Microsoft varnar för Windows 7: "Det är en säkerhetsrisk"

Medlem

Nä visst många vill ju ha det senaste och många är ju bara snåla men köper man en ny dator så småningom så lär det ju följa med ett OS. (och gillar man inte det kan det ju vara en fördel att ha sin gamla nyckel kvar).
Att försöka köra det senaste på gammal hårdvara har ju alltid varit si och så, Det är ju inte första gången som gammal hårdvara inte stöds.
Jo och alla siffror på win 10 användare inkluderar telefoner, plattor, pc och xbox allt som kan köra 10.

Medlem

Nu har jag inte koll på exakt vilken information de tar från en, men jag kan inte påstå att jag bryr mig om det.

KoP
Medlem
Skrivet av Devan:

När jag köper en ny pc senare i år när nvidias nya kort släpps vill jag ha win 7 igen ... gillar inte ms trackar allt man gör i win 10.

Varsågod. *Räcker över en foliehatt*

Medlem

När MS patchat in ett val för snygg grafik + runda kanter byter jag.
edit: eller när dx12 fått fart.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Devan:

När jag köper en ny pc senare i år när nvidias nya kort släpps vill jag ha win 7 igen ... gillar inte ms trackar allt man gör i win 10.

Det gör de inte, det är bara en korkad techbloggare som lurat i dig och några andra en massa lögner.

Jo, jo det gör dom. Vet inte varför du väljer att stoppa huvudet i sanden för...

Medlem

Så windows 7 är skit, windows 10 är skit. Känns gött att ha lämnat windows helt bakom sig numera, Linux är framtiden för min del.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Nocturnal77:

Haha, ja riktigt dåliga Windows 7... Kul och fascinerande att han sågar det bästa OS:et som de någonsin kommer att göra.

Windows 10 är världens största säkerhetsrisk, om du värderar din identitet och privata information.

Vad är det för källa du litar på när du skriver så? En snubbe på reddit eller?

Hundratals källor. Bara googla "windows 10 information gathering" och så ser man allt som man behöver stänga av i Win 10 för att Ms inte ska se allt du gör. Men, det vet du ju redan. Sedan får man dock fråga sig om dessa funktioner verkligen är av... Världen har ju varit korrupt i tusentals år. Så min gissning är nej.

Det finns också gott som siter som visar vilka uppdateringar i Win7 och 8 som man kan blocka för att inte få samma informationsinsamling i dessa äldre OS. Det var enkelt att fixa.

Alltså har du inga källor med bevis, utan bara techbloggare som skriver sensationsnyheter.

Finns gott om bra källor, här är en till:
http://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2015/11/02/microsoft-...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Så windows 7 är skit, windows 10 är skit. Känns gött att ha lämnat windows helt bakom sig numera, Linux är framtiden för min del.

Linux är sjukt trevligt :). Och Linux-användare är bortskämda med gratis uppgraderingar.

Medlem
Skrivet av aholman:

Vilken stor foliehattsarmé som hänger här. Om ni kunde använda den energin på ett nyttigt sätt istället för att sitta här och trolla, då ni gubbar!

Vi hade haft världsfred...

Medlem

Men ändå fortsätter dom att ta emot pengar för sin "säkerhetsrisk" till operativsystem. Hycklare...

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Devan:

När jag köper en ny pc senare i år när nvidias nya kort släpps vill jag ha win 7 igen ... gillar inte ms trackar allt man gör i win 10.

För du spåras inte alls med Windows 7 :DDDDD

Skrivet av Nightman76:

Windows 7 är likadan tracker nu mera sen liten tid tillbaka efter updates.

Googla på win 7 tracker så får man upp hur man får bort dom

Jasså? Eftersom man har Möjligheten att se vilket skit de försöker uppdatera ens os med så är det smartare att bara läsa vad dessa kb filer gör och sen bocka bort de från uppdateringen, och dölja.
kb/2952664
Denna uppdatering hjälper Microsoft att förbättra det aktuella operativsystemet för att underlätta upplevelsen av uppgraderingen till den senaste versionen av Windows.
kb/3035583
Update installs Get Windows 10 app in Windows 8.1 and Windows 7 SP1
kb/3068708
Update for customer experience and diagnostic telemetry
kb/3075249
Update that adds telemetry points to consent.exe in Windows 8.1 and Windows 7
kb/3080149
Update for customer experience and diagnostic telemetry

Sånt här kan du Aldrig göra i Skynet... oj menar windows 10, och när över 1 miljard gått över till detta os så är vi helt utelämnade till ms och det finns ingen återvändo.
Men än så länge sitter över 55% kvar på Win7, tack o lov.
https://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share....

Medlem

Citerar Martin Appel från PC för alla:

Citat:

"Det som gör mig upprörd är att Microsoft inte är tydligare med vad de faktiskt gör.
Övervakningsfunktionerna är påslagna som standard, och även om de går att stänga av, är det inte självklart hur man ska göra."

Han vet vad han talar om. Det rimliga är att användaren själv får fatta beslut över sin egen integritet, svårare än så borde det inte vara!
Men ni kanske tycker annorlunda? ;-). Eller kanske ger blanka fan i er integritet?
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.634644/windows-10-spionera-i...

Medlem
Skrivet av Hajfena:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Devan:

När jag köper en ny pc senare i år när nvidias nya kort släpps vill jag ha win 7 igen ... gillar inte ms trackar allt man gör i win 10.

För du spåras inte alls med Windows 7 :DDDDD

Skrivet av Nightman76:

Windows 7 är likadan tracker nu mera sen liten tid tillbaka efter updates.

Googla på win 7 tracker så får man upp hur man får bort dom

Jasså? Eftersom man har Möjligheten att se vilket skit de försöker uppdatera ens os med så är det smartare att bara läsa vad dessa kb filer gör och sen bocka bort de från uppdateringen, och dölja.
kb/2952664
Denna uppdatering hjälper Microsoft att förbättra det aktuella operativsystemet för att underlätta upplevelsen av uppgraderingen till den senaste versionen av Windows.
kb/3035583
Update installs Get Windows 10 app in Windows 8.1 and Windows 7 SP1
kb/3068708
Update for customer experience and diagnostic telemetry
kb/3075249
Update that adds telemetry points to consent.exe in Windows 8.1 and Windows 7
kb/3080149
Update for customer experience and diagnostic telemetry

Sånt här kan du Aldrig göra i Skynet... oj menar windows 10, och när över 1 miljard gått över till detta os så är vi helt utelämnade till ms och det finns ingen återvändo.
Men än så länge sitter över 55% kvar på Win7, tack o lov.
https://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share....

Men nu är du ju en "foliehatt" när du visar denna fakta! Ajaj

Medlem

Enkelt, de vill att alla ska sitta där med UEFI secure boot som är låst till Windows 10 så fort som möjligt innan Linux hinner få allt för stort fotfäste...

123
Skriv svar