Bättre matchmaking i nysläppt Rainbow Six: Siege-patch

Robot
Bättre matchmaking i nysläppt Rainbow Six: Siege-patch

Pc-versionen förbättrad, konsolerna följer efter nästa vecka.

#rainbow-six-siege-2, #ubisoft


Medlem
Bättre matchmaking i nysläppt Rainbow Six: Siege-patch

Kul, bra med ladd-fixen.

Medlem

Bra att de fortfarande jobbar på. Finns en hel del som kan göras mycket bättre. Synch-problemen är ju tyvärr fortfarande inte fixade men som sagt, kul att de fortsätter förbättra!

Geeks Gaming

Kan säga att denna patchen hjälpte minimalt. Fortfarande extrema problem matchmaking. Fortfarande problem med nätkoden då man fortfarande dör 1 sek efter man har gått runt ett hörn.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kan säga att denna patchen hjälpte minimalt. Fortfarande extrema problem matchmaking. Fortfarande problem med nätkoden då man fortfarande dör 1 sek efter man har gått runt ett hörn.

Problemet med nätkoden är att ingen verkar tycka det är tillräckligt viktigt att fokusera på det, eller så är ingen tillräckligt duktig för genomföra det. Är samma sak i alla FPS spel, CSGO, Titanfall, COD, Battlefield... Detta gör att jag absolut inte klarar av att spela dessa spel.

Medlem

Humble Bundle: Tom Clancy Encore (endast Uplay) startade igår och betalar man mer än $1 får man:
Rainbow Six
Rainbbow Six 3 Gold (Shield/Athena)
Splinter Cell
Ghost Recon

BTA ger (då detta skrivs är den $9.32):
Rainbow Six: Vegas
The Division (Beta)
Splinter Cell: Conviction Deluxe Edition
Splinter Cell
>$10:
Splinter Cell: Blacklist
Ghost Recon: Future Soldier
>$75
The Division (Pre-Order)
The Division (Exklusiv T-Shirt)
66% off up to any three Ubisoft titles in the Humble Store coupon (excludes certain items)

Bra pris för många bra spel och Raven Shield hade utan tvekan varit värt $10, det enda negativa är kravet på Uplay.

Medlem

Jag hoppas på fler folk köper detta och struntar i Battlefront. Stöd detta spel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Redstar:

Kul, bra med ladd-fixen.

Dock har de inte fixat den andra delen av problemet.

Citat:

Case 2: Players join a game that is stuck in a state that can take a very long time to finish. This is caused by communication issues between the backend and the DGS.

http://forums.ubi.com/showthread.php/1332624-Top-Priorities-a...

Har även stött på problem som t.ex. att mitt party splittas upp och hamnar i olika games. Det buggar även lite smått med att spelare försvinner men fortfarande räknas som att vara med i ens lag när man söker motståndare (visuell bug, verkar ej påverka matchmakingen).
Då de har gjort så att man ska få jämnare motstånd så tar även matchmakingen väldigt lång tid ibland, har fått vänta ~5 min på casual games när jag har spelat med tre kompisar.
Det var problematiskt att hitta enstaka spelare till lagen innan de lade till "Pre-mades have a higher chance of facing off pre-mades" och nu verkar det ta ännu längre tid

Bortser jag från problemen gillar jag spelet starkt men då det tog mig och de tre jag spelade med ~5 min att

Citat:

hitta game -> Fastna i loading screen -> Alt-F4 -> 5 min för att hitta game -> Fastna i loading screen -> Ge upp

så tappar man tålamodet till slut.

-Edit-

Dock så kan jag påpeka att matchmakingen fungerar avsevärt mycket bättre idag.

-Edit-
Verkar vara problem med fyra spelare, tar bra mycket längre tid och verkar bugga ur ibland.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag hoppas på fler folk köper detta och struntar i Battlefront. Stöd detta spel.

Jag vill ha tillbaka pengarna!!!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag hoppas på fler folk köper detta och struntar i Battlefront. Stöd detta spel.

