Sony ersätter Playstation-prenumeranter efter nattens avbrott
Varför ersätta folk? Inte fan vill jag ha billigare bredband bara för att ett tele2 har stul med sina servrar nån dag t.ex, jag sitter som en snäll svensk och väntar på att det funkar igen
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Varför ersätta folk? Inte fan vill jag ha billigare bredband bara för att ett tele2 har stul med sina servrar nån dag t.ex, jag sitter som en snäll svensk och väntar på att det funkar igen
Att du är en "snäll svensk" som sitter i tystnad och "tar skit" betyder ju inte att alla andra ska också göra det. Tycker inte det är mer än rätt att ersätta kunder om man inte kan leverera det man lovat till sina kunder. Man betalar ju ändå för tjänsten och det är fan inte mitt fel att sony har problem
Det trista är att man oftast behövt bråka med de som levererar för att få kompensation så det är rätt skönt att företag börjar lära sig att kompensera utan en massa tjafs.
Varför ersätta folk? Inte fan vill jag ha billigare bredband bara för att ett tele2 har stul med sina servrar nån dag t.ex, jag sitter som en snäll svensk och väntar på att det funkar igen
För att om dom inte gör det så kommer vissa att sitta och whinea högljutt i alla kommentarsfält som är minsta kopplat till Sony. Håller helt med dig dock, är det nere några timmar så är det väl synd men inget jag förväntar mig något för, fast man kan ju inte direkt klaga heller
/ LordDaimos
Varför ersätta folk? Inte fan vill jag ha billigare bredband bara för att ett tele2 har stul med sina servrar nån dag t.ex, jag sitter som en snäll svensk och väntar på att det funkar igen
Tycker inte det är mer än rätt att ersätta kunder om man inte kan leverera det man lovat till sina kunder. Man betalar ju ändå för tjänsten och det är fan inte mitt fel att sony har problem
Men det är fan inte sonys fel att de blir utsatta för hackare heller...
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Varför ersätta folk? Inte fan vill jag ha billigare bredband bara för att ett tele2 har stul med sina servrar nån dag t.ex, jag sitter som en snäll svensk och väntar på att det funkar igen
Tycker inte det är mer än rätt att ersätta kunder om man inte kan leverera det man lovat till sina kunder. Man betalar ju ändå för tjänsten och det är fan inte mitt fel att sony har problem
Men det är fan inte sonys fel att de blir utsatta för hackare heller...
Självklart inte, men det är deras uppgift att skydda sig mot dom för att kunna leverera de tjänster folk köper utav dom. Det går liksom hand i hand enligt mig.
Inte för att detta påverkade mig på något sätt då min ps4a samlar damm sen några månader tillbaka
Varför ersätta folk? Inte fan vill jag ha billigare bredband bara för att ett tele2 har stul med sina servrar nån dag t.ex, jag sitter som en snäll svensk och väntar på att det funkar igen
Tycker inte det är mer än rätt att ersätta kunder om man inte kan leverera det man lovat till sina kunder. Man betalar ju ändå för tjänsten och det är fan inte mitt fel att sony har problem
Men det är fan inte sonys fel att de blir utsatta för hackare heller...
Det är inte hackarens fel att han blev uppfostrad fel!
Varför ersätta folk? Inte fan vill jag ha billigare bredband bara för att ett tele2 har stul med sina servrar nån dag t.ex, jag sitter som en snäll svensk och väntar på att det funkar igen
Tycker inte det är mer än rätt att ersätta kunder om man inte kan leverera det man lovat till sina kunder. Man betalar ju ändå för tjänsten och det är fan inte mitt fel att sony har problem
Men det är fan inte sonys fel att de blir utsatta för hackare heller...
Självklart inte, men det är deras uppgift att skydda sig mot dom för att kunna leverera de tjänster folk köper utav dom. Det går liksom hand i hand enligt mig.
