Microsoft varnar för Windows 7: "Det är en säkerhetsrisk"

Robot
Microsoft varnar för Windows 7: "Det är en säkerhetsrisk"
Medlem
Microsoft varnar för Windows 7: "Det är en säkerhetsrisk"

Aldrig,


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Releasehästryttare

När jag köper en ny pc senare i år när nvidias nya kort släpps vill jag ha win 7 igen ... gillar inte ms trackar allt man gör i win 10.

Gnällkuk

Vad är det för jävla skämt till marknadschef?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av Devan:

När jag köper en ny pc senare i år när nvidias nya kort släpps vill jag ha win 7 igen ... gillar inte ms trackar allt man gör i win 10.

Det gör de inte, det är bara en korkad techbloggare som lurat i dig och några andra en massa lögner.

Medlem
Skrivet av Devan:

När jag köper en ny pc senare i år när nvidias nya kort släpps vill jag ha win 7 igen ... gillar inte ms trackar allt man gör i win 10.

Dra ut närverksladden så är du borta från radarn.

Medlem

Men när Windows 10 skapar en gigantisk videofil av vad användaren gör som sedan skickas till Microsoft vid uppstart kan ju också räknas som en risk.

Medlem
Skrivet av Devan:

När jag köper en ny pc senare i år när nvidias nya kort släpps vill jag ha win 7 igen ... gillar inte ms trackar allt man gör i win 10.

För du spåras inte alls med Windows 7 :DDDDD

Medlem

Windows 7 är likadan tracker nu mera sen liten tid tillbaka efter updates.

Googla på win 7 tracker så får man upp hur man får bort dom

Inaktiv
Skrivet av InsaneSharky:

Men när Windows 10 skapar en gigantisk videofil av vad användaren gör som sedan skickas till Microsoft vid uppstart kan ju också räknas som en risk.

Troll som du är en risk eftersom människor blir vilseledda.

Medlem

Virus på Windows? Snart kommer väl någon och varnar för att Google Play är full av skit också.

Inaktiv
Skrivet av tricky:

Vad är det för jävla skämt till marknadschef?

Eftersom Johan Olander använder falska citat i rubriken så kanske du ska rikta din kritik dit istället.

Medlem

Hur länge har man på sig innan det inte är gratis längre?

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av InsaneSharky:

Men när Windows 10 skapar en gigantisk videofil av vad användaren gör som sedan skickas till Microsoft vid uppstart kan ju också räknas som en risk.

Troll som du är en risk eftersom människor blir vilseledda.

Nej det är du som är misinformations troll.
Jag har sett detta med egna ögon från en arbetskollega som vissade detta på sin burk hur win 10 gör.
Och han vet vad han snackar om.

Medlem

Varför känns ms så desperata när det kommer till win10?

"Ta vårt operativsystem, det är gratis!!!"
"Vårt gamla operativsystem suger! Skulle inte önska win7 till min värsta fiende!" ...(överdriver här för att förtydliga)

Förslag om att uppgradera till win10 dyker upp när jag startar datorn, frågar om jag vill uppgradera nu. Jag väljer att inte uppgradera just nu, installationen startar ändå...

Kommer att uppgradera till win10 tids nog, men blir automatiskt lite negativ till det hela när ms agerar som de gör.

Medlem

Hittade faktiskt att de är upp i 200 miljoner just idag passande nog:

http://www.neowin.net/news/its-official-windows-10-is-now-on-...

Förstår inte riktigt rädslan över Windows 10, men men. Är personligen väldigt nöjd över vad som är en mycket trevlig uppgradering från Windows 7 på alla sätt

Medlem

har faktist inte haft några direkt problem med windows 10 sedan jag bytte dagen D

Inaktiv
Skrivet av lobotomized:

Varför känns ms så desperata när det kommer till win10?

"Ta vårt operativsystem, det är gratis!!!"
"Vårt gamla operativsystem suger! Skulle inte önska win7 till min värsta fiende!" ...(överdriver här för att förtydliga)

Förslag om att uppgradera till win10 dyker upp när jag startar datorn, frågar om jag vill uppgradera nu. Jag väljer att inte uppgradera just nu, installationen startar ändå...

Kommer att uppgradera till win10 tids nog, men blir automatiskt lite negativ till det hela när ms agerar som de gör.

Från samma intervju, som förresten inte är från Forbes:

"Look, we made Windows 10 for free, for anybody who has a Windows 8 or 7 machine. You can call that freemium if you want, but that was a decision... you know we didn’t take that decision lightly.

For us, it’s just so incredibly important to try to end the fragmentation of the Windows install base, and so we think every machine that is capable of running Windows 10 we should be doing everything we possibly can to get people to move to Windows 10."

Medlem

Haha, ja riktigt dåliga Windows 7... Kul och fascinerande att han sågar det bästa OS:et som de någonsin kommer att göra.

Windows 10 är världens största säkerhetsrisk, om du värderar din identitet och privata information.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Devan:

När jag köper en ny pc senare i år när nvidias nya kort släpps vill jag ha win 7 igen ... gillar inte ms trackar allt man gör i win 10.

Det gör de inte, det är bara en korkad techbloggare som lurat i dig och några andra en massa lögner.

Go away Microsoft.

Vafan tummar ni upp detta för?

