Vad tycker du om vår reklam?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Pimpmobile:

Detta är anledning till att jag använder adblock, reklam som klistrar sig fast i botten på skärmen. Accepterar "vanlig" reklam men detta tycker jag är för mycket.

Mobilsidan och annonserna där behöver verkligen lite kärlek. Jag hoppas dock att du upplevt en förbättring på desktop-sajten senaste veckorna.

Absolut, därför är ni vitlistade Fortsätter att vitlista er på mobilen också. Tack för besked!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pimpmobile:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Pimpmobile:

Detta är anledning till att jag använder adblock, reklam som klistrar sig fast i botten på skärmen. Accepterar "vanlig" reklam men detta tycker jag är för mycket.

Mobilsidan och annonserna där behöver verkligen lite kärlek. Jag hoppas dock att du upplevt en förbättring på desktop-sajten senaste veckorna.

Absolut, därför är ni vitlistade Fortsätter att vitlista er på mobilen också. Tack för besked!

Tack!


signatur
Medlem

En liten fundering ang dom där wallpapers som är "bakom" sajten. Skall dom verkligen vara så? Alltså (så bild nedan) delen till vänster om sajten är den högra delen av bakgrundsbilden och vise versa. Borde inte den vänstra delen vara till vänster så att vilden fortsätter på höger sida?

[ia=1139016]

Kanske ingen big deal, men ser knäppt ut och ibland ser man inte vad dom gör reklam för.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

En liten fundering ang dom där wallpapers som är "bakom" sajten. Skall dom verkligen vara så? Alltså (så bild nedan) delen till vänster om sajten är den högra delen av bakgrundsbilden och vise versa. Borde inte den vänstra delen vara till vänster så att vilden fortsätter på höger sida?

[ia=1139016]

Kanske ingen big deal, men ser knäppt ut och ibland ser man inte vad dom gör reklam för.

Förstår inte riktigt vad du menar, på min skärm är hela bilden med och då ser det inte så tokigt ut?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av conthox:

En liten fundering ang dom där wallpapers som är "bakom" sajten. Skall dom verkligen vara så? Alltså (så bild nedan) delen till vänster om sajten är den högra delen av bakgrundsbilden och vise versa. Borde inte den vänstra delen vara till vänster så att vilden fortsätter på höger sida?

[ia=1139016]

Kanske ingen big deal, men ser knäppt ut och ibland ser man inte vad dom gör reklam för.

Förstår inte riktigt vad du menar, på min skärm är hela bilden med och då ser det inte så tokigt ut?

Ah, nu tror jag vad som är problemet. Det är bokmärkesfältet i FF som lägger sig ovanpå sidan och samtidigt "trycker" innehållet åt höger. Detta gör att hälften av det som är på vänstersidan döljs av fältet och sedan så syns inte den högra delen av högra sidan.

// edit

[ia=1139087]

Såhär ungefär. Fast lite större upplösning och skärm på denna datorn så det syns lite mer av reklamen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Lyckas klicka på sidoannonserna titt som tätt, något som gjorde att jag körde med adblock pre-supporter. Kom ihåg det nu.. när jag hade glömt att logga in. Hur blir det sen när det inte finns supporter längre?

Gah.

Medlem

Börjar bli lite jobbigt och ha reklam längst ner på dom olika sidorna man besöker på FZ. Specielt när man skrollar med tummen och den poppar upp eller är där. Kan ni ta bort.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hexon:

Börjar bli lite jobbigt och ha reklam längst ner på dom olika sidorna man besöker på FZ. Specielt när man skrollar med tummen och den poppar upp eller är där. Kan ni ta bort.

Kan du visa ett exempel?


signatur
Medlem

[quote=Carl Johansson-Sundelius]

Skrivet av Hexon:

Börjar bli lite jobbigt och ha reklam längst ner på dom olika sidorna man besöker på FZ. Specielt när man skrollar med tummen och den poppar upp eller är där. Kan ni ta bort.

Kan du visa ett exempel?[/quote

Verka som det bara uppenbarar sig när galaxy reklamen finns med uppe också. När Netonnet eller fallout reklamen visas så blir det inget i den nedre. Hoppas du ser på dom 3 bilderna hur det blir. Kör så kallad mobilsajt på, på mobilen. Kanske inte drycker upp så hos andra?

http://imgur.com/6mqpPn6

http://imgur.com/zG3S53v

http://imgur.com/7unaNK3

Skägg.
10 Chambers

[quote=Hexon]

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hexon:

Börjar bli lite jobbigt och ha reklam längst ner på dom olika sidorna man besöker på FZ. Specielt när man skrollar med tummen och den poppar upp eller är där. Kan ni ta bort.

