Dragon Age: Origins och Grim Fandango är gratis till Playstation Plus i januari

Robot
Medlem
Dragon Age: Origins och Grim Fandango är gratis till Playstation Plus i januari

Helt ärligt Sony, FUCK U!! Varje månad får PS 4 gamla eller indie spel. Ps3 får fina godbitar varje månad.

Medlem

Ooh, Grim Fandango till PS Vita, thank you!

Ibland önskar man att man kunde köpa xbox live gold till Playstation....


signatur

Playstation 4 guru

Medlem

Vita-spelen faller mig i smaken även fast jag redan köpt Grim Fandango.

Medlem

Tror ändå Hardware: Rivals kan vara kul

Medlem
Skrivet av Naida:

Tror ändå Hardware: Rivals kan vara kul

Det ser faktiskt jävligt roligt ut när man kollar gameplay från spelet.
Snabbt och simpelt!

Medlem
Citat:

PS 4 gamla eller indie spel

Dock så kostar ju ändå Grim Fandango tillräckligt mycket för att man inte ska vilja köpa det, samtidigt om man vill spela det för att återuppleva minnen. Jag tycker den här månaden är supernice, endast för det spelet. Hade det varit något annat lite äldre PS4 AAA titel, så hade jag nog redan haft det spelet med tanke på mängden "bra" spel till ps4an det har kommit.


signatur
Medlem

Wtf vrf får vi på ps4 alltid indie spel, jag spelar inte indiespel sedan 3D kom fram.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Det är väl rätt självklart, att ps4:an inte får några "godbitar".
Enligt prisjakt kostar dragons age origins, PS3, 149:- och lanserades 2009, det är alltså ett 6 år gammalt spel.
MOH kom 2012, kostar 98:- på spelbutiken, och är ett spel jag aldrig hört talas om
Det är alltså spel som är äldre än PS4:a konsolen självt!

Bara ponera att GTA5 PS4 skulle läggas till en månad i ps-plus, då skulle mer eller mindre varenda jeppe köpa på sig ett pluskonto, och mer eller mindre döda all försäljning av ett current-gen spel...

Kort och gott, det finns inga tillverkare som är villiga att släppa sina PS4/Current-gen spel på PSN-plus ännu. Vänta 2-4 år så ska ni se att titlar som GTA5 och Fallout 4 börjar dyka upp...

Jag tycker det är fantastiskt hur bra det ändå funkar, 500:- per år, och så levereras det ändå runt 6 spel i månaden.
Jag hajar inte hur Sony har fått ihop ekonomin kring det hela...

Medlem
Skrivet av electric8:

Wtf vrf får vi på ps4 alltid indie spel, jag spelar inte indiespel sedan 3D kom fram.

Inget av spelen till PS4 denna månad är indie?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av electric8:

Wtf vrf får vi på ps4 alltid indie spel, jag spelar inte indiespel sedan 3D kom fram.

Inget av spelen till PS4 är indie?

Njeao, men vad ska man kalla det då? Det är ju knappast AAA-produktioner...
Billiga download-only spel, den ena en nischad remake (hur många köper Grim som inte spelade orginalet?).
Den andra är ett spel jag inte hört talas om, och googlar man det är typ första sidan träffar sidor som skriver att det ska vara januari på PSN-plus.
Vidare lyckas jag bara hitta "Sony Entertainment" som utvecklare, och det släpps direkt mot PSN-plus.

Indie kanske är fel att säga då, det man snarare ska säga är väl att det återigen inte blev någon "stor"/"AAA"-titel.

Men som jag skrev ovan, min teori är att konsolen är för ung för AAA titlar på PSN-plus.
Inte ens megafloppen Knack har ju hittat dit

Medlem

Jag tror att man kommer att kunna vänta sig lite bättre spel redan nästa år. Men jag kan ha fel mins inte riktigt hur många år det tog innan det började dyka upp bättre spel till ps3an men det var nog ca3 år tror jag någon som mins? För det var flera år som det bara kom minis psp ps1 och rätt tafatta psn spel till ps3/Psp men folk som inte är insatta verkar inte förstå det. Ni har i vilket fall som helst varit missnöjda helt i onödan hela den här tiden Playstation är inte xbox man kan inte förvänta sig att dom är det exakt samma. Villket är perfekt för mej jag som redan har alla AAA spel jag vill ha. Det jag har extra tid att spela är dom mindre spelen på vitan. Har redan 5 AAA spel som det inte finns så mycket tid att spela nu. Men jag klagar inte Ironbanner är ju i full gång nu. Jag menar det är svårt att klaga på något när man får mer en vad man klarar av. Jag vill tipsa om att skaffa vitan till dom som är uttråkade på att sitta vid ps4an eller pcn och spela enkla spel. För för mej så känns det iaf mycket lyxigare att spela dom på den.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag tror att man kommer att kunna vänta sig lite bättre spel redan nästa år. Men jag kan ha fel mins inte riktigt hur många år det tog innan det började dyka upp bättre spel till ps3an men det var nog ca3 år tror jag någon som mins? För det var flera år som det bara kom minis psp ps1 och rätt tafatta psn spel till ps3/Psp men folk som inte är insatta verkar inte förstå det. Ni har i vilket fall som helst varit missnöjda helt i onödan hela den här tiden Playstation är inte xbox man kan inte förvänta sig att dom är det exakt samma. Villket är perfekt för mej jag som redan har alla AAA spel jag vill ha. Det jag har extra tid att spela är dom mindre spelen på vitan. Har redan 5 AAA spel som det inte finns så mycket tid att spela nu. Men jag klagar inte Ironbanner är ju i full gång nu. Jag menar det är svårt att klaga på något när man får mer en vad man klarar av. Jag vill tipsa om att skaffa vitan till dom som är uttråkade på att sitta vid ps4an eller pcn och spela enkla spel. För för mej så känns det iaf mycket lyxigare att spela dom på den.

