Årets spel 2015

Robot
Årets spel 2015

Redaktionen har slagits med vadderade sablar, kallat varandra för okvädningsord likt "dumming" och hånats som osnutna, curlade barn på Andys Lekland. Men nu har de äntligen enats – dessa spel var bäst 2015.

#frictional-games, #the-chinese-room, #soma, #super-mario-maker-for-nintendo-3ds, #just-cause-3, #obsidian-entertainment, #pillars-of-eternity, #codemasters, #dirt-rally, #fallout-4, #simcity, #cities-skylines


Medlem
Årets spel 2015

cities? wow det var oväntat

Medlem

Borde köpa Skylines, men har varit skeptisk ett tag...

_Alla_ verkar gilla det...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bra lista, saknar dock Tomb Raider

Medlem
Skrivet av Lepr:

Bra lista, saknar dock Tomb Raider

sant!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Lepr:

Bra lista, saknar dock Tomb Raider

sant!

Det fanns med länge i uttagningarna. Men det är väldigt mycket Tomb Raider. Oavsett Rise.


signatur
Medlem

Jag hade gärna velat se Axiom Verge på listan. Det blev årets spel gör min del- särskilt med tanke på att det bara är utvecklat av en person.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Ori and the blind forest?

Medlem

"Slår vad om en femma att The Witcher 3 är på förstaplats" tänkte jag innan jag klickade, och blev inte det minsta besviken.

Skrivet av Hipshot:

Borde köpa Skylines, men har varit skeptisk ett tag...

_Alla_ verkar gilla det...

Det är så mysigt och avkopplande. Spelet har dessutom en trevlig community, modstöd, och kompetenta utvecklare som mer än gärna kommunicerar med sina fans. Dessutom har de släppt en hel del gratis innehåll utöver ett betal-DLC.

Jag rekommenderar dock att spela det med moddar som automatiskt river övergivna hus och tömmer fulla kyrkogårdar. Då får man koncentrera sig på byggandet istället för onödig och repetitiv micro-managing.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Lepr:

Bra lista, saknar dock Tomb Raider

sant!

Det fanns med länge i uttagningarna. Men det är väldigt mycket Tomb Raider. Oavsett Rise.

Är inte Just Cause 3 väldigt mycket Just Cause 2 och en av orsakerna att spelet är mediokert?

Har inte spelat något av spelen men det är intrycken jag fått från recensioner av spelen. Att Rise är ett riktigt bra spel medans knappt någon sagt att Just Cause 3 är riktigt bra. Lutar oftast åt mediokert och överhypat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

The Witcher 3 och Metal Gear Solid V har jag inte testat på ännu, med tanke på den här listan är det nog dags. Synd att min dator inte är vad den borde vara och att tiden inte riktigt finns

Medlem

The Age of Decadence tyckte jag var riktigt bra!
Kan rekommenderas till alla som är fans av RPG:s.

Medlem

Lite chockad över att Bloodborne inte alls är med på listan.
Fantastiskt spel och har fått fina betyg.

Medlem

Saknar Bloodborne, borde ligga på topp 3 tycker jag.

Skrivet av KaptenKanel:

cities? wow det var oväntat

Vad är oväntat? Är ju ett riktigt bra spel, precis som W3


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Skägg.
10 Chambers

Som sagt, i eftermiddag kommer ni att kunna nominera era egna favoriter!


signatur
Medlem

Finns ett par titlar jag utan sekunds tvekan hade bytat ut med Ori and the Blind Forest och Undertale.

k3m
Medlem

håller med FZ om vinnaren av årets spel. Wild hunt är ett spel som är så mycket bättre än alla andra spel, att jag undrar hur fan sämst är alla andra speltillverkare

SoL
Medlem

Vill inte låts som en fanboy nu, men det är ju något anmärkningsvärt att inte Bloodborne är top 10

FM-guru
F.d. Sisyr

Kommer inte ens ihåg allt som släppts under året, men Witcher 3 är även för mig den klara vinnaren. MGS 5, Pillars of Eternity och Sunless Sea är närmast följande spel.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Lepr:

Bra lista, saknar dock Tomb Raider

sant!

Det fanns med länge i uttagningarna. Men det är väldigt mycket Tomb Raider. Oavsett Rise.

Är inte Just Cause 3 väldigt mycket Just Cause 2 och en av orsakerna att spelet är mediokert?

Har inte spelat något av spelen men det är intrycken jag fått från recensioner av spelen. Att Rise är ett riktigt bra spel medans knappt någon sagt att Just Cause 3 är riktigt bra. Lutar oftast åt mediokert och överhypat.

Kan bara tala för mig själv, och jag tycker att Just Cause 3 är ett betydligt bättre och framför allt roligare spel än Rise of the Tomb Raider (eller fjolårets Tomb Raider, för den delen, som i sin tur var bättre än Rise). Förstår inte alls hypen för TR-spelen.

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:
Skrivet av KaptenKanel:

cities? wow det var oväntat

Vad är oväntat? Är ju ett riktigt bra spel, precis som W3

ok

Medlem

Rise of the Tomb Raider var ett bättre spel story mässigt än Fallout 4 så det borde varit med på listan.

Medlem

I tid och underhållning så vinner Fallout 4 och Just Cause 3 stort detta år. Witcher 3 var för mig som att se en halvdan film, det var okej, men inget jag kommer att minnas direkt.

Visst, Witcher 3 hade karaktärerna och storyn. Men i underhållning låg det långt ner i kistan

Medlem

Håller med om Witcher 3 årets spel.
jag ligger ofta efter med spel. Blir alltid förra, eller förrförra årens spel jag sitter med men witcher 3 var ett undantag det började jag ca ½år efter släpp och har klarat ut mainstory och precis börjat med Heart of stone expansionen.

helt klart GOTY, men jag har ju å andra sidan inte provat dom andra spelen än.
förrutom Fallout 4 men det var på XBox one och där kändes det skit, men det berodde mer på att XBone kan inte göra Fallout rättvisa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Första gången jag känner och ser att det är en självklarhet både från spelare och recensenter/sidor vad som är GOTY, vilket Witcher 3 verkligen förtjänar. Inget tjafs om det. Mer vad som bör vara ''runner ups'' om man säger så


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skägg.
10 Chambers

Nomineringsnyheten för läsarnas val är nu uppe


signatur
Medlem

The witcher 3 är nr 1 och ingen är ens nära enligt min mening att ta den platsen ifrån spelet.

Medlem

Just Cause 3 'r så otoligt dåligt och B.fattar inte riktigt dem positiva tongångarna spelet fått. jag älskade JC2 men 3an känns så otroligt dåligt.
Bloodborne borde toppat listan.

Medlem

Är bara glad att Witcher 3 vann, bra val

Medlem

Det som slår mig mest med den här listan är att jag inte spelat nån av dom. Det andra som slår mig är att jag har massor med fin gejjming till nästa år. Det tredje som slår mig är min egen handflata i pannan när jag kommer på att tiden inte räcker till.

Årets spel är Rocket League.

12
Skriv svar