Oculus Rift säljs tillsammans med plattformsspelet Lucky's Tale

Robot
Oculus Rift säljs tillsammans med plattformsspelet Lucky's Tale
Releasehästryttare
Oculus Rift säljs tillsammans med plattformsspelet Lucky's Tale

cute, alla furrys kommer älska det ..

Medlem

När jag hade min DK2 spelade jag en del BlazeRush som är små racing-farkoster man ser uppifrån. Allt såg så fluffigt, mysigt och trevligt ut. Kan verkligen tänka mig att Luckeys Tale kommer att bli lika mysigt.

Medlem

Lär nog komma en hel uppsjö av bundles när det är dags för lansering.
F.ö. precis börjat spela Elite Dangerous och det verkar som om det är många förutom jag som kör FaceTrackNoIR och liknande lösningar och föredrar dem framför OR och dess låga upplösning. Jag hoppas verkligen att första generationen leder till andra och tredje och att inte hypen går ur VR ännu en gång.
På tal om det: Någon som vet om man kan se 3D film med någon av VR-lösningarna? Alltså vanlig 3D Blueray osv? Att titta på film verkar ju vara den vanligaste applikationen för den "VR" som finns nu (Samsung, cardboard osv).

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Lär nog komma en hel uppsjö av bundles när det är dags för lansering.
F.ö. precis börjat spela Elite Dangerous och det verkar som om det är många förutom jag som kör FaceTrackNoIR och liknande lösningar och föredrar dem framför OR och dess låga upplösning. Jag hoppas verkligen att första generationen leder till andra och tredje och att inte hypen går ur VR ännu en gång.
På tal om det: Någon som vet om man kan se 3D film med någon av VR-lösningarna? Alltså vanlig 3D Blueray osv? Att titta på film verkar ju vara den vanligaste applikationen för den "VR" som finns nu (Samsung, cardboard osv).

Det tekniska problemet med VR i existerande 3D-film är att 3D-filmerna inte kan hantera rotationer, med anrda ord: inte särskilt tillfredsställande, dock möjligt.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

F.ö. precis börjat spela Elite Dangerous och det verkar som om det är många förutom jag som kör FaceTrackNoIR och liknande lösningar och föredrar dem framför OR och dess låga upplösning. Jag hoppas verkligen att första generationen leder till andra och tredje och att inte hypen går ur VR ännu en gång.

Känns inte rimligt att dra några långtgående slutsatser av VRs potentiella popularitet i simulatorer utifrån upplösningen hos ett erkänt undermåligt dev kit. Vänta och se vad reaktionerna blir med konsumentversionen...

Att VR och AR är här för att stanna kan du räkna kallt med. En industri i storleksordningen smartphones är att vänta inom 5-10 år.

Medlem

Det där såg ju ärligt talat inget vidare ut...

Medlem

Ser ut som Conker's Bad Fur Day innan det blev lite mer vuxet av sig (då det fortfarande hette Twelve Tales Conker eller något sånt)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Var ganska väntat. Så Oculus Rift kommer nu alltså bundlad med en Xbox-kontroll och ett spel? Inte illa Hoppas bara att prislappen kan motivera ett köp.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Var ganska väntat. Så Oculus Rift kommer nu alltså bundlad med en Xbox-kontroll och ett spel? Inte illa Hoppas bara att prislappen kan motivera ett köp.

Två spel. Eve Valkyrie följer också med. Skulle inte förvåna mig om det även följer med ett spel från Oculus egna team. Vi får se.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av ulrik.borg:

Lär nog komma en hel uppsjö av bundles när det är dags för lansering.
F.ö. precis börjat spela Elite Dangerous och det verkar som om det är många förutom jag som kör FaceTrackNoIR och liknande lösningar och föredrar dem framför OR och dess låga upplösning. Jag hoppas verkligen att första generationen leder till andra och tredje och att inte hypen går ur VR ännu en gång.
På tal om det: Någon som vet om man kan se 3D film med någon av VR-lösningarna? Alltså vanlig 3D Blueray osv? Att titta på film verkar ju vara den vanligaste applikationen för den "VR" som finns nu (Samsung, cardboard osv).

Det tekniska problemet med VR i existerande 3D-film är att 3D-filmerna inte kan hantera rotationer, med anrda ord: inte särskilt tillfredsställande, dock möjligt.

Väldigt möjligt Oculus arbetar på en vr kortfilm som skall komma med när man köper.

https://storystudio.oculus.com/en-us/henry/

Medlem
Skrivet av Emyxia:
Skrivet av Bojkott:

Var ganska väntat. Så Oculus Rift kommer nu alltså bundlad med en Xbox-kontroll och ett spel? Inte illa Hoppas bara att prislappen kan motivera ett köp.

Två spel. Eve Valkyrie följer också med. Skulle inte förvåna mig om det även följer med ett spel från Oculus egna team. Vi får se.

Ja just ja, det hade jag helt glömt bort. Så då är vi alltså uppe i två spel plus eventuellt ett tredje. Om priset håller sig under 4000kr så är det ju en väldigt bra deal.

Ambassadör
Xbox

Jag tror också att luktfilm, asbest-isolering, fossila bränslen och hemtelefon blir stort 2016.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Emyxia:
Skrivet av Bojkott:

Var ganska väntat. Så Oculus Rift kommer nu alltså bundlad med en Xbox-kontroll och ett spel? Inte illa Hoppas bara att prislappen kan motivera ett köp.

