Oculus Rift prissatt – blir svindyr

Robot
Oculus Rift prissatt – blir svindyr

Börja spara, du har bara ett par månader på dig innan den släpps.

#eve-valkyrie, #oculus-rift, #vr


Medlem
Oculus Rift prissatt – blir svindyr

Japp, och det talas om att den i europa kommer kosta 700 euro.
Hejdå OR.

Medlem

600 dollar? Jag tar två!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Mycket nöjd med att jag backade Kickstartern för DK1 just nu.

Medlem

Och just därför kommer nog VR inte slå genom stort på ett tag.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Det kostar inte mer än en seriös gaming skärm i topsegmentet eller en ny telefon.

Men ja det är en skaplig instegstegströskel till VR


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Eatenmarcus:

Japp, och det talas om att den i europa kommer kosta 700 euro.
Hejdå OR.

Och 500 pund. Ser verkligen ut som att vi här i Europa verkligen får pisk som vanligt.

Medlem

Vad kommer en komplett PC kosta som klarar VR-spel? Jag är konsollare men är väldigt sugen på VR.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

600dollar = 5107,02
700euro = 6438,67
500pund = 6255,35

hmm...

Medlem

"In the $350 ballpark" my arse.
Jag avvaktar och inväntar framtiden istället. Jag lägger inte 7500kr.

Skrivet av Dunderhoken:

600dollar = 5107,02
700euro = 6438,67
500pund = 6255,35

hmm...

€742 med frakt till Europa.

Medlem

Det var väldigt högt pris. Ni som är sugna få hålla utkik efter VR på Blocket och Tradera.

Medlem

Bara 5000 kronor, det är ju liksom en lyxpryl så vem fan bryr sig om några tusenlappar då.

Förbeställt.

Inaktiv

Jag köper då ingen.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vad kommer en komplett PC kosta som klarar VR-spel? Jag är konsollare men är väldigt sugen på VR.

Tja, beror väl på vad du vill spela men räkna med att få lägga 25'000 åtminstone (med Oculus Rift inkluderat). Även då känns det relativt lågt, tror prislappen blir högre än så.

Medlem

Nå, det brådskar inte för min del. Får se några intressanta produkter (spel) innan jag öppnar plånboken.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Väntar. Finns just mest bara enklare plojspel och några få seriösa titlar.. ingen konkurrens = galet pris. Att de har råd att ge bort över 7000 st av dessa men måste ta ockerpriser till oss andra (som stödde dom med att köpa te.x DK2) är dålig stil. Kommer bojkotta OR och vänta samt hoppas på Valve, hoppas OR går åt pipan..


signatur
Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Pretorian24:

Vad kommer en komplett PC kosta som klarar VR-spel? Jag är konsollare men är väldigt sugen på VR.

Tja, beror väl på vad du vill spela men räkna med att få lägga 25'000 åtminstone (med Oculus Rift inkluderat). Även då känns det relativt lågt, tror prislappen blir högre än så.

Ska ju komma Oculus Rift klarar datorer med Oculus Rift för runt 1500 dollar, tror inte de är direkt dumma i huvudet och säljer underpresterande datorer som gör att man inte ens kan utnyttja Oculus Riften.

Medlem
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av Eatenmarcus:

Japp, och det talas om att den i europa kommer kosta 700 euro.
Hejdå OR.

Och 500 pund. Ser verkligen ut som att vi här i Europa verkligen får pisk som vanligt.

För att få hem en Rift till Sverige får man ge totalt 6860kr inkl frakt och skatt.

Det amerikanska priset på $599 räknar inte in sales tax och frakt. Skatten brukar ligga på 20% för elektronik i de flesta stater och frakten verkar kosta $30. Lägg ihop detta så har du priset amerikaner får pröjsa:

$599 * 1.2 + $30 = $759 = 6530 SEK

Dvs. deltat är betydligt mindre än om du räknar rakt av på $599.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Pretorian24:

Vad kommer en komplett PC kosta som klarar VR-spel? Jag är konsollare men är väldigt sugen på VR.

Tja, beror väl på vad du vill spela men räkna med att få lägga 25'000 åtminstone (med Oculus Rift inkluderat). Även då känns det relativt lågt, tror prislappen blir högre än så.

