Medlem
Finn 2 fel

Finn 2 fel

Ledtråd: Smileys

Någon annan som stött på det här lilla problemet?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

nj
Medlem

Skumt, har "normala" smileys här iaf.
Har du testat ladda om FZ helt och hållet (och kringgått Firefox cache så allt laddats på nytt) genom att trycka ctrl+shift+r (skulle kunna vara cachen som blivit knas nämligen)?

Medlem

hahaha famest och iceman taking over?

Medlem
Skrivet av nj:

Skumt, har "normala" smileys här iaf.
Har du testat ladda om FZ helt och hållet (och kringgått Firefox cache så allt laddats på nytt) genom att trycka ctrl+shift+r (skulle kunna vara cachen som blivit knas nämligen)?

Yes, har jag gjort ett antal gånger. Nu är det ju inte alltid som det är Famests och IceMans avatars som visas. Har haft ett antal andra bilder på andra platser i smiley "lådan".


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

nj
Medlem
Skrivet av mr.bear:

Yes, har jag gjort ett antal gånger. Nu är det ju inte alltid som det är Famests och IceMans avatars som visas. Har haft ett antal andra bilder på andra platser i smiley "lådan".

"It's not a bug, it's a feature!" tror jag isåntfall passar som förklaring

Medlem

Vad muppas.

Inte du som har gått loss i Photoshop då?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Vila i frid

Högerklicka och se vad filerna heter.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

hehe gym bugg im the smily


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av conthox:

Vad muppas.

Inte du som har gått loss i Photoshop då?

Haha, nej.

Skrivet av the_maxx:

Högerklicka och se vad filerna heter.

Nu är de riktiga smileys:arna tillbaka. Brukar bli så där ibland, har hänt ett antal gånger.

Filerna hette

http://www.fz.se/gfx/theme_default/forum/smileys/smiley014.gi...

och

http://www.fz.se/gfx/theme_default/forum/smileys/smiley010.gi...

vilket är likadant som namnen på de riktigta smileys:arna


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Du kanske har "uppdaterat" firefox utan att avinstallera innan?
Blev så för mig också nämligen, fast med Opera då. >>


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av reset2:

Du kanske har "uppdaterat" firefox utan att avinstallera innan?
Blev så för mig också nämligen, fast med Opera då. >>

Avinstallerade aldrig innan jag uppgradera till FF2, men har inte upptäckt något liknande.

nj
Medlem

Vill nog stå kvar vid mitt första uttalande om att det är cachen som strular, har märkt av rätt mycket sådant med Firefox och FZ sedan designbytet.
Har vid ett antal tillfällen varit med om att hela designen på sidan varit försvunnen och bara svart text, länkar och en del enstaka fasta bilder har funnits att se. Har varit iaf minst ett inlägg om saken här i synpunkter och förslag om saken, vilket oftast har avhjälpts med att helt ladda om sidan och kringgå det Firefox cachat (alternativt rensa cachen och sedan ladda om).
Skulle möjligen kunna vara någon extension, dock känns det mer otroligt.

Om det händer igen så testa skapa en ny profil i Firefox (stäng FF helt, lägg till -ProfileManager i slutet av en genväg till Firefox; "X:\Program\Mozilla Firefox\firefox.exe" -ProfileManager dvs och skapa en ny), surfa sedan in på FZ och kika om samma problem uppstår. Är det som det ska vara, så rensa all tidigare history i din gamla profil, ta bort alla cookies och rensa cachen helt.

Kan även tillägga att jag uppdaterade från FF 1.5.0.7 till 2.0 utan minsta problem, använde samma profil som tidigare för att behålla alla gamla inställningar.

Edit: Fixade bort smileysar som inte skulle vara där.

1
Skriv svar