Nooooo! Star Wars-RPG med Witcher-ambitioner nedlagt

Robot
Nooooo! Star Wars-RPG med Witcher-ambitioner nedlagt

Skulle ha blivit Star Wars-världens svar på The Witcher och Fallout, men Kickstarter-kampanjen avbröts.

#the-witcher-3, #fallout-4, #disney


Medlem
Nooooo! Star Wars-RPG med Witcher-ambitioner nedlagt

Så nu sitter jag är med min 30 000-kronorsdator och tre skärmar.. Sen släpps alltså inte spelet? Jag är jättearg!

Inaktiv

Vilket jävla skämt att nån ens tror att det hade blivit något vettigt även om han fått alla pengar och tillåtelse att göra spelet. Större chans att postkodsmiljonären ringer mig ikväll

Medlem

20-åringen från Texas har absolut ingen koll på det där med varumärkesskydd.

Steg 1: Lägg upp en Kickstarter för ett Star Wars RPG.
Steg 2: Kontakta Disney om rätten att använda varumärket.

Är det verkligen rätt ordning?

För det andra, 200000 dollar för att göra ett open world Star Wars RPG, lika omfattande som The Witcher 3. News flash!!! Witcher 3 kostade cirka 81 dollar miljoner att utveckla.

Missförstå mig inte. Om jag fick spela ett Star Wars RPG i samma skala som The Witcher 3 så skulle jag få nerdgasm. Men killen var helt klart ute och cyklade.

Medlem

Tro mig, även ifall han hade fått tillåtelse hade det antingen inte blivit av eller blivit ett fjasko. Folk underskattar alltid brutalt den tid och kunskap som krävs för 'AAA' titlar.

Ta CD Projekt som exempel. De använde 200 kompetenta anställda som arbetade veckorna i ända i ett flertal år för att komma fram till Witcher 3. Jämför med detta spel där alltså en 20 åring utan tidigare erfarenhet ska fixa ihop ett liknande storskaligt RPG till 2017 med hjälp av några studenter. Jepp.

edit - insåg precis att jag skrev i princip samma sak som Bennii innan mig

Medlem

På tok för lätt att lägga upp trams-projekt på Kickstarter utan backning.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Antar att killen har väldigt lågt IQ eller så var det endast trams.

Tur jag fick tillbaks min $2000-pledge iaf

Skrivet av anon_119148:

Vilket jävla skämt att nån ens tror att det hade blivit något vettigt även om han fått alla pengar och tillåtelse att göra spelet. Större chans att postkodsmiljonären ringer mig ikväll

Jag vågar nästan lova att 95% av alla som pledgade bara gjorde det för att trolla. Om du läser kommentarerna som lämnats där så ser du att hans så kallade backers inte verkar ta det hela särskilt seriöst. Bl a Neogaf hade en field day med den här Kickstartern häromdagen och då damp det in tusentals med dollars. Inga pengar dras ju förrän Kickstartern har nått sitt mål och det var rätt uppenbart att den här aldrig skulle göra det.

Medlem

Ja, drömma är ju tillåtet iaf

Sen kan man väl skippa att klaga på hans stavning? eller....

Citat:

Men den 20-årige Texasbon var lite för snabb på hannen.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

På tok för lätt att lägga upp trams-projekt på Kickstarter utan backning.

Lätt är det men svårt att lyckas. En dålig kickstarter har oftast inga större chanser. Dåliga och trams sollas bort av massan då flesta personerna är vettiga nog att inte kasta pengar i sjön.

Den här killen levde ENDAST på "Star Wars" och inget annat. Hade han skrivit samma skit men haft ett helt annat IP hade han bara fått en snärt på pungen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bra att skiten lades ner. Hade kunnat sluta riktigt illa.

Medlem

Känns som Disney gått från det där trevliga bolaget som gjorde tecknade filmer man såg fram emot till helgen, till att bli Darth Vader inom mediabranschen.

Medlem

Ja med tanke på vad SWTOR kostade och vad det blev av det är ju 200.000 så kul skämt att man får ont i lilltån, och ännu roligare är att folk alltså faktiskt gav honom pengar.
Inte konstigt att Molyneux fick ihop pengar till Godus trots att folk borde veta hur full av skitsnack den mannen är. (Nu gillar jag i och för sig Godus i alla dess otaliga iterationer.)

Medlem

BRA. Killen visste inte vad han höll på med och folk är för dumma för att förstå det så det hade bara blivit en katastrof.


signatur

// Bacon <3

Man måste få drömma sig bort ibland.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Bennii:

20-åringen från Texas har absolut ingen koll på det där med varumärkesskydd.

Steg 1: Lägg upp en Kickstarter för ett Star Wars RPG.
Steg 2: Kontakta Disney om rätten att använda varumärket.

Är det verkligen rätt ordning?

För det andra, 200000 dollar för att göra ett open world Star Wars RPG, lika omfattande som The Witcher 3. News flash!!! Witcher 3 kostade cirka 81 dollar miljoner att utveckla.

Missförstå mig inte. Om jag fick spela ett Star Wars RPG i samma skala som The Witcher 3 så skulle jag få nerdgasm. Men killen var helt klart ute och cyklade.

Om jag förstått det rätt så är det ett skämt.

Medlem

Och jag som backade på 10 000 nivån. Fan.


signatur

K9
:.:

Medlem

Ork. Let's talk about something actual, instead?


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Trist, folk med drömmar är ju rätt mycket coolare än alla flamers här på forumet

Medlem

Ensam oerfaren 20 åring som skulle vara lead för att skriva Open world StarWars RPG.

Jomenvisst troligt...

Förstår att folk överöser ERFARNA spelutvecklare som David Braben och Chris Roberts med flera miljoner än vad de bad om, men det här...

Medlem
Skrivet av jeppz:

Tro mig, även ifall han hade fått tillåtelse hade det antingen inte blivit av eller blivit ett fjasko. Folk underskattar alltid brutalt den tid och kunskap som krävs för &#039;AAA&#039; titlar.

Ta CD Projekt som exempel. De använde 200 kompetenta anställda som arbetade veckorna i ända i ett flertal år för att komma fram till Witcher 3. Jämför med detta spel där alltså en 20 åring utan tidigare erfarenhet ska fixa ihop ett liknande storskaligt RPG till 2017 med hjälp av några studenter. Jepp.

edit - insåg precis att jag skrev i princip samma sak som Bennii innan mig

Det var faktiskt så många som 1500 personer som arbetade med witcher 3 + 500 personer för voiceovers, själva studion bestod av ca 240 personer.

Lite off-topic men antalet mantimmar som har lagts på witcher 3 vågar jag inte ens gissa mig till och ändå ser man folk som jämför early access spel, gjorda av ett litet indieteam, med witcher 3...

Medlem

Får gärna komma ett sånt spel dock =>

Medlem

Låter väldigt naivt (och en smula suspekt) att sätta igång en kockstarter innan man ens gjort upp en deal med varumärkets ägare.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Låter väldigt naivt (och en smula suspekt) att sätta igång en kockstarter innan man ens gjort upp en deal med varumärkets ägare.

Ser nu att jag skrivit kockstarter istället för kickstarter. Behåller det så, för det fick mig att småskratta.

Medlem

Hade varit fint eller för den delen få ett nytt SWG.

Medlem

Att Kickstarter inte ens kollar upp vad som läggs upp deras sida känns oseriöst.. allting borde ju gå igenom en verifiering först, inte undra på att de varit en del scams.


signatur
1
Skriv svar