Activision köper e-sportjätten MLG

Robot
Activision köper e-sportjätten MLG

Stor summa går till att betala av skulder.


Medlem
Activision köper e-sportjätten MLG

Activision köper...

Medlem

Bort med CS och Starcraft och in med Cod och Guitar Hero?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kan knappt bärga mig att se Candy Crush VM..

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Kan knappt bärga mig att se Candy Crush VM..

Let me see your warface!
https://youtu.be/O6vHOR8lzTg?t=6

Medlem
Skrivet av Javas:

Bort med CS och Starcraft och in med Cod och Guitar Hero?

Slutade inte MLG med Starcraft 2 ungefär när HotS släpptes? Jag hoppas snarare att de med börjar med turneringar för Blizzards spel igen nu, eftersom Activision och Blizzard typ är ihopslagna. (Vet inte riktigt hur ägandet ser ut dock.)

Men Guitar Hero och Candy Crush slipper jag gärna också.

Medlem

Well, Activision äger även Blizzard så förstår inte varför Sc2 skulle försvinna. Samtidigt ska det göras remake på Wc3: RoC. Overwatch kommer till konsoler. Blizzard verkar ha satsat allt krut på eSport de kommande åren vilket gör ett köp av MLG intressant i min bok. Får se vad det blir av det hela

Medlem
Skrivet av Javas:

Bort med CS och Starcraft och in med Cod och Guitar Hero?

Om inte Starcraft är borta. Tror jag nog inte det blir borttaget, med tanke på att Activision äger Blizzard.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Javas:

Bort med CS och Starcraft och in med Cod och Guitar Hero?

Om inte Starcraft är borta. Tror jag nog inte det blir borttaget, med tanke på att Activision äger Blizzard.

Asch, måndagstabbe från min sida


signatur

Game long and prosper

Medlem

Grymt.

Nu måste Activision köpa ID Software så vi får se Quake 1 vs 1 dueller igen.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Well, Activision äger även Blizzard så förstår inte varför Sc2 skulle försvinna. Samtidigt ska det göras remake på Wc3: RoC. Overwatch kommer till konsoler. Blizzard verkar ha satsat allt krut på eSport de kommande åren vilket gör ett köp av MLG intressant i min bok. Får se vad det blir av det hela

Nu är du delvis ute och cyklar.

Activision ägs inte av Blizzard. företaget heter "Activision Blizzard"

Som 2014(?) köpte lös sig själva från sitt moderbolag, de är helt självständiga.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Well, Activision äger även Blizzard

Activision har aldrig ägt Blizzard. De sammanslogs av deras gemensamma moderbolag Vivendi till Activision Blizzard. Vivendi köptes sedan ut och nu är Activision Blizzard självständiga. Blizzard och Activision finns dock fortfarande som dotterbolag till Activision Blizzard och har ganska stor självständighet.

Medlem

I stand corrected. Dock äger Activision Blizzard både Activision och Blizzard, och det är Activision Blizzard som köpt MLG. Så ja, det känns ju inte helt omöjligt att Blizzard är fokus kring Activision Blizzards nyköpta MLG.

Gnällkuk
Skrivet av ClockWise:

Well, Activision äger även Blizzard så förstår inte varför Sc2 skulle försvinna. Samtidigt ska det göras remake på Wc3: RoC. Overwatch kommer till konsoler. Blizzard verkar ha satsat allt krut på eSport de kommande åren vilket gör ett köp av MLG intressant i min bok. Får se vad det blir av det hela

Har för mig att det inte är så att intresset helt enkelt är svalt. Flera av de större spelerna har gått över till andra spel. Minskar intresset så minskar också intäkterna i form av reklam.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kan bara hoppas att MLGs laddersystem kommer finnas kvar. Fan va kul det är med lite seriöst spelande i CoD, känslor och adrenalin som man fick av CS1.6 för många år sedan kommer tillbaka.

Medlem
Skrivet av Javas:

Bort med CS och Starcraft och in med Cod och Guitar Hero?

vet inte varför Activision skulle vila ta bort SC från MLG när de äger spelet.

1
Skriv svar