Inte för att detta påverkade mig på något sätt då min ps4a samlar damm sen några månader tillbaka
Men den muppen som anklagar Sony för att inte kunna leverera sin tjänst efter en hacker attack och eller kräver ersättning borde kölhalas (läs bortskämda 14 åringar)
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Varför ersätta folk? Inte fan vill jag ha billigare bredband bara för att ett tele2 har stul med sina servrar nån dag t.ex, jag sitter som en snäll svensk och väntar på att det funkar igen
Tycker inte det är mer än rätt att ersätta kunder om man inte kan leverera det man lovat till sina kunder. Man betalar ju ändå för tjänsten och det är fan inte mitt fel att sony har problem
Men det är fan inte sonys fel att de blir utsatta för hackare heller...
Självklart inte, men det är deras uppgift att skydda sig mot dom för att kunna leverera de tjänster folk köper utav dom. Det går liksom hand i hand enligt mig.
Inte för att detta påverkade mig på något sätt då min ps4a samlar damm sen några månader tillbaka
Men den muppen som anklagar Sony för att inte kunna leverera sin tjänst efter en hacker attack och eller kräver ersättning borde kölhalas (läs bortskämda 14 åringar)
Jadu, man kan väl se på saken på olika sätt. Jag känner spontant 10h, not a big deal. Jag skulle inte klagat för som jag nämnt tidigare har det inte påverkat mig alls. Men att de ger en kompensation är ju inget dåligt för det är ju ändå deras uppgift att hålla servers m.m. uppe. Finns inget att klaga på i detta scenario enligt mig Sony skötte det bra genom att ge kompensation utan fuffens (eller folk kanske grinat som satan på forumen m.m. jag har ingen aning).
Däremot när skiten vara nere över julen för några år sen då var det ok att klaga eller? För jag menar, det var ju ändå inte sonys fel? (om man tänker som du skrivit tidigare)
Så jag tycker inte det spelar någon roll om det är 10h, 10dagar eller 10 månader. Rätt ska vara rätt och större företag ska inte få komma undan med massa skit när de har resurserna för att undvika såna här problem. Sen att folk är bortskämda och kan inte hitta på något bättre att göra över 10h är en annan femma
Varför ersätta folk? Inte fan vill jag ha billigare bredband bara för att ett tele2 har stul med sina servrar nån dag t.ex, jag sitter som en snäll svensk och väntar på att det funkar igen
Tycker inte det är mer än rätt att ersätta kunder om man inte kan leverera det man lovat till sina kunder. Man betalar ju ändå för tjänsten och det är fan inte mitt fel att sony har problem
Men det är fan inte sonys fel att de blir utsatta för hackare heller...
Självklart inte, men det är deras uppgift att skydda sig mot dom för att kunna leverera de tjänster folk köper utav dom. Det går liksom hand i hand enligt mig.
Inte för att detta påverkade mig på något sätt då min ps4a samlar damm sen några månader tillbaka
Men den muppen som anklagar Sony för att inte kunna leverera sin tjänst efter en hacker attack och eller kräver ersättning borde kölhalas (läs bortskämda 14 åringar)
Jadu, man kan väl se på saken på olika sätt. Jag känner spontant 10h, not a big deal. Jag skulle inte klagat för som jag nämnt tidigare har det inte påverkat mig alls. Men att de ger en kompensation är ju inget dåligt för det är ju ändå deras uppgift att hålla servers m.m. uppe. Finns inget att klaga på i detta scenario enligt mig Sony skötte det bra genom att ge kompensation utan fuffens (eller folk kanske grinat som satan på forumen m.m. jag har ingen aning).
Däremot när skiten vara nere över julen för några år sen då var det ok att klaga eller? För jag menar, det var ju ändå inte sonys fel? (om man tänker som du skrivit tidigare)
Så jag tycker inte det spelar någon roll om det är 10h, 10dagar eller 10 månader. Rätt ska vara rätt och större företag ska inte få komma undan med massa skit när de har resurserna för att undvika såna här problem. Sen att folk är bortskämda och kan inte hitta på något bättre att göra över 10h är en annan femma
Mjao jag tycker ju precis som du då att 10h ingen big deal men när det börjar bli flera dagar så känns det som kompensation är erforderlig.
