Se snubbe som lirar vr-spel i 48 timmar, utan paus

Robot
Se snubbe som lirar vr-spel i 48 timmar, utan paus
Gnällkuk
Se snubbe som lirar vr-spel i 48 timmar, utan paus

Aha, det var alltså konstprojekt man höll på med när man LANade i ungdomens dar. Tänk att man är så kulturell ändå!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Aha, det var alltså konstprojekt man höll på med när man LANade i ungdomens dar. Tänk att man är så kulturell ändå!

ah, men hela livet är ett konstprojekt om man tänker på det...

Det kanske är det som är meningen med livet! Vi är en högre makts konstprojekt.

Känns skönt att jag löst den gåtan. Nu ska jag nog vila lite.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Pff.. Ska göra ett konstprojekt där jag håller mig från att spela något alls på 48 timmar. DET om något måste vara jobbigt.

Abstinensbesvären som kommer uppstå


signatur
Medlem

Konst är som bekant i betraktarens ögon. Tycker det mesta oftast är ren idioti, provokation för uppmärksamhet, eller rent trams i förhoppningen om att hitta något sätt att få betalt. Provocerande när det finns riktiga talangfulla konstnärer som knappt kan leva på sitt kall. Men så är det ju som sagt: Smaken är som baken - full av skit.

Medlem

And so it begins..

Medlem

Fan va hungrig han måste vara...

Medlem

Konst?
Konstigt?

Vet att det var nån snubbe, skådespelare, i höstas som streamade sig själv när han satt i en biograf och sträcksåg alla filmer han medverkat i.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Rosa pyjamas ingår alltså i Limited edition!

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Konst är som bekant i betraktarens ögon. Tycker det mesta oftast är ren idioti, provokation för uppmärksamhet, eller rent trams i förhoppningen om att hitta något sätt att få betalt. Provocerande när det finns riktiga talangfulla konstnärer som knappt kan leva på sitt kall. Men så är det ju som sagt: Smaken är som baken - full av skit.

Konst har exakt samma funktion som datorspel; Att simulera sinnena och eftersom folk har många sinnen och reagerar olika så finns det väldigt många former av konst.
Så länge det fångar någons intresse och framkallar en reaktion så är det bra konst.

Avstängd

48 timmar. Hade aldrig orkat det. Eller ens skulle det.

KoP
Medlem

Konst.. verkar bara konstigt detta. Men ja är man extremt uttråkad kan man säkert få ut någon form av nöje av att titta på detta.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Konst har exakt samma funktion som datorspel; Att simulera sinnena.

Nej, konst har inte exakt samma "funktion" som datorspel.
Konst och spel har bara vissa gemensamma nämnare.

Och nej, ni som eventuellt kommer med den kommentaren; spel är inte konst, spel innehåller konstnärliga element.

Medlem
Medlem
Skrivet av KoP:

Konst.. verkar bara konstigt detta. Men ja är man extremt uttråkad kan man säkert få ut någon form av nöje av att titta på detta.

Konst behöver inte vara ett nöje. Det kan också vara en plattform att utgå ifrån för att diskutera samhällsaspekter, nutida och framtida.
Detta kan t.ex. vara ett sätt att belysa vårt ökande beroende av verklighetsflykt och sökande av tidsfördriv, rekreation och underhållning i virtuella miljöer.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Ahris:

Konst har exakt samma funktion som datorspel; Att simulera sinnena.

Nej, konst har inte exakt samma "funktion" som datorspel.
Konst och spel har bara vissa gemensamma nämnare.

Och nej, ni som eventuellt kommer med den kommentaren; spel är inte konst, spel innehåller konstnärliga element.

Du inser inte hur absurt det låter när du säger att nivån av konst avgör vad som är konst?
Det där är enbart din personliga definition, du förstår väl att du inte kan definiera hur andra klassar sina intryck av tex. ett spel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Ahris:

Konst har exakt samma funktion som datorspel; Att simulera sinnena.

Nej, konst har inte exakt samma "funktion" som datorspel.
Konst och spel har bara vissa gemensamma nämnare.

Och nej, ni som eventuellt kommer med den kommentaren; spel är inte konst, spel innehåller konstnärliga element.

Känns som någon behöver en grundläggande lektion om vad konst innebär. Spel som medium kombinerar en rad olika konstarter, inklusive de tre bredaste och mest traditionstyngda; de visuella, auditiva och tekniska. Påståendet att spel inte är konst är ignorant på gränsen till absurt.

Medlem

Hur fan gör han när han skall gå på muggen? Eller var inte det inräknat i de 48 timmarna? Och i så fall: var det verkligen 48 timmar han höll på? Frågor frågor.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

KoP
Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av KoP:

Konst.. verkar bara konstigt detta. Men ja är man extremt uttråkad kan man säkert få ut någon form av nöje av att titta på detta.

Konst behöver inte vara ett nöje. Det kan också vara en plattform att utgå ifrån för att diskutera samhällsaspekter, nutida och framtida.
Detta kan t.ex. vara ett sätt att belysa vårt ökande beroende av verklighetsflykt och sökande av tidsfördriv, rekreation och underhållning i virtuella miljöer.

Lättare att bara skriva en debattartikel om det är något man vill belysa. Kanske inte har samma genomslagskraft som att ställa till med någon visuellt dock?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Ahris:

Konst har exakt samma funktion som datorspel; Att simulera sinnena.

Nej, konst har inte exakt samma "funktion" som datorspel.
Konst och spel har bara vissa gemensamma nämnare.

Och nej, ni som eventuellt kommer med den kommentaren; spel är inte konst, spel innehåller konstnärliga element.