Vi ska inte dra ihop något likt Left 4 Dead 2? Goda tider det

ELF
Medlem

Verkar som att det nu istället är problem med latencyn. Många som beklagar sig på forumet.

EDIT:
Jag hade inga problem nu när jag körde dock. Kanske beror på region eller något.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Remus:

Jag hoppas på fler folk köper detta och struntar i Battlefront. Stöd detta spel.

Jag vill ha tillbaka pengarna!!!

Hähähäh hä hähääääääääääää!

Skrivet av Thane:
Skrivet av Remus:

Jag hoppas på fler folk köper detta och struntar i Battlefront. Stöd detta spel.

Vi ska inte dra ihop något likt Left 4 Dead 2? Goda tider det

Ja kanske det.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Jinxswe:

Kan säga att denna patchen hjälpte minimalt. Fortfarande extrema problem matchmaking. Fortfarande problem med nätkoden då man fortfarande dör 1 sek efter man har gått runt ett hörn.

Problemet med nätkoden är att ingen verkar tycka det är tillräckligt viktigt att fokusera på det, eller så är ingen tillräckligt duktig för genomföra det. Är samma sak i alla FPS spel, CSGO, Titanfall, COD, Battlefield... Detta gör att jag absolut inte klarar av att spela dessa spel.

Nu generaliserade du lite väl mycket, CSGO och Battlefield är ljusår ifrån varandra i hur nätkoden fungerar, och hur de resonerat när de byggt den.

CSGO och tidigare Cod titlar innan serien vart totalat klusterfuckad har väldigt bra nätkod, dessutom skulle e-sport inte ens finnas på kartan annars

Både source och ID-tech3 motorn har haft väldigt bra nätkod genom åren.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Jinxswe:

Kan säga att denna patchen hjälpte minimalt. Fortfarande extrema problem matchmaking. Fortfarande problem med nätkoden då man fortfarande dör 1 sek efter man har gått runt ett hörn.

Problemet med nätkoden är att ingen verkar tycka det är tillräckligt viktigt att fokusera på det, eller så är ingen tillräckligt duktig för genomföra det. Är samma sak i alla FPS spel, CSGO, Titanfall, COD, Battlefield... Detta gör att jag absolut inte klarar av att spela dessa spel.

Nu generaliserade du lite väl mycket, CSGO och Battlefield är ljusår ifrån varandra i hur nätkoden fungerar, och hur de resonerat när de byggt den.

CSGO och tidigare Cod titlar innan serien vart totalat klusterfuckad har väldigt bra nätkod, dessutom skulle e-sport inte ens finnas på kartan annars

Både source och ID-tech3 motorn har haft väldigt bra nätkod genom åren.

"Bra nätkod"
Minns när man dog bakom väggar i COD när folk sköt en när man var synlig och man dog när hamnade bakom väggen. Och när man hsar någon på CSGO med AWP utan att det händer något. Top notch right there.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Jinxswe:

Kan säga att denna patchen hjälpte minimalt. Fortfarande extrema problem matchmaking. Fortfarande problem med nätkoden då man fortfarande dör 1 sek efter man har gått runt ett hörn.

Problemet med nätkoden är att ingen verkar tycka det är tillräckligt viktigt att fokusera på det, eller så är ingen tillräckligt duktig för genomföra det. Är samma sak i alla FPS spel, CSGO, Titanfall, COD, Battlefield... Detta gör att jag absolut inte klarar av att spela dessa spel.

Nu generaliserade du lite väl mycket, CSGO och Battlefield är ljusår ifrån varandra i hur nätkoden fungerar, och hur de resonerat när de byggt den.

CSGO och tidigare Cod titlar innan serien vart totalat klusterfuckad har väldigt bra nätkod, dessutom skulle e-sport inte ens finnas på kartan annars

Både source och ID-tech3 motorn har haft väldigt bra nätkod genom åren.

"Bra nätkod"
Minns när man dog bakom väggar i COD när folk sköt en när man var synlig och man dog när hamnade bakom väggen. Och när man hsar någon på CSGO med AWP utan att det händer något. Top notch right there.

