Problem efter uppdatering av grafikdrivrutiner.

Medlem
Problem efter uppdatering av grafikdrivrutiner.

Hoppas att jag skriver det här på rätt del av forumet.

AMD Gaming Evolved har tjatat om att jag ska uppdatera saker (AMD Radeon Software Crimson Edition 15.12), och jag tänkte att det är väl dags.

Efter att jag hade uppdaterat så startade jag upp The old republic, och upptäckte direkt en del konstiga saker. Först hade jag två gråa ojämna fält på skärmen, ett på varje sida, och vissa byggnader var helt vita och syntes genom andra byggnader och berg. Efter en del omstarter av datorn så verkar det felet vara löst, men då började nästa sak. Ljuspelaren som visar var det finns loot är borta och symbolen som ska vara över huvudet på folk med quests är lika borta den.

Någon som har en aning om vad det kan vara som är fel/hur det kan gå att fixa? Kan inget alls om sånt här själv.

Tack på förhand!

Medlem

Du kan ju testa att återställa din gamla drivrutin till grafikkortet och se om det funkar igen då, (bara att googla hur man gör), om det löser problemet skulle nog jag vänta och installera nästa version istället när den kommer, alternativt testa installera den igen och se om du får samma resultat. Om du installerar den igen så skulle du först kunna ta bort din nuvarande drivrutin och se till så alla filerna är borta (googla) innan du installerar den senaste igen.

Hoppas det hjälper!

Medlem
Skrivet av borotroth:

Hoppas att jag skriver det här på rätt del av forumet.

AMD Gaming Evolved har tjatat om att jag ska uppdatera saker (AMD Radeon Software Crimson Edition 15.12), och jag tänkte att det är väl dags.

Efter att jag hade uppdaterat så startade jag upp The old republic, och upptäckte direkt en del konstiga saker. Först hade jag två gråa ojämna fält på skärmen, ett på varje sida, och vissa byggnader var helt vita och syntes genom andra byggnader och berg. Efter en del omstarter av datorn så verkar det felet vara löst, men då började nästa sak. Ljuspelaren som visar var det finns loot är borta och symbolen som ska vara över huvudet på folk med quests är lika borta den.

Någon som har en aning om vad det kan vara som är fel/hur det kan gå att fixa? Kan inget alls om sånt här själv.

Tack på förhand!

1. Ladda ner Driver sweeper (eller liknande program)
2. Starta om i felsäkert läge
3. Kör Driver sweeper
4. Starta om
5. Installera de nya drivrutinerna

Tänk på att inte ha någon applikation igång när du installerar


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Tack för svaren!

Kom hem igen idag och provade att ta bort gamla drivrutinen både manuellt och sedan med Driver sweeper. När jag sedan installerade 15.12 igen så var felet med loot pelare och questmarkers fortfarande kvar. Misstänker att det blir att köra en återställning till de äldre drivrutinerna Hade aldrig något direkt problem med dom så kan ju inte skada att inte köra det nyaste, och det nya Radeon-inställningsprogrammet som följde med det senaste förstod jag mig ändå inte på ^^

1
Skriv svar