Njae inte om man bygger själv. Då är det en rätt bra summa.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Pretorian24:

Vad kommer en komplett PC kosta som klarar VR-spel? Jag är konsollare men är väldigt sugen på VR.

Tja, beror väl på vad du vill spela men räkna med att få lägga 25'000 åtminstone (med Oculus Rift inkluderat). Även då känns det relativt lågt, tror prislappen blir högre än så.

Ska ju komma Oculus Rift klarar datorer med Oculus Rift för runt 1500 dollar, tror inte de är direkt dumma i huvudet och säljer underpresterande datorer som gör att man inte ens kan utnyttja Oculus Riften.

Därför jag sa att det beror på vad man spelar. Om du vill spela ordentligare spel så lär $1500 inte räcka långa vägar om du vill köra på High/Ultra @90 FPS. Low/Medium så klarar man sig nog med vissa.

Medlem
Skrivet av vurt:

Väntar. Finns just mest bara enklare plojspel och några få seriösa titlar.. ingen konkurrens = galet pris. Att de har råd att ge bort över 7000 st av dessa men måste ta ockerpriser till oss andra (som stödde dom med att köpa te.x DK2) är dålig stil. Kommer bojkotta OR och vänta samt hoppas på Valve, hoppas OR går åt pipan..

Konkurrens driver utvecklingen framåt, och Oculus är Valves största konkurrent på VR-marknaden. En av anledningarna till att de kan ta dessa priser är att de har ett temporärt monopol.

Releasehästryttare

Så ny dator för 23k med nvidias nya kort och detta för 7k, behövs dock denna datorn är på liv support

Medlem

Sjuka fantasipriser. Blir till att fortsätta använda DK2 och hoppas på att Vive blir billigare. För inte fan betalar jag 7500kr för första generationens VR.

Kaz Hirai har humor i alla fall
https://twitter.com/KazHiraiCEO/status/684769410511466496

Edit: Såg att det var ett parodikonto nu, men roligt vilket som

Medlem

OR fanns aldrig på min radar ifrån början, tack vare FB. Sedan är priset inget för mig heller direkt. Håller koll på htc's och Playstations istället..

Medlem
Skrivet av FelixenS:

En av anledningarna till att de kan ta dessa priser är att de har ett temporärt monopol.

Ja, det var det jag skrev.

Detta blir nog TrackIR all over.. dvs en bra produkt som tar gaming framåt , men eftersom ytterst, ytterst få kommer äga produkten så kommer bara 1-2% av alla utvecklare vara intresserade av att göra support. Säger sig själv, varför spendera massor av tid och pengar om bara 1 av 100 kan använda funktonen, de förlorar pengar på det.

Sen visst, det kommer komma "hacks" som gör att spel kommer fungera (lite halvdant och med vissa funktioner som inte kommer fungera, te.x kommer man inte kunna sikta och titta åt olika hålla vilket e.g är den bästa funktonen med VR).

Nej, jag har nog tappat hoppet lite nu. Grejen var ju att detta skulle vara en produkt som de flesta skulle ha råd med, så att utvecklare också blir peppade att göra support eftersom kanske 40 av 100 eller liknande har produkten. Nu kommer det vara 1-2 av 100 = kört.


signatur
Ambassadör
Xbox

Luktfilm!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

OR fanns aldrig på min radar ifrån början, tack vare FB. Sedan är priset inget för mig heller direkt. Håller koll på htc's och Playstations istället..

+

=


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Devan:

Så ny dator för 23k med nvidias nya kort och detta för 7k, behövs dock denna datorn är på liv support

https://derpicdn.net/img/2014/2/3/542583/large.jpg

Nu kommer det ju tyvärr se ut som högra bilden även med cv1.
för 7k så bör de ha haft dubbla 4k skärmar.
samt

Bra visning av vad upplösningarna innebär
http://imgur.com/a/lerfd

Medlem

Lite väl dyr, väntar tills det är mer konkurrens på marknaden.
Sen är HTC Vive mer intressant.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tror jag väntar till Vive + när det är vettigare pris.

Skriv svar