I sak är det ju inte deras fel och de gör så gott de kan men ersättning bör nog ändå stå i förhållande till produktens i detta fall obrukbarhet
Ta Batman Arkham som exempel där fick vi vänta 3 månader och ändå blev det inte bra. = stor ersättning
Random spel som har en day one patch som gör spelet spelbart = Ingen ersättning
jaja det kanske inte är rätt och riktigt men tycker bara att Företag inte kan hjälpa när de blir attackerade
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Varför ersätta folk? Inte fan vill jag ha billigare bredband bara för att ett tele2 har stul med sina servrar nån dag t.ex, jag sitter som en snäll svensk och väntar på att det funkar igen
Tycker inte det är mer än rätt att ersätta kunder om man inte kan leverera det man lovat till sina kunder. Man betalar ju ändå för tjänsten och det är fan inte mitt fel att sony har problem
Men det är fan inte sonys fel att de blir utsatta för hackare heller...
Självklart inte, men det är deras uppgift att skydda sig mot dom för att kunna leverera de tjänster folk köper utav dom. Det går liksom hand i hand enligt mig.
Inte för att detta påverkade mig på något sätt då min ps4a samlar damm sen några månader tillbaka
Men den muppen som anklagar Sony för att inte kunna leverera sin tjänst efter en hacker attack och eller kräver ersättning borde kölhalas (läs bortskämda 14 åringar)
Jadu, man kan väl se på saken på olika sätt. Jag känner spontant 10h, not a big deal. Jag skulle inte klagat för som jag nämnt tidigare har det inte påverkat mig alls. Men att de ger en kompensation är ju inget dåligt för det är ju ändå deras uppgift att hålla servers m.m. uppe. Finns inget att klaga på i detta scenario enligt mig Sony skötte det bra genom att ge kompensation utan fuffens (eller folk kanske grinat som satan på forumen m.m. jag har ingen aning).
Däremot när skiten vara nere över julen för några år sen då var det ok att klaga eller? För jag menar, det var ju ändå inte sonys fel? (om man tänker som du skrivit tidigare)
Så jag tycker inte det spelar någon roll om det är 10h, 10dagar eller 10 månader. Rätt ska vara rätt och större företag ska inte få komma undan med massa skit när de har resurserna för att undvika såna här problem. Sen att folk är bortskämda och kan inte hitta på något bättre att göra över 10h är en annan femma
Ja men precis.. Så här i terroristtider så om någon går och spränger min Ica så begär jag att dom ska gå och dela ut gratis mjölk till mig närmaste dagarna för att detta borde dom ju kunnat haft resurser att undvika..?
Mjao jag tycker ju precis som du då att 10h ingen big deal men när det börjar bli flera dagar så känns det som kompensation är erforderlig.
I sak är det ju inte deras fel och de gör så gott de kan men ersättning bör nog ändå stå i förhållande till produktens i detta fall obrukbarhet
Ta Batman Arkham som exempel där fick vi vänta 3 månader och ändå blev det inte bra. = stor ersättning
Random spel som har en day one patch som gör spelet spelbart = Ingen ersättning
jaja det kanske inte är rätt och riktigt men tycker bara att Företag inte kan hjälpa när de blir attackerade
"I sak är det ju inte deras fel och de gör så gott de kan" Just där jag tycker att du har fel. Sony är ett så pass stor företag att dom redan borde ha det bästa ddos skydd (ifall det nu va en ddos attack) eller skydd emot intrång av något slag.
Ju större företag ju mer måste man skydda sig och går inte att komma undan med att man gör så gott man kan. Det funkar ifall det är ett mindre företag och inte har pengarna till att skaffa det bästa skyddet som finns men inte för ett företag som Sony som omsätter 7,767 biljoner Yen enligt wiki.
Att säga att tio timmar inte är så farligt är ganska dumt, det är inte så mycket för dig kanske men ifall som Laymachine nämnde innan beror ju på ifall man hade planerat en kväll med spel och man inte kan det för att det ligger nere så är det inte speciellt kul. Tänk er själva ifall ni har sett fram emot något under en hel vecka och när det kommer så kan ni inte göra det för att det ligger nere eller inte finns.
