Ny mod till The Witcher 3 låter dig spela som kvinnlig protagonist

Robot
Ny mod till The Witcher 3 låter dig spela som kvinnlig protagonist
Medlem
Ny mod till The Witcher 3 låter dig spela som kvinnlig protagonist

Så länge rösterna förändras samtidigt är jag mer än nöjd

Medlem

Grymt! Bara vänta på nån traditionell nisse som börjar klaga om att en bannemaj ska spela som Geralt i ett Witcher spel, precis som varje annan gång någon - mod eller fullpris spel - sätter en kvinna som ej heter Lara Croft i huvudrollen

Medlem
Skrivet av Mabec:

Så länge rösterna förändras samtidigt är jag mer än nöjd

Då lär du får vänta länge, är ruskiga mängder dialog som ska bytas ut isåfall. Denna mod ändrar bara modellen, animationer m.m. är fortfarande Geralts.

/ LordDaimos

Medlem

Äntligen!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Grymt! Bara vänta på nån traditionell nisse som börjar klaga om att en bannemaj ska spela som Geralt i ett Witcher spel, precis som varje annan gång någon - mod eller fullpris spel - sätter en kvinna som ej heter Lara Croft i huvudrollen

Varför? Själv tycker jag att det vore fint med alternativ. Spela som Geralt eller en egen karaktär, lite som Mass Effect.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av Xepheros:

Grymt! Bara vänta på nån traditionell nisse som börjar klaga om att en bannemaj ska spela som Geralt i ett Witcher spel, precis som varje annan gång någon - mod eller fullpris spel - sätter en kvinna som ej heter Lara Croft i huvudrollen

Varför? Själv tycker jag att det vore fint med alternativ. Spela som Geralt eller en egen karaktär, lite som Mass Effect.

Ja, jag håller med. Men det är supermånga som inte gör det, och genuint blir superupprörda så fort alternativen dyker upp - speciellt ifall alternativet inte ges, och det inte är en vit snubbe i slutändan - oavsett om det är genom en mod eller redesign av utvecklarna. Folk blir genuint kränkta så fort en etablerad karaktär byter hårfärg och blir yngre (Dante i DMC), om karaktären får en annan hudfärg ("kontroversen" kring ryktena om att James Bond skulle spelas av Idris Elba i nån ny film), eller representeras av ett annat kön än man (till exempel så blev det ett jävla liv i dessa konservativa gamers när Female Shephard i Mass Effect 3 fick ett standard utseende och printades på posters och reklambilder istället för att som tidigare uteslutet visa standardutseendet från Male Shephard)

och exemplen är bara exempel, det här är ett verkligt fenomen.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Grymt! Bara vänta på nån traditionell nisse som börjar klaga om att en bannemaj ska spela som Geralt i ett Witcher spel, precis som varje annan gång någon - mod eller fullpris spel - sätter en kvinna som ej heter Lara Croft i huvudrollen

Vad är du för ett White Knight-mongo som tror att folk skulle protestera mot en mod som låter en spela som kvinna?

Har inte hört en enda person någonsin klagat på en mod som åstadkommer vad denna gör.

1
Skriv svar