Kan du visa ett exempel?[/quote

Verka som det bara uppenbarar sig när galaxy reklamen finns med uppe också. När Netonnet eller fallout reklamen visas så blir det inget i den nedre. Hoppas du ser på dom 3 bilderna hur det blir. Kör så kallad mobilsajt på, på mobilen. Kanske inte drycker upp så hos andra?

http://imgur.com/6mqpPn6

http://imgur.com/zG3S53v

http://imgur.com/7unaNK3

Ah, mobilsajten. Vi har rapporterat om det felet sedan tidigare, väntar på fix. Tack!


signatur
Medlem

[quote=Carl Johansson-Sundelius]

Skrivet av Hexon:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hexon:

Börjar bli lite jobbigt och ha reklam längst ner på dom olika sidorna man besöker på FZ. Specielt när man skrollar med tummen och den poppar upp eller är där. Kan ni ta bort.

Kan du visa ett exempel?[/quote

Verka som det bara uppenbarar sig när galaxy reklamen finns med uppe också. När Netonnet eller fallout reklamen visas så blir det inget i den nedre. Hoppas du ser på dom 3 bilderna hur det blir. Kör så kallad mobilsajt på, på mobilen. Kanske inte drycker upp så hos andra?

http://imgur.com/6mqpPn6

http://imgur.com/zG3S53v

http://imgur.com/7unaNK3

Ah, mobilsajten. Vi har rapporterat om det felet sedan tidigare, väntar på fix. Tack!

Gött, än finns det hopp för mänsklighet. Haha.
Tack själv!

Medlem

Är det någon bugg med "Ad-block detector" nu eller? Blir anklagad för att använda Ad-block fast jag kör disabled på FZ? http://puu.sh/lBfEp/739f4a3de7.jpg

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av eagiz:

Är det någon bugg med "Ad-block detector" nu eller? Blir anklagad för att använda Ad-block fast jag kör disabled på FZ? http://puu.sh/lBfEp/739f4a3de7.jpg

Får be någon kolla!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av eagiz:

Är det någon bugg med "Ad-block detector" nu eller? Blir anklagad för att använda Ad-block fast jag kör disabled på FZ? http://puu.sh/lBfEp/739f4a3de7.jpg

Får be någon kolla!

Det där brukar poppa upp ibland för mig också. Jag har inte ens Ad-block installerat på datorn. Laddar jag om sidan brukar det försvinna.

Medlem

Det här blir mitt sista inlägg i debatten eftersom ni var ganska oförstående för det de senaste gångerna jag rapporterat det, men den här typen av reklam som gör ~50% av skärmen till en klickbar länk är inte acceptabel för mig, det går inte att surfa som jag normalt gör på det här sättet. Jag vill verkligen inte använda Adblock på FZ, men när jag gång på gång blir ivägskickad till en annan sida av misstag har jag inte så mycket till val. Jag beklagar!

Medlem

Vet att detta har varit uppe på tapeten tidigare men...

Kan tyvärr meddela att man av och till funderat på om man skall blocka helt eller delvis, då den där jäkla bannern upptill är _väldigt_ störande. Den där som laddas efter att innehållet på sidan laddas, vilket gör att sidan ändrar höjd och "hoppar till". Det gör att man antingen kommer av sig när man läser något, eller klickar fel när man skall klicka på en länk.

Tror det finns samma problem med en del som ligger inne i flödet, men har inte märkt av det på samma sätt. Antagligen för att man börjar läsa uppifrån och inte har hunnit ned till det stället där flödesbannern laddas.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stephan:

Det här blir mitt sista inlägg i debatten eftersom ni var ganska oförstående för det de senaste gångerna jag rapporterat det, men den här typen av reklam som gör ~50% av skärmen till en klickbar länk är inte acceptabel för mig, det går inte att surfa som jag normalt gör på det här sättet. Jag vill verkligen inte använda Adblock på FZ, men när jag gång på gång blir ivägskickad till en annan sida av misstag har jag inte så mycket till val. Jag beklagar!

Jag vet inte hur stor skärm du har men på min finns det gott om svart utrymme på kanter och under wallpapern för att klicka. Tidigare har vi haft problem med att "allt" utrymme utanför grafiken också var klickig.

Skrivet av conthox:

Vet att detta har varit uppe på tapeten tidigare men...

Kan tyvärr meddela att man av och till funderat på om man skall blocka helt eller delvis, då den där jäkla bannern upptill är _väldigt_ störande. Den där som laddas efter att innehållet på sidan laddas, vilket gör att sidan ändrar höjd och "hoppar till". Det gör att man antingen kommer av sig när man läser något, eller klickar fel när man skall klicka på en länk.

Tror det finns samma problem med en del som ligger inne i flödet, men har inte märkt av det på samma sätt. Antagligen för att man börjar läsa uppifrån och inte har hunnit ned till det stället där flödesbannern laddas.

Jag vet inte om jag har nämnt det tidigare i den här tråden, men det är ett medvetet val så att seg reklam inte ska förhindra att sidan laddas långsamt. Det finns vägar runt detta, genom att lägga in placeholders, och när vi går över till Sweclockers system hoppas jag att vi har en lösning på det.


signatur
Medlem

eran G2A reklam kan man ju verkligen undra om det är passande att ha på eran sida? jag tycker då inte det...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SWEBarb:

eran G2A reklam kan man ju verkligen undra om det är passande att ha på eran sida? jag tycker då inte det...