Jag vet inte vilket cod du kört men har kört alla kontinuerligt sedan då det första släpptes t.o.m. cod4 (2007), och det du beskriver finns inte i den serien, rent påhitt. De spelen har jag kört i klan och även på någorlunda seriös nivå, från mängder med online tournaments till lan, ja tror de eller ej men cod1,cod2 och även cod4 fanns det e-sport och en stor pc-Community i.

De använder hitscan så det finns inte ens några projektiler, antingen har du bara kört på kassa servrar eller med kass lina för man har aldrig "dött" runt hörn i något av de första Cod. Det skulle vara om du menar Mw2+ eller något senare spel i serien, men det är en helt annan historia, inte ens killcamen är ju spot on längre och motorn är fuckad sedan länge nu.

CSGO vet jag inget om på "högre nivå" , jag kör det mycket på skojj och lirar lite scrims med vänner, men är ingen expert på det, dock är det solid och stabil upplevelse under förutsättning att man inte som spelare är dum och spelar på dåligt konfigurerade servrar, eller att man själv/servern har kass lina.

Hade problemen du har i CSGO varit något av en "vardag" hade spelet aldrig varit så stort som det är inom e-sport. Det är ju det enda fps-spelet, vilket är lite synd då det borde behövas lite konkurrans men det är ju ingen annan som får tummen ur och gör allt som krävs för lite "competitive play".

Förändrar dock inget av det jag sa förut, det är gigantisk skillnad på nätkoden i CSGO och Battlefield, det är en absurd jämförelse. Battlefield var tänkt att kunna hantera en mjuk upplevelse även om man hade 200ms, tickrate var katastrof i battlefield också, men de bryr sig mer om att folk inte ska se warpande idioter som hamnat på servrar tvärs över kontinenten än att man ska få snabbare uppdateringar från servern.

Geeks Gaming
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Jinxswe:

Kan säga att denna patchen hjälpte minimalt. Fortfarande extrema problem matchmaking. Fortfarande problem med nätkoden då man fortfarande dör 1 sek efter man har gått runt ett hörn.

Problemet med nätkoden är att ingen verkar tycka det är tillräckligt viktigt att fokusera på det, eller så är ingen tillräckligt duktig för genomföra det. Är samma sak i alla FPS spel, CSGO, Titanfall, COD, Battlefield... Detta gör att jag absolut inte klarar av att spela dessa spel.

Nu generaliserade du lite väl mycket, CSGO och Battlefield är ljusår ifrån varandra i hur nätkoden fungerar, och hur de resonerat när de byggt den.

CSGO och tidigare Cod titlar innan serien vart totalat klusterfuckad har väldigt bra nätkod, dessutom skulle e-sport inte ens finnas på kartan annars

Både source och ID-tech3 motorn har haft väldigt bra nätkod genom åren.

"Bra nätkod"
Minns när man dog bakom väggar i COD när folk sköt en när man var synlig och man dog när hamnade bakom väggen. Och när man hsar någon på CSGO med AWP utan att det händer något. Top notch right there.

Jag vet inte vilket cod du kört men har kört alla kontinuerligt sedan då det första släpptes t.o.m. cod4 (2007), och det du beskriver finns inte i den serien, rent påhitt. De spelen har jag kört i klan och även på någorlunda seriös nivå, från mängder med online tournaments till lan, ja tror de eller ej men cod1,cod2 och även cod4 fanns det e-sport och en stor pc-Community i.

De använder hitscan så det finns inte ens några projektiler, antingen har du bara kört på kassa servrar eller med kass lina för man har aldrig "dött" runt hörn i något av de första Cod. Det skulle vara om du menar Mw2+ eller något senare spel i serien, men det är en helt annan historia, inte ens killcamen är ju spot on längre och motorn är fuckad sedan länge nu.

