Medlem

och vad kom ni fram till eller är det hemligt ?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

och vad kom ni fram till eller är det hemligt ?

ganska uppenbart att dom antingen kommit fram till att dom skiter i att dom har reklam för stöldgods ( om man ska dra det hårt ) eller att dom inte kommit fram till något, eftersom reklamen fortfarande är uppe, tycker du inte ?

Medlem

Stort fan av G2A. Handlar därifrån flera gånger, och kommer säkert handla där igen snart. Att FZ har en deal med dem ser jag som positivt.

Medlem

Inget fel med G2A, jag tror inte folk som kritiserar G2A riktigt vet vad de pratar om, utan endast hoppar på kritiktåget för det just nu är populärt att allt ska vara rättvist och korrekt (vilket kan tyckas vara bra, men när folk gör det för att det är den senaste flugan så är det av helt fel anledning), och alla gillar ju att vara delaktiga i något.

Medlem

Tragiskt att FZ sjunkit så här lågt

Medlem

ser att ni fortfarande kör med bannern där uppe... mycket märkligt...

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Inget fel med G2A, jag tror inte folk som kritiserar G2A riktigt vet vad de pratar om, utan endast hoppar på kritiktåget för det just nu är populärt att allt ska vara rättvist och korrekt (vilket kan tyckas vara bra, men när folk gör det för att det är den senaste flugan så är det av helt fel anledning), och alla gillar ju att vara delaktiga i något.

suck läs på lite online hur det egentligen ligger till, dom har varit i hetluften flertal gånger, många utvecklare är nog av en annan uppfattning skulle jag tro, även green man gaming har heller inte haft rent mjöl i påsen alla gånger.

Medlem

Det ryktas om att en stulen pryl eller två sålts på blocket också...

Gen
Medlem

Tycker G2A får lite oförtjänt mycket kritik. Okej, de är inga änglar men det är å andra sidan ingen annan nyckelsida heller (inkl GMG som inte är någon officiell återförsäljare samt tycker att 1€ = 1£ men det är en annan femma). Visst, några användare har sålt skit men då är det bara att köpa direkt från G2A (vilket jag personligen alltid gör och skippar därmed Shield).

Sen håller inte argumentet att de är 50% billigare...billigare än vad...Origin? Inte så konstigt då Origin, Uplay osv tar högre priser än physical retail, kolla själva om ni inte tror mig. Ta Battlefront som exempel, kostar 599kr på Origin, Prisjakt säger 429kr för PC-DVDo ch G2A ~50€ = 464kr mao var de tom dyrare än fysisk kopia

Jag tycker iaf att nycklar skall vara billigare än fysiska kopior då man tar bort allt som har att göra med tryck av media, frakt hit och dit samt lager osv.

Medlem

kan folk sluta dra rage över g2a? det är en seriös sida, visst kan det nog finnas oseriösa säljare men det är då inte g2a ni ska skylla på. Lägg ner hatet, samt så många har inte blivit lurade där eller blivit bestulna så skärpning

Medlem

Är också lite nyfiken vad resultatet utav överläggningen blev. Ser just nu att ni (FZ) kör en reklam från dem av Overwatch. Var inne på sidan och kollade runt, men oroas över programvaran G2A Shield man i princip behöver ha installerad för att inte riskera att bli blåst och att det ändå kostar ungefär lika mycket som Spelbutiken (som verkar ha det billigast för stunden) när man inkluderar VAT. Det sistnämnda kanske är "valfritt", men jag känner mig ändå rätt mycket bekvämare med att köpa det från en riktig återförsäljare, vilket jag därför antagligen kommer att göra.

Är fortfarande intressant hur ni ser på G2A på redaktionen...står ni bakom saker ni gör reklam för? Man vill ju gärna tro att man kan lita på sidor som ni låter annonsera hos er på FZ.

12
Skriv svar