Oculus Rift får pris och releasedatum i morgon

Robot
Oculus Rift får pris och releasedatum i morgon

Förbokar du får du två spel på köpet.

#oculus, #eve-valkyrie, #eve-online, #ccp, #luckys-tale


Medlem
Oculus Rift får pris och releasedatum i morgon

Jag är fortfarande ytterst tveksam till denna manick.
Känns som att man bör vänta ett år, tills det finns lite spel till det, och att eventuell mjukvara är uppdaterad.

Medlem

Jag har mer förtroende för valve så jag kommer nog vänta på deras VR istället gillar inte att facebook köpte oculus

Gen
Medlem

Bättre att vänta lite till priserna går ner och barnsjukdomarna åtgärdas men framförallt tills det kommer lite vettigt spelstöd.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Jag är fortfarande ytterst tveksam till denna manick.
Känns som att man bör vänta ett år, tills det finns lite spel till det, och att eventuell mjukvara är uppdaterad.

Spel finns redan som fungerar relativt bra med DK2, så jag har höga förhoppningar om att detta ska fungera från dag 1.

Medlem

ÄNTLIGEN


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Jag köper gärna första gen VR så att ni andra som tvekar kan känna er trygga med gen 2. My body is ready!

Medlem

Ska köpas direkt när förbokningarna öppnas

Medlem

En annan väntar på htc vive istället som ska komma i april.

Medlem

De mest teknikintresserade lär nog förboka imorgon.
Tror inte det blir någon succé som speltillbehör.
Även om det säljer bra så finns det en risk att VR ligger och samlar damm oftare än videobandspelaren.

Medlem

Kommer att vänta till Vive är släppt, och sedan boka det headset som är bäst.

Medlem

Palmer Luckey har twittrat som en galning på sistone för att försöka förbereda alla på att priset blir högre än de tidigare uppskattat.

Så räkna med minst 6 000 kr inkl moms i Sverige.

Medlem

Fan nu är jag kluven. Ska ha både denna och Vive..men frågan är om jag ska vänta och köpa Vive först har inte råd till båda direkt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag vill inte vänta, men samtidigt säger allt förnuft att det aldrig är bra att köpa saker vid lansering. Speciellt inte nu kanske när flera olika lösningar är på gång.

Hur fungerar det, kommer de olika VR-lösningarna alla fungera på samma spel, eller finns det ingen standard ännu så att vissa spel kanske fungerar med Oculus och några med Valves? Kommer man kunna ta med VR-glasögonen till någon konsoll?

Btw, testade att köra cardboard VR-glasögon med en mobil, och jag måste säga att jag blev imponerad av en så billig sak. Fick dem gratis som reklam och det ska bli intressant att se hur mycket bättre ett par riktiga är gentemot den budgetlösningen.

Medlem
Skrivet av magiul:

Jag vill inte vänta, men samtidigt säger allt förnuft att det aldrig är bra att köpa saker vid lansering. Speciellt inte nu kanske när flera olika lösningar är på gång.

Hur fungerar det, kommer de olika VR-lösningarna alla fungera på samma spel, eller finns det ingen standard ännu så att vissa spel kanske fungerar med Oculus och några med Valves? Kommer man kunna ta med VR-glasögonen till någon konsoll?

Btw, testade att köra cardboard VR-glasögon med en mobil, och jag måste säga att jag blev imponerad av en så billig sak. Fick dem gratis som reklam och det ska bli intressant att se hur mycket bättre ett par riktiga är gentemot den budgetlösningen.

Vore lite komiskt om budgetvarianten fungerar minst lika bra :).

Medlem

Varför måste man ha en "monster dator"? Folk kör Rift nu med diverse spel. Allt från warthunder till dirt rally med typ ett 970. Är det nån försäljningsploj på gång?

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Varför måste man ha en "monster dator"? Folk kör Rift nu med diverse spel. Allt från warthunder till dirt rally med typ ett 970. Är det nån försäljningsploj på gång?

Högre upplösning i Retail versionen? Mer finesser?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Fan nu är jag kluven. Ska ha både denna och Vive..men frågan är om jag ska vänta och köpa Vive först har inte råd till båda direkt.

