W2k
Medlem
Mer nytt!

Ni som kollar noga på länkarna vi ger ut i våra nyheter har kanske lagt märke till att vissa av dem plötsligt ser lite annorlunda ut. Detta beror på att vi har börjat mäta popularitet på länkar i våra nyheter. Vi vill helt enkelt kunna mäta vilka nyheter och vilket material som är mest populärt, både på vår sajt och utanför. På så vis kan vi automatiskt exponera nyheter som många är intresserade av extra stort. Fler besök till oss, mer intressant material till er!

Jag vill här påpeka mycket tydligt att vi INTE lagrar några som helst uppgifter om individuella användare i samband med detta. Vi varken kan eller vill se vem som klickat på vilken länk. Den enda information som lagras är hur många klick varje länk har fått, samt senaste besök. Inga IP-adresser lagras i samband med att statistiken samlas in.

Man känner igen en "spårad" länk genom att den börjar med "http://www.fz.se/link.fz", som är scriptet vi använder för att räkna klicka. Den riktiga URLen finns också med i slutet av länken, så den som känner sig extra nojig eller vill ha den riktiga länken för att dela med sig till någon annan kan copy-pejsta ut den.

Tack för ordet!


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

W2k
Medlem

Jag har gjort ett par tillägg i EosCode idag - det går nu att skriva länktexter på alla typer av våra "snabblänkar" till material.

Exempel:
[u="W2k" Kodare] -> @W2k
[g="Quake III Arena" Kvejk] -> #Kvejk
[c="Valve" Gör fina spel] -> #Gör fina spel

Det går förstås som tidigare att utelämna länktexten för att få spelets/företagets/användarens namn utskrivet.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

W2k
Medlem

Glömde nämna att vi nu också har samma sak för Google- och Wikilänkar.

Exempel:
[[wiki this|Jag är en söt wikilänk]] -> [[wiki this|Jag är en söt wikilänk]]
[{stfw|Jag är en söt googlelänk}] -> http://www.google.com/search?q=stfw%7CJag+%C3%A4r+en+s%C3%B6t...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Bra jobbat W2k


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
W2k
Medlem

Nytt idag: Vi har lagt in dagsaktuell prisinformation från Smarto på en del spel. Ersätter den tidigare listan på "senaste spel med köpinfo" i artikellistan. Nu visas också priset på spelets sida, se t ex #Battlefield 2. Klickar man på länken kommer man till Smartos prisjämförelsesida.

Just nu finns bara cirka 600 spel inlagda, men det kommer förhoppningsvis fler med tiden.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Jee
Medlem

Nice!
Aldrig hört talas om "Smarto". Är det som pricerunner?


signatur

Eller inte?

W2k
Medlem
Skrivet av Jee:

Aldrig hört talas om "Smarto". Är det som pricerunner?

Ja.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

1
Skriv svar