Två spel. Eve Valkyrie följer också med. Skulle inte förvåna mig om det även följer med ett spel från Oculus egna team. Vi får se.

Ja just ja, det hade jag helt glömt bort. Så då är vi alltså uppe i två spel plus eventuellt ett tredje. Om priset håller sig under 4000kr så är det ju en väldigt bra deal.

Tyvärr har Oculus hintat väldigt starkt om högre pris än vad många väntat sig.

Jag tror man får räkna med minst 6500 kr med moms, och det kan komma upp i så mycket som 8000+kr.

Hade jag inte haft en egen firma att dra det på hade jag varit lite ledsen i ögat. Särskilt om man vill ha en Vive också som troligtvis blir ännu dyrare.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Tyvärr har Oculus hintat väldigt starkt om högre pris än vad många väntat sig.

Jag tror man får räkna med minst 6500 kr med moms, och det kan komma upp i så mycket som 8000+kr.

Hade jag inte haft en egen firma att dra det på hade jag varit lite ledsen i ögat. Särskilt om man vill ha en Vive också som troligtvis blir ännu dyrare.

Aldrig att det kommer gå på 8 000 kr. Det vore en enorm flopp. Vad jag kan hitta så har man sagt att det kommer kosta mer än $350, vilket de först hade uppskattat, men att det kommer vara "ungefär" i den prisklassen, så 4 000 känns inte omöjligt. Mer än 5 000 tycker jag inte stämmer alls med det uttalandet. Om det ska kosta såpass mycket så kan det lika gärna kvitta, då ingen utom de allra mest "entusiastiska" spelarna kommer köpa. Absolut inget "VR-år", alltså.

För att bli faktiskt slå igenom måste det bli typ lika tillgängligt som Wii var när det först kom ut. Lite svag jämförelse, men det jag menar på är att det var en ganska banbrytande teknik för de allra flesta som väldigt många dock hade råd med.

Medlem

Några 8 bagare kan ni glömma, som bäst 399$ men gissar på 450$ och landar i svenska butiker på 3500-4500kr.
Vive ett par tusen mer.

Medlem
Skrivet av Lombra:
Skrivet av Hullken:

Tyvärr har Oculus hintat väldigt starkt om högre pris än vad många väntat sig.

Jag tror man får räkna med minst 6500 kr med moms, och det kan komma upp i så mycket som 8000+kr.

Hade jag inte haft en egen firma att dra det på hade jag varit lite ledsen i ögat. Särskilt om man vill ha en Vive också som troligtvis blir ännu dyrare.

Aldrig att det kommer gå på 8 000 kr. Det vore en enorm flopp. Vad jag kan hitta så har man sagt att det kommer kosta mer än $350, vilket de först hade uppskattat, men att det kommer vara "ungefär" i den prisklassen, så 4 000 känns inte omöjligt. Mer än 5 000 tycker jag inte stämmer alls med det uttalandet. Om det ska kosta såpass mycket så kan det lika gärna kvitta, då ingen utom de allra mest "entusiastiska" spelarna kommer köpa. Absolut inget "VR-år", alltså.

För att bli faktiskt slå igenom måste det bli typ lika tillgängligt som Wii var när det först kom ut. Lite svag jämförelse, men det jag menar på är att det var en ganska banbrytande teknik för de allra flesta som väldigt många dock hade råd med.

Tja, jag hade ju gärna sätt att de blir billigare men med tanke på Palmers twittrande de senaste veckorna tror jag tyvärr på minst 600$ vilket blir 6000+kr i Sverige. Och då ingår såklart inte Touch-kontrollerna som nu är försenade till q3-4 2016.

Palmer har bla. Twittrat att utan subventioner skulle bara hårdvaran i Riften ligga på över 1000$.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag tror också att luktfilm, asbest-isolering, fossila bränslen och hemtelefon blir stort 2016.

Så du kan se in i framtiden och sen tycker du att du kan göra narr av oss som ser fram emot det? >För du är liiite bättre än oss andra och känner att du kan döma ut en hel teknologi? ...ser fram emot dina argument.

Och köper man Steam Vr kommer man säkert få gratis nycklar till Portal 2, Cs Go eller L4D2

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag tror också att luktfilm, asbest-isolering, fossila bränslen och hemtelefon blir stort 2016.

Jomen..internet är en fluga *facepalm

Skrivet av Hullken:

Palmer har bla. Twittrat att utan subventioner skulle bara hårdvaran i Riften ligga på över 1000$

Missat detta , låter otroligt såfall om man jämnför med Dk2 som knappast kan ha varit subventionerad ?.
350$ kostade dk2 och kikar vi på cv1 så får lägga till några leds ett stycke headphones och iof två skärmar men tillsammans bara en liten ökning av den totala upplösningen.
Stora kostnaden kan såfall vara linserna som borde vara tillverkat av glas kontra dk2' lättrepade polymer dito.

Vi får se helt enkelt , kanske menade han allt bundlat material för xbox kontrollen är garanterat subvensionerad av MS.

Medlem

Ocululus Rift? Är det Hawaii versionen?

1
Skriv svar