Inte bara enkla spel, väldigt mycket passar väldigt bra att spela på Vitan.
Fördelen är ju att den kan följa med överallt; på buss, tåg, flyg etc etc.
Spelar Final Fantasy och diverse andra JRPG's, spelade Uncharted och älskade det, Helldivers, Duke Nukem, Ninja Gaiden.
Det går bra att spela även "större" produktioner på den där lilla smidiga maskinen ^^

Medlem

Fel att skriva att det är gratis.
Ingår denna månad men absolut inte gratis.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Fel att skriva att det är gratis.
Ingår denna månad men absolut inte gratis.

Here we go...
Gratis, på köpet, utan extra kostnad, gåva till dig som prenumererar osv osv.
Måste detta påpekas varenda månad när alla ändå förstår vad som menas?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Fel att skriva att det är gratis.
Ingår denna månad men absolut inte gratis.

Jag trodde att vi någon gång skulle kunna ha en sådan här tråd utan denna diskussion. De flesta vet nog hur PS+ och Games with Gold fungerar vid det här laget.

För att återgå till ämnet så tycker jag att det är bra att Sony varje månad skickar med minst ett spel till PS4 som är nytt så att man inte riskerar att "få" ett spel man redan har. Jag äger redan Grim Fandango men Hardware: Rivals dyker upp samma dag som det släpps.

Medlem

Gratispolisen är här!
Det är viktigt att alla informeras om något vi alla redan vet. Och det är extra viktigt att göra det varje månad.

Medlem

Får inte bild från min PS3 längre, så lite sorgligt. Tror den slagit om från HDMI till andra kontakten (gaaamla modellen) under strömavbrott för den verkar fungera, går igång med kontrollen, kan stånga den igen med kontrollen (långtryck, klick). Jaja, får väl kolla det någon dag.
I övrigt får man väl hålla med, GF är ju i och för sig härlig grym nostalgi, men lite klent jämfört med gamla PS+ där tidigare månaders spel låg kvar i ett antal månader. Nu får man ju plocka upp allt "för säkerhets skull" (även om man därmed inte laddar ner allt). PS3-grejerna var dessutom OCKSÅ bättre innan de släppte PS4:an även om jag tycker det blivit fler härliga titlar igen på sistone.
Det var bätre förr(tm) men fortfarande värt pengarna.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Molotov:

Fel att skriva att det är gratis.
Ingår denna månad men absolut inte gratis.

Jag trodde att vi någon gång skulle kunna ha en sådan här tråd utan denna diskussion. De flesta vet nog hur PS+ och Games with Gold fungerar vid det här laget.

För att återgå till ämnet så tycker jag att det är bra att Sony varje månad skickar med minst ett spel till PS4 som är nytt så att man inte riskerar att "få" ett spel man redan har. Jag äger redan Grim Fandango men Hardware: Rivals dyker upp samma dag som det släpps.

Men rätt ska väll ändå vara rätt?
Folk klagar över felskrivningar och felstavningar och feltolkningar annars hejjvilt oavsett om det är rätt fel eller personligt tycke


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk

Hardware Rivals är rätt skoj, testade betan tidigare Grim Fandango har jag funderat på att skaffa tidigare men inte blivit av så det ska bli kul, synd dock att Origins inte är till PS4


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Som jag sagt så många gånger tidigare, ha lite tålamod, det kommer släppas AAA för ps4 med plus så småningom, kika gärna på listan över spel som kom till ps3 med plus de första två åren av tjänsten. Sen är det väldigt många bra spel som kommer redan nu om folk bara vågade prova istället för att stirra sig blinda på AAA. Mycket med charmen tycker jag är att det släpps spel man annars aldrig hade köpt. Jag förstår att allt inte passar alla, jag gillar långt ifrån allt som kommer men för den prislappen kan man knappast klaga.

