Doom får ett perks-system som liknar det i Fallout

Robot
Doom får ett perks-system som liknar det i Fallout
Medlem
Doom får ett perks-system som liknar det i Fallout

Det stora orosmolnet är i sådana fall att gameinformer verkar ha testat spelet enbart på handkontroll. Jag förstår att man behöver testa på alla plattformar, men särskilt gameinformer är nog väl medvetna om att doom är ett varumärke som associeras i första hand med pc.

Menar, gameinformer kunde ju alltid ha frågat id software om det fanns möjlighet att testa pc-versionen. Eller så är pc-versionen inte färdig och utvecklas i andra hand. Hoppas att det inte stämmer, bara. En missad chans, helt enkelt, om så är fallet.

Spelet ser annars fantastiskt ut.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Vill bara in och kötta

Medlem

editor

Medlem

låter bara mer och mer lovande

Medlem

Är inget jättefan av FPS i vanliga fall (undantaget är om de är rollspel), och är medveten om att det inte kommer att vara "samma sorts" Doom som jag spelade som ung, men är riktigt taggad för det här!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

rot
Medlem

Mer egenskaper som tar spelet längre och längre bort från deras tidigare uttalande om att hedra gamla Doom. Nu är det inte så mycket Doom kvar.

Medlem
Skrivet av rot:

Mer egenskaper som tar spelet längre och längre bort från deras tidigare uttalande om att hedra gamla Doom. Nu är det inte så mycket Doom kvar.

Men buhu, om dom skulle ha hedrat gamla doom så hade dom inte ens satt in olika glory kills från första början. Tycker detta är något som blir intressant, känns som att dom tagit mycket inspiration från brutal doom och dylikt så jag tänker då inte klaga. Dom får mina pengar

Medlem

Do(o)m får mina pengar.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Bloody mess perk som passive active redan från början?


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Inaktiv

Bra tycker jag!
Det som visats i FPS-väg ser väldigt tråkigt ut med gameplay anpassat för konsoler men med mer sånt här kan det fortfarande bli ett roligt spel.

Medlem

Så länge det är fett ös och inte smyga runt i mörker med jump-scares som i Doom 3 är jag på.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vad håller dem på med? Perks i Doom? Ska dom inte kasta in Quest-log, fast travel och klättra torn för att låsa upp karta när dom ändå håller på?

Trista nyheter, men vi får väl se hur det blir...


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av wrangman:

Vad håller dem på med? Perks i Doom? Ska dom inte kasta in Quest-log, fast travel och klättra torn för att låsa upp karta när dom ändå håller på?

Trista nyheter, men vi får väl se hur det blir...

Ööh.. konstig syn på saken.
Det är ju toppen att dom försöker utveckla spelet till något mer men jag antar att du ville ha Doom 1 och 2 HD remake?....

Medlem

Skaparna av doom verkar sätta på sig. Visst var första Doom nyskapande, men det kom ut för över 20 år sedan. De som gör Doom nu behöver inte känna att "deras Doom" också ska vara revolutionerande. Det är ju inte samma begåvade människor så mycket av det nya de skapar kommer nog kännas påklistrat. Men tror ändå de lyckas skapa en riktigt cool shooter!

Medlem

Jag kan inte påstå att detta gör spelet intressantare, snarare tvärt om.

Medlem
KoP
Medlem
Skrivet av rot:

Mer egenskaper som tar spelet längre och längre bort från deras tidigare uttalande om att hedra gamla Doom. Nu är det inte så mycket Doom kvar.

Gamla Doom utan möjlighet att hoppa eller freelook? Gud vad kul det hade varit om dom släppt ett nytt Doom med dessa features bara för att se hur communityn skulle reagera.

Ingen skulle ju iaf kunna anklaga dem för att inte hedra gamla Doom.

Inaktiv

Är ju inte något nytt koncept, kan nog bli riktigt bra. Hade kul med liknande system i andra FPS, t ex Wolfenstein: The New Order och The Old Blood.

Medlem
Skrivet av magma:

Det stora orosmolnet är i sådana fall att gameinformer verkar ha testat spelet enbart på handkontroll. Jag förstår att man behöver testa på alla plattformar, men särskilt gameinformer är nog väl medvetna om att doom är ett varumärke som associeras i första hand med pc.

Menar, gameinformer kunde ju alltid ha frågat id software om det fanns möjlighet att testa pc-versionen. Eller så är pc-versionen inte färdig och utvecklas i andra hand. Hoppas att det inte stämmer, bara. En missad chans, helt enkelt, om så är fallet.

Spelet ser annars fantastiskt ut.

Gissningsvis är det för att konsoll-versioner är mycket mer pålitliga (samma hårdvara i varje konsoll) till skillnad från PC där kompatibilitet med all hårdvara och mjukvara ofta är dålig i ett tidigt stadie.

Medlem

Perk-systemet i Wolfenstein The new order funkade ju bra, utan att ta för mycket plats.

Medlem

Inte riktigt vad jag förväntat mig i ett nytt Doom, men jag måste dock testa spelet först. Har väntat ett bra tag nu.
Spelar Brutal Doom då och då vilket är ett upplyft från originalet, men nya Doom, av vad jag har sett från videoklipp, känns inte så mycket som Doom längre. Men måste testa det dock innan jag dömmer spelet

Medlem

hmm, saknar tiden då ID software faktiskt var i framkanten och itne som nu en studie Zenimax mjölkar sönder..

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av wrangman:

Vad håller dem på med? Perks i Doom? Ska dom inte kasta in Quest-log, fast travel och klättra torn för att låsa upp karta när dom ändå håller på?

Trista nyheter, men vi får väl se hur det blir...

Ööh.. konstig syn på saken.
Det är ju toppen att dom försöker utveckla spelet till något mer men jag antar att du ville ha Doom 1 och 2 HD remake?....

Mer är inte alltid bättre. Gamla Doom hade en viss renhet.
Jag personligen avvaktar med hur hypead jag ska känna mig. Det kan säkert funka med perks,men spelet som helhet? Vi får väl se.

Medlem

Så single player kommer ha perks, kommer man då kunna levla i singleplayer?


signatur

It was a foolish game i played.

1
Skriv svar