösningar för att slippa en stor del av det. Det är de (skatte)flyktingarna vi borde fokusera på kan jag tycka. Och andra håller absolut inte med mig. Och det är ju skönt det, att vi får tycka olika.
Men Notchan gjorde ju helt jäkla rätt som tog pengarna och sprang. Han har ingen j-a skyldighet mot fans, anställda osv som han inte redan uppfyllt med råge.

stämmer ju dock inte att oavsett hur mkt man tjänar går 1/3 i skatt. Skaffa ett ISK konto och investera väl.

Medlem
Skrivet av Skyrage:

Suck...om man hade dom pengarna. Fy fan vad telefonsamtal jag hade börjat göra med diverse individer inom företag under utveckling...för att inte tala om Elon Musk.

Inte köpa någon jävla fantasi-lyxvilla som man inte har det minsta lilla behov av.

Man gör det man tror att man mår bra av att göra

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av returpack:
Skrivet av skoeldpadda:

Hoppas han kommer med lite fler snyfthistorier om hur synd det är om honom,

Att bli rik behöver inte vara synonymt med att bli lycklig.
Pengar skapar nog lika många problem som de löser.

Jag skulle nog allt ha bra mycket roligare om jag var ekonomiskt oberoende och kunde göra vad jag ville...

Jag skulle också vilja vara ekonomiskt oberoende.
Du kan dock inte köpa vänner eller psykiskt välmående.

Jag skulle få ett väldigt mycket bättre psykist välmående av att inte behöva oroa sig för pengar då o då. Vänner, jag skulle tro att jag skulle få väldigt mycket "nya" vänner...

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av slartibartfast:

Grattis! Då behöver han bara skatta typ 5% istället för 50+%.

Jag fattar inte varför det ska vara hög skatt på att jobba och så låg skatt på kapitalinkomster.

Är väl för att man redan har skattat på dom pengarna när man tjänade in dom. Fast det är klart, inget hindrar väl rödgröna röran på att hitta på ännu ett sätt att dra in skatt, bäst att inte ge dom några idéer...

Det var borgarna som uppfann hela konceptet med skatt så gnäll på dem istället.

12
Skriv svar