Spelglädje

Medlem
Spelglädje

Har inlett året med att fynda lite på Steams julrea och det blev inge mindre än The Binding of Isaac: Rebirth + Afterbirth. Har kikat länge efter ett spel som går att hoppa in i några minuter (eller många) då pluggmotivationen tryter eller det bara är en allmänt tråkig stund. Med tanke på hur frekvent jag kommer till Northernlions kanal på Youtube och ser på när han spelar så kände jag "om han kan, så kan jag".

Spelade i ungefär 3 timmar första dagen som jag fick det och lyckades inte vinna en enda gång... och jag älskade det. Dels styrningen med W,A,S,D + att man skjuter med piltangenterna gör att spelet är underbart svårt i början men väldigt tillfredsställande när man börjar få pejl på läget, men även oförutsägbara fiender och slumpade nivåer gör spelet otroligt omspelbart. Dessutom alla saker, synergier och liknande som kan komma helt slumpmässigt gör att jag älskar spelet ännu mer. Har börjat utveckla lite av ett beroende tror jag, vilket är någonting som jag inte känt på länge.

Men nog om detta, Önskar alla en god fortsättning och ett gott nytt spelår. Ska bara köra en runda Isaac till innan jag tar tag i uppsatsen... eller kanske två.

Klepto, out!

#blogg


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Spelglädje

Jag har inte alls fastnat för spelet, tycker det är otroligt repetitivt utan att man blir säskilt mycket bättre. Kontrollen är bra med en Gamepad.

1
Skriv svar