Kaos i Just Cause 3 – utan att trycka på någon knapp

Robot
Kaos i Just Cause 3 – utan att trycka på någon knapp

Gör kaos utan att göra någonting.


Medlem
Kaos i Just Cause 3 – utan att trycka på någon knapp

Förvånar mig inte alls att det blir kaos Kommer så där titt som tätt upp en indikator på att jag förstört ett stridsflygplan eller något annat mumsigt och som jag sedan får poäng för. Antar att det har lite "butterfly effect" över det hela Rico ordnar kaos även som frånvarande kaosskapare..hihi!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Bevis på usel AI eller?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Bevis på usel AI eller?

Du menar väl rolig AI...

Medlem

Påminner om en jättegammal recension av ett hockeyspel, tror det var till NES men minns inte vad det hette. Recensenten hade startat en match och bara lagt ifrån sig spelkontrollen. När matchen var slut hade hans lag vunnit med 4-0.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Bevis på usel AI eller?

Skulle inte säga det. I GTA V när jag just kom in i Michaels hus hörde jag explosioner bakom huset och när jag sprang runt var det brinnande bilar och ett mindre kaos.

Tror det beror på att AI börjar bli mer avancerad och påverkas allt mer av sin omgivining och därför kan minsta lilla sak starta en mindre konflkt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Haha det här måste jag prova.

Medlem

Detta har även hänt i GTA 4 och 5 så många gånger. Vet inte hur många gånger poliser avrättat folk för att de kört på deras polisbil.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Bevis på usel AI eller?

Det finns en youtube kanal som pratar om spelutveckling och dom sa om man vill göra spel med öppen värld lite roligare så ska man slänga in lite slumpmässigt kaos.

100 AI förare i en stad och en av dom har slumpmässigt valt ut av AI'n att köra extra galet. Det kan vara något liknande i JC3 förutom att dom har dragit upp det till 11.

Medlem
Skrivet av LinusU:

Förvånar mig inte alls att det blir kaos Kommer så där titt som tätt upp en indikator på att jag förstört ett stridsflygplan eller något annat mumsigt och som jag sedan får poäng för. Antar att det har lite "butterfly effect" över det hela Rico ordnar kaos även som frånvarande kaosskapare..hihi!

Händer ofta i JC2 också
Plötsligt får jag kaospoäng fast jag inte gjort något på länge och militären börjar jaga mig. Av någon orsak misstänker de alltid mig


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av LinusU:

Förvånar mig inte alls att det blir kaos Kommer så där titt som tätt upp en indikator på att jag förstört ett stridsflygplan eller något annat mumsigt och som jag sedan får poäng för. Antar att det har lite "butterfly effect" över det hela Rico ordnar kaos även som frånvarande kaosskapare..hihi!

Händer ofta i JC2 också
Plötsligt får jag kaospoäng fast jag inte gjort något på länge och militären börjar jaga mig. Av någon orsak misstänker de alltid mig

Ja just det, det kommer jag ihåg Antagligen ser Rico alldeles för lömsk ut för att undslippa misstanke (eller snarare en påskjutning), tack lov att han är så bra på att fly undan annars hade han blivit kortlivad!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

1
Skriv svar