Över 100 spel under utveckling till Playstation VR

Robot
Över 100 spel under utveckling till Playstation VR

Playstation 4-headsetet kan bli en seriös Oculus Rift-konkurrent.

#oculus, #sony, #project-cars, #gran-turismo-7, #eve-valkyrie, #war-thunder


Medlem
Över 100 spel under utveckling till Playstation VR

Men hur kommer detta gå ihop? PS4 har ju inte i närheten av den hårdvara som krävs till PC för att njutbart kunna lira med OR/vive etc.

Medlem
Skrivet av Nihuli:

Men hur kommer detta gå ihop? PS4 har ju inte i närheten av den hårdvara som krävs till PC för att njutbart kunna lira med OR/vive etc.

Den kommer komma med en extra CPU bla.

Medlem

"Den har ännu inte fått en officiell prislapp, men i höstas talades det om att den kommer kosta ungefär lika mycket som en ny konsol. Vilket torde bli omkring 3 000-4 000 kr."

PS4 kostade inte ens nära 4000 kr vid release. Sluta få folk att tro att ett vr headset med skärmar och dessutom extra cpu hårdvara kommer landa på max 4000kr.. Räkna med 6000-7000kr
Ps4 kostade väl om jag inte minns fel 5990.-?? så 7000.- kan lätt klassas som "ungefär som en ny konsol"

Redaktör
Skrivet av aimHigh_swe:

"Den har ännu inte fått en officiell prislapp, men i höstas talades det om att den kommer kosta ungefär lika mycket som en ny konsol. Vilket torde bli omkring 3 000-4 000 kr."

PS4 kostade inte ens nära 4000 kr vid release. Sluta få folk att tro att ett vr headset med skärmar och dessutom extra cpu hårdvara kommer landa på max 4000kr.. Räkna med 6000-7000kr
Ps4 kostade väl om jag inte minns fel 5990.-?? så 7000.- kan lätt klassas som "ungefär som en ny konsol"

Riktpriset för PS4:an vid premiären var 399 euro, statistiken på Prisjakt visar att den funnits för under 4000 kr ända sen premiären i november 2013.

Om Sonys uttalande stämmer, att den kostar "som en ny spelplattform" (och att han då menar en konsol) bör priset landa kring 3-4000 kr. Men sånt kan som bekant ändras.


signatur
Medlem

Känns liiite som en standard pr-överdrift

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Känns liiite som en standard pr-överdrift

Ja, så sa de väl om PS4 också innan release, sen satt man där med 2 spel i ett halvår

Medlem

Sony kan ju mycket väl sälja headsetet subventionerat för att de räknar med att sälja både spel och konsoler. OR har ju inte någon som helst möjlighet att konkurrera på det viset.
När jag testade OR sist reagerade jag både på slö uppdatering och låg upplösning. Eftersläpningen kan ju mer ha att göra med dålig dator/spel än uppdateringsfrekvensen, men jag är mer spänd på PSVR ändå. Känns som om luften gick ur OR när man nu börjar närma sig release och kraven och den totala prislappen ändå hamnade precis där kritikerna förutspådde, dvs långt ifrån average consumer.. Lär sluta med en massa spel med VR "slapped on after" istället för "designed for VR", medan "billiga" PSVR kan sälja rätt bra.
Men fr.a. hoppas man ju på de svenska konkurrenterna.

Medlem

Testade min S4 i en google cardboard för skojs skulle och insåga att 1080p i upplösning ledde till att man såg pixlarna väldigt tydligt.

1
Skriv svar