Mjao jag tycker ju precis som du då att 10h ingen big deal men när det börjar bli flera dagar så känns det som kompensation är erforderlig.
I sak är det ju inte deras fel och de gör så gott de kan men ersättning bör nog ändå stå i förhållande till produktens i detta fall obrukbarhet
Ta Batman Arkham som exempel där fick vi vänta 3 månader och ändå blev det inte bra. = stor ersättning
Random spel som har en day one patch som gör spelet spelbart = Ingen ersättning
jaja det kanske inte är rätt och riktigt men tycker bara att Företag inte kan hjälpa när de blir attackerade
"I sak är det ju inte deras fel och de gör så gott de kan" Just där jag tycker att du har fel. Sony är ett så pass stor företag att dom redan borde ha det bästa ddos skydd (ifall det nu va en ddos attack) eller skydd emot intrång av något slag.
Ju större företag ju mer måste man skydda sig och går inte att komma undan med att man gör så gott man kan. Det funkar ifall det är ett mindre företag och inte har pengarna till att skaffa det bästa skyddet som finns men inte för ett företag som Sony som omsätter 7,767 biljoner Yen enligt wiki.
Att säga att tio timmar inte är så farligt är ganska dumt, det är inte så mycket för dig kanske men ifall som Laymachine nämnde innan beror ju på ifall man hade planerat en kväll med spel och man inte kan det för att det ligger nere så är det inte speciellt kul. Tänk er själva ifall ni har sett fram emot något under en hel vecka och när det kommer så kan ni inte göra det för att det ligger nere eller inte finns.
Man kan ju aldrig skydda sig helt, hackarna ligger väl altig steget före
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Varför ersätta folk? Inte fan vill jag ha billigare bredband bara för att ett tele2 har stul med sina servrar nån dag t.ex, jag sitter som en snäll svensk och väntar på att det funkar igen
Tycker inte det är mer än rätt att ersätta kunder om man inte kan leverera det man lovat till sina kunder. Man betalar ju ändå för tjänsten och det är fan inte mitt fel att sony har problem
Men det är fan inte sonys fel att de blir utsatta för hackare heller...
Självklart inte, men det är deras uppgift att skydda sig mot dom för att kunna leverera de tjänster folk köper utav dom. Det går liksom hand i hand enligt mig.
Inte för att detta påverkade mig på något sätt då min ps4a samlar damm sen några månader tillbaka
Men den muppen som anklagar Sony för att inte kunna leverera sin tjänst efter en hacker attack och eller kräver ersättning borde kölhalas (läs bortskämda 14 åringar)
Jadu, man kan väl se på saken på olika sätt. Jag känner spontant 10h, not a big deal. Jag skulle inte klagat för som jag nämnt tidigare har det inte påverkat mig alls. Men att de ger en kompensation är ju inget dåligt för det är ju ändå deras uppgift att hålla servers m.m. uppe. Finns inget att klaga på i detta scenario enligt mig Sony skötte det bra genom att ge kompensation utan fuffens (eller folk kanske grinat som satan på forumen m.m. jag har ingen aning).
Däremot när skiten vara nere över julen för några år sen då var det ok att klaga eller? För jag menar, det var ju ändå inte sonys fel? (om man tänker som du skrivit tidigare)
Så jag tycker inte det spelar någon roll om det är 10h, 10dagar eller 10 månader. Rätt ska vara rätt och större företag ska inte få komma undan med massa skit när de har resurserna för att undvika såna här problem. Sen att folk är bortskämda och kan inte hitta på något bättre att göra över 10h är en annan femma
Mjao jag tycker ju precis som du då att 10h ingen big deal men när det börjar bli flera dagar så känns det som kompensation är erforderlig.
