Kampen mot backlogen år 2015

Flakmonkey
Kampen mot backlogen år 2015

2015 är snart till ända och tänkte sammanfatta min livslånga kamp mot backlogen. Har inte tid att säga någonting om varje spel, skulle någon vilja veta vad jag tycker om dem är det bara att söka här på bloggen, men jag tänkte sammanfatta året i ett stycke eller två.

På det stora hela har det varit ett väldigt bra spelår. Totalt har jag tagit mig igenom 32 spel och jag kan ärligt talat säga att inget har känts som bortkastad tid. Alla har självklart inte varit fantastiska men samtliga har bjudit på tillräcklig underhållning. Mest nöjd är jag emellertid inte med antalet utan faktumet att det är en rätt salig blandning på spel. Det som inte finns med är något "tungt" rollspel och strategi. Det förstnämnda vet jag inte riktigt vad det beror på men The Witcher 3 och Fallout 4 finns högt på listan när de väl går ner i pris. Vad gäller strategi så beror det helt enkelt på att jag inte har någon PC att spel på längre

Så om man ska ta och lyfta fram några spel så har jag några indie-titlar i Super Meat Boy, Axiom Verge och Shovel Knight som jag verkligen kan rekommendera. De är spel som jag tycker att alla borde lira. Bland retro-spelen vill jag nämna Zelda: Link's Awakening och Mega Man 2/3. Fantastiska spel alla tre som håller än idag. Och om jag slutligen ska välja tre "moderna stortitlar" så är The Last of Us, Shadow of Mordor och The Walking Dead Season Two som jag verkligen kan rekommendera.

Battlefield 4 - 2015-01-24
Infamous: First Light - 2015-02-06
New Super Mario Bros 2 - 2015-02-11
Rogue Legacy - 2015-02-22
Shadow of Mordor - 2015-03-31
Uncharted: Golden Abyss - 2015-04-14
Wolfenstein: The New Order - 2015-04-29
Axiom Verge - 2015-05-17
Kid Icarus - 2015-05-26
Zelda: Oracle of Ages - 2015-06-23
Donkey Kong Country Returns 3D - 2015-07-02
Super Mario - 2015-07-06
Super Mario Bros 2 - 2015-07-08
Zelda: Oracle of Seasons - 2015-07-15
Shovel Knight - 2015-07-19
Killzone Mercenary - 2015-07-22
Fex - 2015-07-25
Link's Awakening - 2015-08-09
Limbo - 2015-08-20
Guacamelee! - 2015-09-20
The Last of Us - 2015-09-23
Rayman Legends - 2015-10-25
Super Meat Boy - 2015-10-27
Xeodrifter - 2015-11-01
The Walking Dead Season Two - 2015-11-10
Super Mario Land - 2015-11-15
Mega Man - 2015-11-21
Mega Man 2 - 2015-11-29
Sleeping Dogs - 2015-12-13
The Order: 1886 - 2015-12-19
Mega Man 3 - 2015-12-22
Dishonored - 2015-12-31

#blogg

Medlem
Kampen mot backlogen år 2015

Wolfenstein The New Order är ett spel som jag också har betat av från backloggen under året. Gillade det väldigt mycket. Kändes som ett klassiskt FPS i modern kostym. Hygglig story, massor av action och dual wield shotguns.

Funderar på att skaffa The Old Blood, men risken finns att det blir liggande på hyllan fram till slutet av 2017 innan jag spelar det.

Flakmonkey
Skrivet av Bennii:

Wolfenstein The New Order är ett spel som jag också har betat av från backloggen under året. Gillade det väldigt mycket. Kändes som ett klassiskt FPS i modern kostym. Hygglig story, massor av action och dual wield shotguns.

Funderar på att skaffa The Old Blood, men risken finns att det blir liggande på hyllan fram till slutet av 2017 innan jag spelar det.

Funderat på det spelet jag också. Kanske blir en av titlarna i nästa batch av spel jag köper

Medlem

Ingen PC att spela på? Då kan man ju inte läsa den här bloggen längre, PC Master Race eller inget!

Medlem

Imponerande måste jag säga.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Ingen PC att spela på? Då kan man ju inte läsa den här bloggen längre, PC Master Race eller inget!

Han hade ju ingen PC att spela på så...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Flakmonkey
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av LVX156:

Ingen PC att spela på? Då kan man ju inte läsa den här bloggen längre, PC Master Race eller inget!

Han hade ju ingen PC att spela på så...

Får se om det blir någon framöver men då blir det nog en laptop som man kan ta fram vid behov. Vill inte ha en stationär som tar en massa plats, men det är ju inte som att jag inte vill spela på PC

Medlem

Jag vill knappt ens titta på min backlog faktiskt, har en del från 2013 och framåt som jag inte klarat av ännu :/ Och ändå har man köpt fler spel efter det, senast MGS5: Phantom Pain och Just Cause 3.

Nästan så att man hoppas att ens internet ska dö ut och man ska bli insnöad i en vecka eller två så att det bara är att spela som gäller.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Jag vill knappt ens titta på min backlog faktiskt, har en del från 2013 och framåt som jag inte klarat av ännu :/ Och ändå har man köpt fler spel efter det, senast MGS5: Phantom Pain och Just Cause 3.

Nästan så att man hoppas att ens internet ska dö ut och man ska bli insnöad i en vecka eller två så att det bara är att spela som gäller.

Under nästan 3 veckor så fuckade telia vårat internt en sommar 2009, det var helt underbart, felet med internet är att slösurf och så tar mycket tid, även om man inte tror det och då använder jag inte ens någon sorts social media, öht.

Bara att skriva detta tog tid haha.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Flakmonkey
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Dumlen:

Jag vill knappt ens titta på min backlog faktiskt, har en del från 2013 och framåt som jag inte klarat av ännu :/ Och ändå har man köpt fler spel efter det, senast MGS5: Phantom Pain och Just Cause 3.

Nästan så att man hoppas att ens internet ska dö ut och man ska bli insnöad i en vecka eller två så att det bara är att spela som gäller.

Under nästan 3 veckor så fuckade telia vårat internt en sommar 2009, det var helt underbart, felet med internet är att slösurf och så tar mycket tid, även om man inte tror det och då använder jag inte ens någon sorts social media, öht.

Bara att skriva detta tog tid haha.

Det där är ett ständigt "problem". Gäller inte bara spel för mig utan även film. Jag ser på så otroligt få filmer trots att jag vill se dem. Istället är det slösurfande, tittande på diverse serier eller Youtube-kanaler. Lite lustigt är det att jag fortsätter göra det trots att jag är betydligt mer tillfredsställd efter att ha sett en film eller lirat ett spel än vad jag är efter fem avsnitt av från "Gold Rush".

Får helt enkelt bestämma sig för att det är det man vill göra och stänga av andra "störningsmoment".

1
Skriv svar