Analytiker: 12 miljoner Star Wars: Battlefront sålda

Medlem

Gött om det går bra. Riktigt kul spel!
Kanske inte håller konstant under en helg men som det där liret man alltid kan dra igång efter jobbet och bara röja lite är det perfekt!

Tråkigt det är lite dyrt bara (som allt Star Wars iofs), för övrigt ser jag fram emot mer innehåll

Medlem

Varför är alla så kukiga mot detta spel? Spelat över 30 timmar, har fortfarande skit roligt. Jag köper om man inte är något Starwars fan, då skulle jag väl föredra BF, vill inte säga CoD för tycker dom har varit skit senaste åren, men vissa gillar det.

Medlem

Det kan ju mycket väl vara så att Gamestop talar sanning. Att Halo 5, Assassin's Creed: Syndicate och Star Wars: Battlefront säljer dåligt - i deras butiker.

Idag är gemene man ganska van vid digitala inköp. Man har tränats genom att köpa appar på mobilerna. En ökande digital spelförsäljning och en minskande fysisk är knappast en ny trend. Och den lär inte avta så hade jag varit delägare i Gamestop hade jag varit orolig.

Medlem
Skrivet av Brona:

Det kan ju mycket väl vara så att Gamestop talar sanning. Att Halo 5, Assassin's Creed: Syndicate och Star Wars: Battlefront säljer dåligt - i deras butiker.

Idag är gemene man ganska van vid digitala inköp. Man har tränats genom att köpa appar på mobilerna. En ökande digital spelförsäljning och en minskande fysisk är knappast en ny trend. Och den lär inte avta så hade jag varit delägare i Gamestop hade jag varit orolig.

Frågan är ju, vem f*n köper spel på Gamestop? Förutom föräldrar som inte vet bättre?

Medlem
Skrivet av jimmah:
Skrivet av Brona:

Det kan ju mycket väl vara så att Gamestop talar sanning. Att Halo 5, Assassin's Creed: Syndicate och Star Wars: Battlefront säljer dåligt - i deras butiker.

Idag är gemene man ganska van vid digitala inköp. Man har tränats genom att köpa appar på mobilerna. En ökande digital spelförsäljning och en minskande fysisk är knappast en ny trend. Och den lär inte avta så hade jag varit delägare i Gamestop hade jag varit orolig.

Frågan är ju, vem f*n köper spel på Gamestop? Förutom föräldrar som inte vet bättre?

Människor med dålig uppkoppling eller begränsad datamängd skulle jag gissa Spel är rätt stora att ladda ner så det kan ju bli rätt dyrt/opraktiskt om man inte sitter på bredband. Sen är det nog en del som köper/säljer begagnat men det är en annan fråga.

Om nu nästa generations konsoller ska anpassas för 4K så finns det väl inget fysiskt format som klarar det? Frågan är om det ens är något som konsolltillverkarna vill lägga resurser på? Klockan tickar Gamestop...

Medlem

Jag vet att denna kommentar är lite "thug" men jag gillar spelet. Snyggt och roligt. Längtar självklart till ett riktigt SW-spel med kampanj men detta duger tills vidare.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Banjo:

Ekonomisk utläggning

Fast visst kan man det. När det kommer till "ettor och nollor" så har man vilken sorts matematik man vill. Till och med i domstolarna...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Som jag skrev på annat håll... Spelet är spelens motsvarighet till Paradise Hotel. Massor med yta och inget innehåll.

Totalsuccé ekonomiskt. Totalflopp spelmässigt. Kanske går hem hos dem som gillar FPS med gamepad!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

ELF
Medlem

Körde betan och skulle vilja köpa det och spela. Men gillar inte powerup spawn functionen för fordon överhuvudtaget.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Spelet är som att ha sex med en snygg fast samtidigt riktigt korkad brud, det är först efter du kommer som du inser hur värdelöst och tråkigt detta skulle bli i längden.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Banjo:

Ekonomisk utläggning

Fast visst kan man det. När det kommer till "ettor och nollor" så har man vilken sorts matematik man vill. Till och med i domstolarna...

Nej det kan man inte.

Och i artikeln som FZ utgår ifrån och länkar till (i Fortune tror jag det var?) så nämns mycket riktigt ordet "Revenue", men det syftar på de intäkter som spelet har dragit in när det har sålts till slutkund.

All "Revenue" hamnar inte EA tillgodo. Och det finns vedertagna begrepp som är standard i företagsvärlden.

Man gör till exempel skillnad på begreppen "inkomst" och "intäkt".

Om jag minns rätt så blir en inkomst en intäkt först när företaget har fullgjort sin motprestation (exempelvis när en snickare har utfört sitt hantverk hemma hos någon, eller när en butik har levererat en vara).

Ekonomiska utläggningar kanske blir tråkiga men de behövs ibland. Visst kan man fuska, men man kan däremot inte använda vilken slags matematik man vill om man vill göra en korrekt redovisning av sin försäljning (vilket ett företag som EA nog gärna vill). Finns konventioner och regler för redovisning och beprövade metoder för budgetering.

Medlem

...säg det till alla som suttit i rätten och lyssnat på mediamaffians bulvaner prata om imaginära intäkter och "förluster".

Jag står nog fast vid att när det kommer till digitalt så är "anything goes" rådande norm.

Att det inte är rätt borde däremot vara klarlagt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

165 timmar in nu, fortfarande väldigt nöjd. Slänger glatt iväg en extra 500kr på season pass.

10/10 would buy again.

Medlem

Köpte spelet under julrean på Origin och jag gillar det även om det finns en del missar. Det jag tycker är jobbigast är att det är så få som verkar spela det på PC vilket gör att det är svårt att hitta servrar som är bra. För mig som är en n00b på MFPS så är det lite frustrerande att jag dör hela tiden men det beror mer på mig än på spelet antar jag. Det är dessutom första MFPS:et som jag spelar annat än lite CS över LAN när det var nytt och fräscht vilket för mig är ett oerhört gott betyg då jag aldrig har funderat på att spela ett sådant spel annars.

Medlem
Skrivet av fredrikbra2:

12 miljoner sålt men ändå är det bara 7500 som spelar på PC, 18200 på Xbox One och 50,500 på PS4. Detta är alltså när jag skriver detta inlägg

Stats kommer från http://swbstats.com/

När det spelar som mest är det 269 000 som spelar.

Är fler i världen som spelar på en konsol?

Skrivet av Gobberson:

Köpte spelet under julrean på Origin och jag gillar det även om det finns en del missar. Det jag tycker är jobbigast är att det är så få som verkar spela det på PC vilket gör att det är svårt att hitta servrar som är bra. För mig som är en n00b på MFPS så är det lite frustrerande att jag dör hela tiden men det beror mer på mig än på spelet antar jag. Det är dessutom första MFPS:et som jag spelar annat än lite CS över LAN när det var nytt och fräscht vilket för mig är ett oerhört gott betyg då jag aldrig har funderat på att spela ett sådant spel annars.

Du kan inte vara sämre än mig?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Mr.O:

165 timmar in nu, fortfarande väldigt nöjd. Slänger glatt iväg en extra 500kr på season pass.

10/10 would buy again.

Håller med

12
Skriv svar