CSGO vet jag inget om på "högre nivå" , jag kör det mycket på skojj och lirar lite scrims med vänner, men är ingen expert på det, dock är det solid och stabil upplevelse under förutsättning att man inte som spelare är dum och spelar på dåligt konfigurerade servrar, eller att man själv/servern har kass lina.

Hade problemen du har i CSGO varit något av en "vardag" hade spelet aldrig varit så stort som det är inom e-sport. Det är ju det enda fps-spelet, vilket är lite synd då det borde behövas lite konkurrans men det är ju ingen annan som får tummen ur och gör allt som krävs för lite "competitive play".

Förändrar dock inget av det jag sa förut, det är gigantisk skillnad på nätkoden i CSGO och Battlefield, det är en absurd jämförelse. Battlefield var tänkt att kunna hantera en mjuk upplevelse även om man hade 200ms, tickrate var katastrof i battlefield också, men de bryr sig mer om att folk inte ska se warpande idioter som hamnat på servrar tvärs över kontinenten än att man ska få snabbare uppdateringar från servern.

De första CoD 1-Waw som körde riktiga servrar så va det bra nätkod men efter de så blev det bara skit av allt.

Medlem

Måste säga att spelet har fungerat väldigt bra efter patchen. =D

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Jinxswe:

Kan säga att denna patchen hjälpte minimalt. Fortfarande extrema problem matchmaking. Fortfarande problem med nätkoden då man fortfarande dör 1 sek efter man har gått runt ett hörn.

Problemet med nätkoden är att ingen verkar tycka det är tillräckligt viktigt att fokusera på det, eller så är ingen tillräckligt duktig för genomföra det. Är samma sak i alla FPS spel, CSGO, Titanfall, COD, Battlefield... Detta gör att jag absolut inte klarar av att spela dessa spel.

Nu generaliserade du lite väl mycket, CSGO och Battlefield är ljusår ifrån varandra i hur nätkoden fungerar, och hur de resonerat när de byggt den.

CSGO och tidigare Cod titlar innan serien vart totalat klusterfuckad har väldigt bra nätkod, dessutom skulle e-sport inte ens finnas på kartan annars

Både source och ID-tech3 motorn har haft väldigt bra nätkod genom åren.

"Bra nätkod"
Minns när man dog bakom väggar i COD när folk sköt en när man var synlig och man dog när hamnade bakom väggen. Och när man hsar någon på CSGO med AWP utan att det händer något. Top notch right there.

Jag vet inte vilket cod du kört men har kört alla kontinuerligt sedan då det första släpptes t.o.m. cod4 (2007), och det du beskriver finns inte i den serien, rent påhitt. De spelen har jag kört i klan och även på någorlunda seriös nivå, från mängder med online tournaments till lan, ja tror de eller ej men cod1,cod2 och även cod4 fanns det e-sport och en stor pc-Community i.

De använder hitscan så det finns inte ens några projektiler, antingen har du bara kört på kassa servrar eller med kass lina för man har aldrig "dött" runt hörn i något av de första Cod. Det skulle vara om du menar Mw2+ eller något senare spel i serien, men det är en helt annan historia, inte ens killcamen är ju spot on längre och motorn är fuckad sedan länge nu.

CSGO vet jag inget om på "högre nivå" , jag kör det mycket på skojj och lirar lite scrims med vänner, men är ingen expert på det, dock är det solid och stabil upplevelse under förutsättning att man inte som spelare är dum och spelar på dåligt konfigurerade servrar, eller att man själv/servern har kass lina.

Hade problemen du har i CSGO varit något av en "vardag" hade spelet aldrig varit så stort som det är inom e-sport. Det är ju det enda fps-spelet, vilket är lite synd då det borde behövas lite konkurrans men det är ju ingen annan som får tummen ur och gör allt som krävs för lite "competitive play".

Förändrar dock inget av det jag sa förut, det är gigantisk skillnad på nätkoden i CSGO och Battlefield, det är en absurd jämförelse. Battlefield var tänkt att kunna hantera en mjuk upplevelse även om man hade 200ms, tickrate var katastrof i battlefield också, men de bryr sig mer om att folk inte ska se warpande idioter som hamnat på servrar tvärs över kontinenten än att man ska få snabbare uppdateringar från servern.

