Hög tid att överge gamla Internet Explorer

Robot
Hög tid att överge gamla Internet Explorer

Det har det visserligen varit rätt länge, men nu håller även Microsoft med.


Hög tid att överge gamla Internet Explorer

Änvände rätt mycket firefox förr, nu förtiden är det chrome.

Medlem

Använder Opera Funkar fint och riktigt rapp!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Har man inte övergett Internet Explorer och Firefox i början på 2000 talet är det snart dags för kurs i grundläggande datorhantering.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Har man inte övergett Internet Explorer och Firefox i början på 2000 talet är det snart dags för kurs i grundläggande datorhantering.

Varför skulle man överge Firefox?

Medlem

Körde Chrome och var jättenöjd, men så hände något och allt blev som om webbläsaren hade hoppat tillbaka flera år av utveckling + (ett stort plus) så försvann alla mina favoriter som vid den tiden var en mäktig hög, blev minst sagt förbannad
Kör nu och i framtiden Firefox, enbart för att rävar inte har något bakom örat


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Har man inte övergett Internet Explorer och Firefox i början på 2000 talet är det snart dags för kurs i grundläggande datorhantering.

Ja du kan ju börja med att gå på en själv då.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Har man inte övergett Internet Explorer och Firefox i början på 2000 talet är det snart dags för kurs i grundläggande datorhantering.

testat både chrome och opera men föredrar fortfarande räven


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag kör inte edge så länge de inte tillåter mitt Norton att hantera lösenord och så, men annars känns det rätt fint.


signatur

K9
:.:

Medlem

Också försökt gå från firefox till chrome men höll en månad innan jag bytte tillbaka.


signatur

Det var detta...

Medlem

Det har väl aldrig funnits någon anledning att börja med Explorer?

Medlem
Skrivet av Margy:

Det har väl aldrig funnits någon anledning att börja med Explorer?

För Internet var bättre än Netscape Navigator. Men efter Opera kom ut på marknaden fanns det ingen mening med buggfyllda, söliga browsers med stora säkerhetshål som IE och FF.

Firefox är som en två generationer gammal beta av Opera.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

27% vettiga FZ'are.
+50% muppar.
Resterande idioter.

Redaktör
Skrivet av crulltan:

27% vettiga FZ'are.
+50% muppar.
Resterande idioter.

Och en som skiter i det där med vänner.


signatur
KoP
Medlem

Var nog 10 år sen jag använde IE.

Medlem

Chrome är spyware, som allt annat Google gör. Men det gäller också Microsoft.

Firefox är öppet och bra.

Medlem

ändå kommer så många köra dom gamla utan att veta dom är en säkerhetsrisk...

Medlem

tycker microsoft edge ger en huvudvrk och tandgnissel med, lika seg och jävlig som IE, så är då inte förvånad att dom bara bytt namn istället och ändrat utseendet

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Chrome är spyware, som allt annat Google gör. Men det gäller också Microsoft.

Firefox är öppet och bra.

Firefox har FHR som samlar data och skickar till Mozilla.
Glöm inte heller att Google betalar Mozilla för att du ska ha googles sökmotor och startsida som default efter installation.
Du måste manuellt stänga av all datainsamling och skaffa en del addons för att du ska kunna surfa utan att någon samlar in data på dig.

Iron är den browsern som jag vet inte samlar in data som standard.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Införskaffade mig Surface Pro 3 till studier och har sedan dag 1 kombinerat Microsoft Edge med Chrome. Kanske bara jag som tycker om Edge men den inbakade webbanteckningen i Edge synkat med OneNote + Surface Pen har vart ovärderlig för studier. Får både webbkälla och datum per automatik. Tycker t.o.m att Edge är bättre att läsa PDF-dokument med än Chrome, iaf på Surfacen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Testade Chrome när det låg i beta och har använt det sedan dess. Funkar helt smärtfritt och har aldrig inneburit några problem för mig, så ser ingen anledning till att byta. Har dock även Opera och Firefox installerade på datorn.

Medlem

Förstår inte varför folk vill använda Chrome, verkligen inte... Firefox, eller ännu hellre, Pale Moon hela vägen!

Medlem

Chrome är överlägset när det gäller snabbhet. Allt känns snappy även när man har typ 20 tabs öppna. Firefox blir snabbt segt och hänger sig ofta.

Medlem

Va? Safari på 2:a plats? Jag tror ni måste ha något fel på eran datainsamling... Omröstningen visar dessutom helt andra siffror.
Safari på PC är väl typ en av dom sämsta webbläsarna som finns, strax efter IE. Och så många Mac användare kan det väl inte vara här på FZ?

Medlem
Skrivet av Davikar:

Va? Safari på 2:a plats? Jag tror ni måste ha något fel på eran datainsamling... Omröstningen visar dessutom helt andra siffror.
Safari på PC är väl typ en av dom sämsta webbläsarna som finns, strax efter IE. Och så många Mac användare kan det väl inte vara här på FZ?

Min gissning är att iPhone-användarna drar upp siffrorna rejält.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av BobbanDylan:
Skrivet av Davikar:

Va? Safari på 2:a plats? Jag tror ni måste ha något fel på eran datainsamling... Omröstningen visar dessutom helt andra siffror.
Safari på PC är väl typ en av dom sämsta webbläsarna som finns, strax efter IE. Och så många Mac användare kan det väl inte vara här på FZ?

Min gissning är att iPhone-användarna drar upp siffrorna rejält.

Precis, många som besöker sidan via mobil.

Medlem
Skrivet av BobbanDylan:
Skrivet av Davikar:

Va? Safari på 2:a plats? Jag tror ni måste ha något fel på eran datainsamling... Omröstningen visar dessutom helt andra siffror.
Safari på PC är väl typ en av dom sämsta webbläsarna som finns, strax efter IE. Och så många Mac användare kan det väl inte vara här på FZ?

Min gissning är att iPhone-användarna drar upp siffrorna rejält.

Det tror jag också, men varför köra Safari i iPhone när det finns Chrome som app som är så mycket bättre?

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:
Skrivet av BobbanDylan:
Skrivet av Davikar:

Va? Safari på 2:a plats? Jag tror ni måste ha något fel på eran datainsamling... Omröstningen visar dessutom helt andra siffror.
Safari på PC är väl typ en av dom sämsta webbläsarna som finns, strax efter IE. Och så många Mac användare kan det väl inte vara här på FZ?

Min gissning är att iPhone-användarna drar upp siffrorna rejält.

Det tror jag också, men varför köra Safari i iPhone när det finns Chrome som app som är så mycket bättre?

Hade Mac förut och fann ingen anledning att byta till Chrome. Safari är en enormt välutvecklad webläsare, använder den alltid på paddan. På datorn är det dock Chrome som gäller.

Medlem

Kör Chrome på dator. Bryr mig inte om jag ger massor med gottig info till Google.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av popperino:

Varför skulle man överge Firefox?

Det crashar konstant och är riktigt dåligt optimerat.

12
Skriv svar