Här är några bra spel av de 42 spel som släpptes med plus till ps4 under 2015:

Infamous first light
The swapper
Rogue legacy
Transistor
Counterspy
Oddworld
Valiant hearts
Rocket league
Lara croft
Super meatboy
Magicka 2
Gauntlet

Värdemässigt kan Rocket league själv, som ingick från dag 1, årets nästbästa spel enligt mig, jämföras med ca 3-5 mån av priset för ps plus under ett år.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Får inte bild från min PS3 längre, så lite sorgligt. Tror den slagit om från HDMI till andra kontakten (gaaamla modellen) under strömavbrott för den verkar fungera, går igång med kontrollen, kan stånga den igen med kontrollen (långtryck, klick). Jaja, får väl kolla det någon dag.
I övrigt får man väl hålla med, GF är ju i och för sig härlig grym nostalgi, men lite klent jämfört med gamla PS+ där tidigare månaders spel låg kvar i ett antal månader. Nu får man ju plocka upp allt "för säkerhets skull" (även om man därmed inte laddar ner allt). PS3-grejerna var dessutom OCKSÅ bättre innan de släppte PS4:an även om jag tycker det blivit fler härliga titlar igen på sistone.
Det var bätre förr(tm) men fortfarande värt pengarna.

Har för mig det går att lösa om man startar upp konsollen och fortsätter hålla ned knappen (på själva konsollen). Vill minnas att att detta hänt mig någon gång.

Medlem

Urusla titlar och mestadels "indies" i klass med gratis mobiltelefonspel. Kommer inte förnya PS+. Tack och hej Sony.

Medlem
Skrivet av svartlock:
Skrivet av Molotov:

Fel att skriva att det är gratis.
Ingår denna månad men absolut inte gratis.

Here we go...
Gratis, på köpet, utan extra kostnad, gåva till dig som prenumererar osv osv.
Måste detta påpekas varenda månad när alla ändå förstår vad som menas?

Men jag gillar denna diskussion också.
Varför inte bara skriva "xzy är månadens Playstation Plus spel". Eller "XZY är dina inkluderade spel för Januari".

För "utan extra kostnad" och "gåva"? Vad snackar du om? Jag har PSN+ för _EN_ anledning, och det är spelen.
Så spelen är ju det jag betalar pengar för. Då är det ju fasen inte en "gåva" eller "utan extra kostnad"

För mig är det att vända på steken, det är "onlinespelande" som är en "gåva" eller "utan extra kostnad" för mig, jag spelar enbart singleplayerspel, så att kunna onlinspela är betydelselöst för mitt användande av PSN+.

Så för att återupprepa, nej. Spelen är inte gratis för mig. Jag betalar 500:- per år för att få tillgång till dessa spel. Sen visst, det är inte mycket pengar för det man får, men återigen, nej spelen är inte gratis. Spelen kostar mig totalt 500:-.
Jag får 2 spel till ps4 per månad (har inte kvar nån av de andra konsolerna) = 24 spel per år, vilket ger ungefär 20 kronor per spel.
Förklara gärna för mig hur det blir "gratis" eller "gåva"?

Sååååå

. Jag står precis som snubben du citerade fast vid att just GRATIS är det absolut sämsta ordet som går att använda. Men det är ju bara clickbait och det får man leva med!
Jag ser ingen annan anledning än att ordet "GRATIS" ger betydligt fler klick = mer annonser = mer pengar, än någon av dom mer korrekta formuleringarna jag skrev ovan.

GOTT NYTT ÅR! YEAAH!!!!

Medlem

AAA-spel är skit. Mer marknadsföring än innehåll, eftersom de är så usla.

Grim Fandango brädar "AAA-spelen" vilken dag som helst.

Medlem

Förstår absolut inte varför det finns folk som klagar på PS+-spelen. Jag fick tag på 12 mån för 439 kr, vilket gör att jag betalar ca 36kr/månaden. Kan nog offra 36 kr/mån för MINST 48 spel om året Eller som polygon värderade PS+ 2015 till ett totalt värde på 1053 dollar.

Edit: Man fick totalt 72 spel under 2015 via PS+.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Förstår absolut inte varför det finns folk som klagar på PS+-spelen. Jag fick tag på 12 mån för 439 kr, vilket gör att jag betalar ca 36kr/månaden. Kan nog offra 36 kr/mån för MINST 48 spel om året Eller som polygon värderade PS+ 2015 till ett totalt värde på 1053 dollar.

Tack, ville också skriva det i min tidigare kommentar men kom inte ihåg var jag läst det och de exakta siffrorna

Medlem
Skrivet av whoo:

Jag får 2 spel till ps4 per månad (har inte kvar nån av de andra konsolerna) = 24 spel per år, vilket ger ungefär 20 kronor per spel.

Intressant att du väljer att skriva att du FÅR 2 spel i månaden med tanke på resten av din text nä nu ska jag sluta retas, ville bara poängtera att det kom 42 spel med plus, under 2015, till ps4, blir ju fler pga cross-buy och de kan du ladda ner trots att du inte äger fler konsoler. Gott nytt år!

Medlem

Till alla som klagar på att det inte är stortitlar till ps4: Ps3 spelen är ju inte direkt nya, vänta 2-3 år så ska ni se. tycker själv det är kul med indiespelen, har så mycket annat som väntar annars så kul med nå litet däremellan.

12
Skriv svar