Det finns tusentals videos på YouTube som stödjer vad jag har sagt.
Kolla igenom hela denna om du vill.
https://www.youtube.com/watch?v=qQ5WJvIQR3k

Sanning är att netcoden blir typ värre för varje spel. De använder fortfarande i grunden en spelmotor som är från 1999, 2016. Desto mer de utvecklar den med ny grafik och mer saker så är det andra saker som lider.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Jinxswe:

Kan säga att denna patchen hjälpte minimalt. Fortfarande extrema problem matchmaking. Fortfarande problem med nätkoden då man fortfarande dör 1 sek efter man har gått runt ett hörn.

Problemet med nätkoden är att ingen verkar tycka det är tillräckligt viktigt att fokusera på det, eller så är ingen tillräckligt duktig för genomföra det. Är samma sak i alla FPS spel, CSGO, Titanfall, COD, Battlefield... Detta gör att jag absolut inte klarar av att spela dessa spel.

Nu generaliserade du lite väl mycket, CSGO och Battlefield är ljusår ifrån varandra i hur nätkoden fungerar, och hur de resonerat när de byggt den.

CSGO och tidigare Cod titlar innan serien vart totalat klusterfuckad har väldigt bra nätkod, dessutom skulle e-sport inte ens finnas på kartan annars

Både source och ID-tech3 motorn har haft väldigt bra nätkod genom åren.

"Bra nätkod"
Minns när man dog bakom väggar i COD när folk sköt en när man var synlig och man dog när hamnade bakom väggen. Och när man hsar någon på CSGO med AWP utan att det händer något. Top notch right there.

Jag vet inte vilket cod du kört men har kört alla kontinuerligt sedan då det första släpptes t.o.m. cod4 (2007), och det du beskriver finns inte i den serien, rent påhitt. De spelen har jag kört i klan och även på någorlunda seriös nivå, från mängder med online tournaments till lan, ja tror de eller ej men cod1,cod2 och även cod4 fanns det e-sport och en stor pc-Community i.

De använder hitscan så det finns inte ens några projektiler, antingen har du bara kört på kassa servrar eller med kass lina för man har aldrig "dött" runt hörn i något av de första Cod. Det skulle vara om du menar Mw2+ eller något senare spel i serien, men det är en helt annan historia, inte ens killcamen är ju spot on längre och motorn är fuckad sedan länge nu.

CSGO vet jag inget om på "högre nivå" , jag kör det mycket på skojj och lirar lite scrims med vänner, men är ingen expert på det, dock är det solid och stabil upplevelse under förutsättning att man inte som spelare är dum och spelar på dåligt konfigurerade servrar, eller att man själv/servern har kass lina.

Hade problemen du har i CSGO varit något av en "vardag" hade spelet aldrig varit så stort som det är inom e-sport. Det är ju det enda fps-spelet, vilket är lite synd då det borde behövas lite konkurrans men det är ju ingen annan som får tummen ur och gör allt som krävs för lite "competitive play".

Förändrar dock inget av det jag sa förut, det är gigantisk skillnad på nätkoden i CSGO och Battlefield, det är en absurd jämförelse. Battlefield var tänkt att kunna hantera en mjuk upplevelse även om man hade 200ms, tickrate var katastrof i battlefield också, men de bryr sig mer om att folk inte ska se warpande idioter som hamnat på servrar tvärs över kontinenten än att man ska få snabbare uppdateringar från servern.

Det finns tusentals videos på YouTube som stödjer vad jag har sagt.
Kolla igenom hela denna om du vill.
https://www.youtube.com/watch?v=qQ5WJvIQR3k

Sanning är att netcoden blir typ värre för varje spel. De använder fortfarande i grunden en spelmotor som är från 1999, 2016. Desto mer de utvecklar den med ny grafik och mer saker så är det andra saker som lider.

Varför satsa på kvalité när man kan tjäna pengar istället?

1
Skriv svar