I sak är det ju inte deras fel och de gör så gott de kan men ersättning bör nog ändå stå i förhållande till produktens i detta fall obrukbarhet
Ta Batman Arkham som exempel där fick vi vänta 3 månader och ändå blev det inte bra. = stor ersättning
Random spel som har en day one patch som gör spelet spelbart = Ingen ersättning
jaja det kanske inte är rätt och riktigt men tycker bara att Företag inte kan hjälpa när de blir attackerade
I get your point, men om ett spel har en day one patch som gör spelet spelbart, är det inte så att spelet för konsumenten i princip aldrig var ospelbart? (alla har väl internet och laddar ner patches hoppas jag). Men ja, Batman var ju ett extremfall och det är inget annat än skandal, sen är det som du säger att det finns olika kaliber utav failures men tycker ändå att företagen ska göra allt i sin makt för att ge konsumenterna det de betalar för.
Varför ersätta folk? Inte fan vill jag ha billigare bredband bara för att ett tele2 har stul med sina servrar nån dag t.ex, jag sitter som en snäll svensk och väntar på att det funkar igen
Tycker inte det är mer än rätt att ersätta kunder om man inte kan leverera det man lovat till sina kunder. Man betalar ju ändå för tjänsten och det är fan inte mitt fel att sony har problem
Men det är fan inte sonys fel att de blir utsatta för hackare heller...
Självklart inte, men det är deras uppgift att skydda sig mot dom för att kunna leverera de tjänster folk köper utav dom. Det går liksom hand i hand enligt mig.
Inte för att detta påverkade mig på något sätt då min ps4a samlar damm sen några månader tillbaka
Men den muppen som anklagar Sony för att inte kunna leverera sin tjänst efter en hacker attack och eller kräver ersättning borde kölhalas (läs bortskämda 14 åringar)
Jadu, man kan väl se på saken på olika sätt. Jag känner spontant 10h, not a big deal. Jag skulle inte klagat för som jag nämnt tidigare har det inte påverkat mig alls. Men att de ger en kompensation är ju inget dåligt för det är ju ändå deras uppgift att hålla servers m.m. uppe. Finns inget att klaga på i detta scenario enligt mig Sony skötte det bra genom att ge kompensation utan fuffens (eller folk kanske grinat som satan på forumen m.m. jag har ingen aning).
Däremot när skiten vara nere över julen för några år sen då var det ok att klaga eller? För jag menar, det var ju ändå inte sonys fel? (om man tänker som du skrivit tidigare)
Så jag tycker inte det spelar någon roll om det är 10h, 10dagar eller 10 månader. Rätt ska vara rätt och större företag ska inte få komma undan med massa skit när de har resurserna för att undvika såna här problem. Sen att folk är bortskämda och kan inte hitta på något bättre att göra över 10h är en annan femma
Ja men precis.. Så här i terroristtider så om någon går och spränger min Ica så begär jag att dom ska gå och dela ut gratis mjölk till mig närmaste dagarna för att detta borde dom ju kunnat haft resurser att undvika..?
Kör hårt du!
Tycker dock att liknelsen är rätt usel i detta fall. Du har väl inte betalat/prenumenerar för/på ica? Dessutom finns det ett flertal andra ican du kan gå/åka till för att handla din mjölk medan det endast finns ett playstation network. Som plus användare så prenumenerar du ju ändå för att kunna spela online, då ska du kunna spela online när du känner för det då du betalar sony för den tjänsten.
Förstår bara inte hur en kompensation är en dålig grej i det här fallet då Sony uppenbarligen är rätt dåliga på skydda sig mot ddos attacker då det hänt ett par gånger nu och dom har resurserna för att skydda sig så gott det går. De får bra PR och förlorar inte speciellt mycket på det och de flesta kommer känna "fan vad schysst ändå att sony bryr sig om sina konsumenter".
Känner ingen mening med att fortsätta denna diskussion då vi endast säger samma saker om och om igen nu Tjohej och ha en trevlig kväll! koleny out!
Man kan ju aldrig skydda sig helt, hackarna ligger väl altig steget före
Är som du säger att hackers brukar alltid ligga steget före och att det inte går att skydda sig helt. Ska dock inte ta tio timmar för att fixa en sådan grej, det är lite för länge för ett sådant stort företag. Men ja nu vet vi ju inte vad det va för attack ifall det va en attack så kan ju inte dra allt för stora växlar innan man vet vad det va för fel.