Det är FAKTUM att Windows 10 spionerar upp röven på folk.

Inaktiv
Skrivet av Nocturnal77:

Haha, ja riktigt dåliga Windows 7... Kul och fascinerande att han sågar det bästa OS:et som de någonsin kommer att göra.

Windows 10 är världens största säkerhetsrisk, om du värderar din identitet och privata information.

Vad är det för källa du litar på när du skriver så? En snubbe på reddit eller?

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av tricky:

Vad är det för jävla skämt till marknadschef?

Eftersom Johan Olander använder falska citat i rubriken så kanske du ska rikta din kritik dit istället.

Det finns inga citat i artikeln, däremot finns det i källan hos Forbes citat tagna från en audiointervjuv som jag utgår från att du har lyssnat igenom innan du kastar dessa anklagelser omkring dig?

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Devan:

När jag köper en ny pc senare i år när nvidias nya kort släpps vill jag ha win 7 igen ... gillar inte ms trackar allt man gör i win 10.

Det gör de inte, det är bara en korkad techbloggare som lurat i dig och några andra en massa lögner.

Menar du att Microsofts vice VD är en korkad techbloggare så har vi ju ytterligare en orsak att undvika nyheter från MS.
http://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2015/11/02/microsoft-...

Medlem

Sedan beror det självklart på vad man tror informationen kommer utnyttjas. Tracking i detta fall innebär ju att det samlas statistik för vad användare gör, hur många krascher osv. som händer och varför. Detta gör att systemet blir säkrare och bättre över tid. Windows är ju ansett som ett OS med mycket problem, så att Microsoft försöker lösa det genom att fixa problemet för användaren kan ju anses som ett stort plus. Men klart att Microsoft bara magiskt skulle förstå vad de skulle göra utan information.

Men har man svårt för den typen av tracking och tror att det kommer att användas till att såra användaren kan man självklart göra valet att inte uppgradera.

Dock pågår ju den typen av tracking i appar, mobiltelefoner, Facebook osv. Personligen är jag övertygad om att jag inte kommer skadas på grund av detta.

Medlem

Bra korkat att försöka marknadsföra sitt operativsystem med att man inte gör sitt jobb.

Med det sagt skulle jag inte ha något emot om dom blev så desperata att dom erbjuder mig en win10 upgrade på min svingamla piratkopia av win7. Har win 10 på jobbet & laptopen, och det är verkligen inget fel på det. Även om man blev sugen på att trots-stanna nu.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Så byt till en större säkerhetsrisk! Det är uppenbart att någon betalat för Windows 10, och det är inte vi. Visst trackas allt förmodligen av steam, google, reddit och battle.net också, men windows 10 trackar uppenbarligen bättre, jag har aldrig sett något så krystat som windows 10


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Preed:

Bra korkat att försöka marknadsföra sitt operativsystem med att man inte gör sitt jobb.

Fast såklart inte alla features och uppdateringar kommer till Windows 7? Det tror jag ingen begär av någon annan mjukvara.

Windows 7 kommer få kritiska säkerhetsuppdateringar till 2020. Men redan nu är "end of mainstream support" på Windows 7 vilket innebär att designändringar, "warrenty claims" och "non-security hotfixes" inte längre kommer hända, vilket påverkar systemet.

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

Så byt till en större säkerhetsrisk! Det är uppenbart att någon betalat för Windows 10, och det är inte vi. Visst trackas allt förmodligen av steam, google, reddit och battle.net också, men windows 10 trackar uppenbarligen bättre, jag har aldrig sett något så krystat som windows 10

Så alla nya features som rätt uppenbart förbättrar systemet är krystade och vadå bättre? Förklara gärna hur du installerar Windows 10 och på så sätt får en mer krystad upplevelse och där trackingen påverkar dig.

Kanske missar jag något helt sjukt, men än sålänge klagas det mycket men INGEN har sagt något som faktiskt gör att detta påverkar mig. Tracking förstår jag, men förstår ändå inte vad som är tanken ska hända med mig på grund av detta mer än att Microsoft får mer information att förbättra sitt system på. Reklam är väl självklart en möjlighet, men det syns inte till än sålänge.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Vafan tummar ni upp detta för?
Det är FAKTUM att Windows 10 spionerar upp röven på folk.

Ja det kan man undra, men folk är lättlurade, korkade och saknar relevanta kunskaper i ämnet. Jag brukar jämföra den sortens figurer med zombierna i Walking dead. Bara följer den stora massan.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Nocturnal77:

Haha, ja riktigt dåliga Windows 7... Kul och fascinerande att han sågar det bästa OS:et som de någonsin kommer att göra.

Windows 10 är världens största säkerhetsrisk, om du värderar din identitet och privata information.

Vad är det för källa du litar på när du skriver så? En snubbe på reddit eller?

Hundratals källor. Bara googla "windows 10 information gathering" och så ser man allt som man behöver stänga av i Win 10 för att Ms inte ska se allt du gör. Men, det vet du ju redan. Sedan får man dock fråga sig om dessa funktioner verkligen är av... Världen har ju varit korrupt i tusentals år. Så min gissning är nej.

Det finns också gott som siter som visar vilka uppdateringar i Win7 och 8 som man kan blocka för att inte få samma informationsinsamling i dessa äldre OS. Det var enkelt att fixa.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

123
Skriv svar