Vad är ditt resonemang till att ha båda? Är det licenser på spel likt Xbox/ps4 eller är du bara tekniknörd och vill testa båda? (Inget påhopp bara nyfiken)

Medlem
Skrivet av snubben:
Skrivet av Ankh:

Fan nu är jag kluven. Ska ha både denna och Vive..men frågan är om jag ska vänta och köpa Vive först har inte råd till båda direkt.

Vad är ditt resonemang till att ha båda? Är det licenser på spel likt Xbox/ps4 eller är du bara tekniknörd och vill testa båda? (Inget påhopp bara nyfiken)

VR fanatiker
Både jag, min son och min sambo älskar datorer/spel och Vr. Vi ska endå ha mer än en så tja, varför inte prova två olika?

Jepp - våra datorer är redo för det (vi med! ) men inte vår ekonomi kanske


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Varför måste man ha en "monster dator"? Folk kör Rift nu med diverse spel. Allt från warthunder till dirt rally med typ ett 970. Är det nån försäljningsploj på gång?

970 är det man behöver, det är det oculus rekommenderar men inget lägre än det.
970 är "monsterdator" för många

KoP
Medlem
Skrivet av Morti:

Jag har mer förtroende för valve så jag kommer nog vänta på deras VR istället gillar inte att facebook köpte oculus

Varför inte? Nu har ju Oculus kapital i ryggen att kanske bli något annat än bara en gimmick. Facebook kan ju ösa in pengar på marknadsföring och div. annat.

Medlem

Palmer skrev på reddit att datorn ska ligga på 9000+ i Firestrike 1.1 för att klara driva headsettet.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Varför måste man ha en "monster dator"? Folk kör Rift nu med diverse spel. Allt från warthunder till dirt rally med typ ett 970. Är det nån försäljningsploj på gång?

Högre upplösning samt hålla konstant 90fps
(dk2 75fps) det kräver ett monster till dator.

Medlem

Jag har inte läst så mycket om retail versionen (även om jag har mycket erfarenhet av DK versionerna).

Men man kommer väl kunna ta bort hörlurarna som sitter fast på den? Annars blir jag mycket besviken.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Morti:

Jag har mer förtroende för valve så jag kommer nog vänta på deras VR istället gillar inte att facebook köpte oculus

Varför inte? Nu har ju Oculus kapital i ryggen att kanske bli något annat än bara en gimmick. Facebook kan ju ösa in pengar på marknadsföring och div. annat.

Ja precis. Facebook är anledningen till att de kan sälja till förlust, att de inte behöver gå mycket i vinst för att hålla företaget vid liv. Och att de kunnat göra det så bra som det kommer vara vid release.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag har inte läst så mycket om retail versionen (även om jag har mycket erfarenhet av DK versionerna).

Men man kommer väl kunna ta bort hörlurarna som sitter fast på den? Annars blir jag mycket besviken.

Jodå de går att ta av.

Medlem
Skrivet av gerald:
Skrivet av Ankh:

Jag har inte läst så mycket om retail versionen (även om jag har mycket erfarenhet av DK versionerna).

Men man kommer väl kunna ta bort hörlurarna som sitter fast på den? Annars blir jag mycket besviken.

Jodå de går att ta av.

Wunderbar Tror mina Q701 är bättre


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fick precis mail om att jag kommer få en kick starter edition gratis! Hype!
(kickstartade dk1)

Medlem

Läste precis det, att alla kickstart backare som fick en Dk1 nu får en gratis CV1.
Helt jävla sjukt satans generöst av oculus och facebook.
Så alla ni som hatar facebook..puss på er ;p

Grattis till er Dk1 ägare iaf , jag har dk2'an så jag får dra fram kortet som alla andra.

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Pholiage:

Varför måste man ha en "monster dator"? Folk kör Rift nu med diverse spel. Allt från warthunder till dirt rally med typ ett 970. Är det nån försäljningsploj på gång?

970 är det man behöver, det är det oculus rekommenderar men inget lägre än det.
970 är "monsterdator" för många

Vette fan. Många får det att låta som man måste ha 980Ti i quad sli.

123
Skriv svar