Jaga vilda djur ensam – inget multiplayer till Far Cry: Primal

Robot
Jaga vilda djur ensam – inget multiplayer till Far Cry: Primal
Medlem
Jaga vilda djur ensam – inget multiplayer till Far Cry: Primal

Multiplayer har aldrig varit intressant, nånsin. Inte för mig iallafall i något Far Cry.

Medlem

När dom äntligen gör nått intressant med Far Cry skippar dom multiplayer.

Medlem

Ska bli kul att prova!

Medlem

Fan såg ju verkligen fram emot multiplayermed polarna i just detta Farcry

Medlem

Blev ni förvånade?
Watch dogs var en katastrof online första månaderna med galna buggar och en nätkod från helvetet. Assassins creed unity behövde en 6 GB(!!) stor patch för att bli någorlunda spelbart. Farcry 4 mp var buggig, coop funkade dock, Rainbow 6 är en katastrof.
Ubisoft kan inte hantera nätkod.

AC syndicate hade inte en tillstymmelse till onlinedelar, farcry primal likaså, mest troligt samma med nästa R6.
Det här året kommer Ghost recon wildlans som ubisoft utvecklar inhouse...räkna med dålig nätkod och buggar i drösvis.

The Division utvecklas, tack gode gud, inte inhouse hos ubisoft. Så det spelet kan fungera online.

Ni som har köpt R6, hur mycket ser ni fram emot ubisofts nästa "mp only" spel..... Precis.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ajdå. Far Cry 3's multiplayer var en besvikelse med tanke på att det var en sån öppen värld och multiplayer var kartbaserat.

Far Cry 4's multiplayer gjorde rätt ifrån sig där 3:ans misslyckade..

Så jag hade hoppas att Primal's multiplayer skulle blivit episkt eller snudden där på, men men.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Helt rätt!
Hellre ett riktigt bra utvecklat singelplayerspel, än ett som blir sämre bara för att man måste klämma in ett onlineläge.

Utvecklar man ett spel som har co-op måste man designa varenda spelmoment för en eller flera spelare. Det gör att man blir väldigt begränsad. Sen vet de att de inte kan mäta sig med giganterna online, så då lägger de hellre allt krut på en skräddarsydd singelplayerupplevelse. Bra beslut.

Nu blev jag riktigt intresserad.

Medlem

Hmm kanske hade varit coolt om de hade haft. Tribes som strider mot varran. Älskar Farcry serien och antar att detta blir något liknande

Ambassadör
Xbox

MP är gravt överskattat. Det gör sig fint i renodlade multiplayerspel, men när det ska knäas in i alla möjliga spel som bara blir sämre, trasiga och felfokuserade så kan det fan kvitta.


signatur

Jump in.

Medlem

Utan coop, så blev detta Far Cry helt ointressant för mig iaf. Tyckte Far Cry 4 var ganska roligt på den fronten ändå och hade hoppats mer utav den varan.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

MP är gravt överskattat. Det gör sig fint i renodlade multiplayerspel, men när det ska knäas in i alla möjliga spel som bara blir sämre, trasiga och felfokuserade så kan det fan kvitta.

Håller med dig, men Co-op är i dagsläget det som gör att jag köper ett spel eller struntar i det. Det enda skälet till att jag köpte två st AC: Unity eller SW:BF var att det går att köra två. Jag och en polare. Storyspel borde "alltid" vara co-op med minst två, även om jag - tror mig - förstå att det finns otroliga kostnader att utveckla sådana spel.

Att önska är gratis..?

1
Skriv svar