Har en SSD inkopplad och kopplat in HDD vad händer är ssd blir full?

Medlem
Har en SSD inkopplad och kopplat in HDD vad händer är ssd blir full?

Hejsan. Jag installerade nyss min 1 tb hårddisk.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/146723-seagat...

Jag har en SSD sen tidigare som operativsystemet ligger på samt spel, program och så vidare. SSD är på 120 GB. Vad händer i framtiden om jag skulle installera så många spel att den överstrider 120 GB? Kommer det automatiskt gå över till min 1 TB hårddisk eller vad händer? Kan jag göra så att min HDD börjar bära det som läggs på skrivbordet och det som installeras, samt bilder, hämtade filer och filmer?

En annan sak som jag inte vet om det är viktigt för att er att veta, men i diskhantering så valde jag GPU eller GPI eller vad det heter och inte MBR för det har men något annat att göra. Sen kom den här installera en ny enhet upp då valde jag NTFS med mera. Vet inte om det är viktigt att veta men nu vet ni det.

Det var längesen jag höll på med hårddiskar och tar gärna hjälp från er.

Medlem

Har du inte plats att installera på din primära hårddisk behöver du välja den andra i installationsmenyn.
Du måste manuellt flytta bilder och liknande mellan diskarna.
Det finns ingen direkt anledninga att ha något annat än operativsystem, spel och andra program på SSD.
Bilder, filmer osv. är lika bra att ha i den andra från början, oavsett hur mycket utrymme du har kvar i SSD.

Medlem

Okej tack där.

Medlem

Rätta mig om jag har fel, Men krävde inte Windows att ha en viss procent ledigt på sysdisken för att funka optimalt?
Eller det kanske är nya tider nu?

Medlem

Du menar så att den hamnar på den här dator så att man kan lägga saker på den?

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Rätta mig om jag har fel, Men krävde inte Windows att ha en viss procent ledigt på sysdisken för att funka optimalt?
Eller det kanske är nya tider nu?

Det lär väl bara vara typ en halv gig eller något i den stilen.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av DraxXus:

Rätta mig om jag har fel, Men krävde inte Windows att ha en viss procent ledigt på sysdisken för att funka optimalt?
Eller det kanske är nya tider nu?

Det lär väl bara vara typ en halv gig eller något i den stilen.

Det är en bra fråga faktiskt, men tror det var något sådant, Så man inte fyller sysdisken

Medlem
Skrivet av DraxXus:
Skrivet av returpack:
Skrivet av DraxXus:

Rätta mig om jag har fel, Men krävde inte Windows att ha en viss procent ledigt på sysdisken för att funka optimalt?
Eller det kanske är nya tider nu?

Det lär väl bara vara typ en halv gig eller något i den stilen.

Det är en bra fråga faktiskt, men tror det var något sådant, Så man inte fyller sysdisken

Skulle vilja säga att det är betydligt mer om man räknar in swap (endast W8/10), page och hibernation .sys filerna.

Medlem

Jag råkade fylla min SSD, C: "sysdisken" så där va 0Kb ledigt, jag märkte inte av nått!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Jag råkade fylla min SSD, C: "sysdisken" så där va 0Kb ledigt, jag märkte inte av nått!

Vilket OS hade du?

Kanske är de gamla Windows som reagerade på ont om utrymme.

Medlem
Skrivet av Zippiex:

Hejsan. Jag installerade nyss min 1 tb hårddisk.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/146723-seagat...

Jag har en SSD sen tidigare som operativsystemet ligger på samt spel, program och så vidare. SSD är på 120 GB. Vad händer i framtiden om jag skulle installera så många spel att den överstrider 120 GB? Kommer det automatiskt gå över till min 1 TB hårddisk eller vad händer? Kan jag göra så att min HDD börjar bära det som läggs på skrivbordet och det som installeras, samt bilder, hämtade filer och filmer?

En annan sak som jag inte vet om det är viktigt för att er att veta, men i diskhantering så valde jag GPU eller GPI eller vad det heter och inte MBR för det har men något annat att göra. Sen kom den här installera en ny enhet upp då valde jag NTFS med mera. Vet inte om det är viktigt att veta men nu vet ni det.

Det var längesen jag höll på med hårddiskar och tar gärna hjälp från er.

Kort svar på en lång fråga: Är den full så är den full.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av DraxXus:
Skrivet av USF-BH:

Jag råkade fylla min SSD, C: "sysdisken" så där va 0Kb ledigt, jag märkte inte av nått!

Vilket OS hade du?

Kanske är de gamla Windows som reagerade på ont om utrymme.

Jag kör med windows 7 och inget gammalt OS som ligger i


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:
Skrivet av DraxXus:
Skrivet av USF-BH:

Jag råkade fylla min SSD, C: "sysdisken" så där va 0Kb ledigt, jag märkte inte av nått!

Vilket OS hade du?

Kanske är de gamla Windows som reagerade på ont om utrymme.

Jag kör med windows 7 och inget gammalt OS som ligger i

Ofasen

1
Skriv svar