Kan du utveckla din kritik?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SWEBarb:

eran G2A reklam kan man ju verkligen undra om det är passande att ha på eran sida? jag tycker då inte det...

Kan du utveckla din kritik?

Dom diskuterar det i denna tråden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SWEBarb:

eran G2A reklam kan man ju verkligen undra om det är passande att ha på eran sida? jag tycker då inte det...

Kan du utveckla din kritik?

Dom diskuterar det i denna tråden.

Tack. Det förs dislussioner internt också.


signatur
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

eran G2A reklam kan man ju verkligen undra om det är passande att ha på eran sida? jag tycker då inte det...

G2A är ett seriöst företag, så exakt vad är opassande? Ska vi förbjuda Blocket och Amazon också kanske, eftersom att det säljs stöldgods även där? Kanske vi ska förbjuda Elgiganten som köper in billiga vitvaror och TV-apparater från Östeuropa och säljer billigt här, trots att de egentligen inte är tänkt att säljas på den nordiska marknaden?

Allt negativt du hört om G2A har varit privatpersoner som sålt genom sidan. Köper du direkt från G2A så får du alltid lagliga nycklar som de antingen fått genom sina samarbetspartners, köpt i billiga länder eller under reor. Exempelvis så köpte en kompis till mig The Witcher 3 för 99kr på Elgiganten. Med rätt kontakter så kan även G2A komma åt såna deals, fast i hela världen.

Fick upp reklam om hur Lisa Holm faktiskt dog! Väldigt kul tycker jag, försök minska sådan reklam om det går.......


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av totalwarplayer:

Fick upp reklam om hur Lisa Holm faktiskt dog! Väldigt kul tycker jag, försök minska sådan reklam om det går.......

What? Har inte sett något sådant, har du möjligen en skärmdump? Eller var det via de fyra bildpuffarna efter en nyhet? De levereras av Strossle, och visar både vårt eget och andras material. Senaste veckan har dock varit extra skräpig och vi justerar inställningarna.


signatur
Medlem

Har inte orkat läsa hela tråden, men en sak stör jag mig verkligen på. Dessa sponsrade länkar i nyhetsflödet. Dvs reklamlänkar som poserar som nyhetsnotiser. Kan ni inte bara lägga av med dessa. Snälla.

Redaktör
Skrivet av Das Davve:

Har inte orkat läsa hela tråden, men en sak stör jag mig verkligen på. Dessa sponsrade länkar i nyhetsflödet. Dvs reklamlänkar som poserar som nyhetsnotiser. Kan ni inte bara lägga av med dessa. Snälla.

Vi har inga såna (väl?). Kan du skärmdumpa och visa vilen sorts annons du menar?


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Das Davve:

Har inte orkat läsa hela tråden, men en sak stör jag mig verkligen på. Dessa sponsrade länkar i nyhetsflödet. Dvs reklamlänkar som poserar som nyhetsnotiser. Kan ni inte bara lägga av med dessa. Snälla.

Vi har inga såna (väl?). Kan du skärmdumpa och visa vilen sorts annons du menar?

Han menar säkerligen dom där Strossle-puffarna som visas mellan nyheterna och kommentarerna o dyl. Där artiklar på FZ blandas med "Du kanska också gillar..." och "Sponsrad" osv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Das Davve:

Har inte orkat läsa hela tråden, men en sak stör jag mig verkligen på. Dessa sponsrade länkar i nyhetsflödet. Dvs reklamlänkar som poserar som nyhetsnotiser. Kan ni inte bara lägga av med dessa. Snälla.

Vi har inga såna (väl?). Kan du skärmdumpa och visa vilen sorts annons du menar?

Han menar säkerligen dom där Strossle-puffarna som visas mellan nyheterna och kommentarerna o dyl. Där artiklar på FZ blandas med "Du kanska också gillar..." och "Sponsrad" osv.

Precis. Har klickat på flera av dem i tron att det varit artiklar på FZ, men kommit till helt andra sidor istället.

Redaktör
Skrivet av Das Davve:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Das Davve:

Har inte orkat läsa hela tråden, men en sak stör jag mig verkligen på. Dessa sponsrade länkar i nyhetsflödet. Dvs reklamlänkar som poserar som nyhetsnotiser. Kan ni inte bara lägga av med dessa. Snälla.

Vi har inga såna (väl?). Kan du skärmdumpa och visa vilen sorts annons du menar?

Han menar säkerligen dom där Strossle-puffarna som visas mellan nyheterna och kommentarerna o dyl. Där artiklar på FZ blandas med "Du kanska också gillar..." och "Sponsrad" osv.

Precis. Har klickat på flera av dem i tron att det varit artiklar på FZ, men kommit till helt andra sidor istället.

Tack, då vet jag.

Annonserna är ju annonsmarkerade, men det kanske behöver göras tydligare. Vi får ta ett snack internt om det.


signatur
Medlem

Sluta med helsida reklam, som ni hade till tex Fallout 4, G2A ect.
Hela sidan blir seg att navigera.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skriv svar