Känns som någon behöver en grundläggande lektion om vad konst innebär. Spel som medium kombinerar en rad olika konstarter, inklusive de tre bredaste och mest traditionstyngda; de visuella, auditiva och tekniska. Påståendet att spel inte är konst är ignorant på gränsen till absurt.

Att du inte fattar vad jag menar gör det varken till absurt eller ignorant.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Ahris:

Konst har exakt samma funktion som datorspel; Att simulera sinnena.

Nej, konst har inte exakt samma "funktion" som datorspel.
Konst och spel har bara vissa gemensamma nämnare.

Och nej, ni som eventuellt kommer med den kommentaren; spel är inte konst, spel innehåller konstnärliga element.

Känns som någon behöver en grundläggande lektion om vad konst innebär. Spel som medium kombinerar en rad olika konstarter, inklusive de tre bredaste och mest traditionstyngda; de visuella, auditiva och tekniska. Påståendet att spel inte är konst är ignorant på gränsen till absurt.

Att du inte fattar vad jag menar gör det varken till absurt eller ignorant.

Jag citerade dig ord för ord. Om du menar något helt annat än det du skriver får du allt räkna med att bli missuppfattad.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Ahris:

Konst har exakt samma funktion som datorspel; Att simulera sinnena.

Nej, konst har inte exakt samma "funktion" som datorspel.
Konst och spel har bara vissa gemensamma nämnare.

Och nej, ni som eventuellt kommer med den kommentaren; spel är inte konst, spel innehåller konstnärliga element.

Känns som någon behöver en grundläggande lektion om vad konst innebär. Spel som medium kombinerar en rad olika konstarter, inklusive de tre bredaste och mest traditionstyngda; de visuella, auditiva och tekniska. Påståendet att spel inte är konst är ignorant på gränsen till absurt.

Att du inte fattar vad jag menar gör det varken till absurt eller ignorant.

Jag citerade dig ord för ord. Om du menar något helt annat än det du skriver får du allt räkna med att bli missuppfattad.

Menade exakt det jag sa, men du förstod uppenbarligen inte min poäng.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tomtampong:

Menade exakt det jag sa, men du förstod uppenbarligen inte min poäng.

Tolkar din oförmåga att utveckla "poängen" som att där inte finns någon, vilket är föga förvånande.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Konst?
Konstigt?

Vet att det var nån snubbe, skådespelare, i höstas som streamade sig själv när han satt i en biograf och sträcksåg alla filmer han medverkat i.

Shia LeBouf

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tomtampong:

Menade exakt det jag sa, men du förstod uppenbarligen inte min poäng.

Tolkar din oförmåga att utveckla "poängen" som att där inte finns någon, vilket är föga förvånande.

Den enda oförmågan är från din sida. Jag har en fullt valid poäng som inte behöver utvecklas ytterligare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tomtampong:

Menade exakt det jag sa, men du förstod uppenbarligen inte min poäng.

Tolkar din oförmåga att utveckla "poängen" som att där inte finns någon, vilket är föga förvånande.

Den enda oförmågan är från din sida. Jag har en fullt valid poäng som inte behöver utvecklas ytterligare.

Haha, vi säger så.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tomtampong:

Menade exakt det jag sa, men du förstod uppenbarligen inte min poäng.

Tolkar din oförmåga att utveckla "poängen" som att där inte finns någon, vilket är föga förvånande.

Den enda oförmågan är från din sida. Jag har en fullt valid poäng som inte behöver utvecklas ytterligare.

Haha, vi säger så.

http://www.rogerebert.com/rogers-journal/video-games-can-neve...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tomtampong:

Menade exakt det jag sa, men du förstod uppenbarligen inte min poäng.

Tolkar din oförmåga att utveckla "poängen" som att där inte finns någon, vilket är föga förvånande.

Den enda oförmågan är från din sida. Jag har en fullt valid poäng som inte behöver utvecklas ytterligare.

Haha, vi säger så.

http://www.rogerebert.com/rogers-journal/video-games-can-neve...

Du erkänner alltså att jag förstod vad du menade från första början, det vill säga att du ÄR av åsikten att spel inte är konst. Kudos! Angående vad Ebert skriver är det klart det går att argumentera att spel inte kan vara konst om man, som Ebert gör i texten, själv bestämmer vad som är ett spel och inte. Då kan man ju bestämt hävda att alla konstnärliga spel inte är spel, men det är ju en absurd åsikt som går att applicera på samtliga konstformer och tillintetgöra varenda konstverk, inte minst hans älskade filmer. Jag menar, med samma infantila argumentation kan jag säga att riktigt konstnärliga filmer (t.ex. arthouse) som frångår treaktsstrukturen inte längre är filmer, typ "then it ceases to be a film and becomes a representation of a story, a novel, a play, dance, a game". Hör du inte själv hur korkat detta är?

Det är det som är det vackra med konst; det är betraktaren som avgör vad som är konst och inte. Intressant att det är en filmkritiker som argumenterar om detta. Vad tror han bakåtsträvande författare etc tyckte om film som konstform för X antal år sen?

Ganska slött f.ö. att hänvisa till en annan snubbes åsikt istället för att bara säga vad du tycker. Men det är klart, du googlade ju reda på första bästa träff på "video games are not art" och länkade, eftersom du saknar egna argument, och antagligen har du inte ens läst texten själv.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tomtampong:

Menade exakt det jag sa, men du förstod uppenbarligen inte min poäng.

Tolkar din oförmåga att utveckla "poängen" som att där inte finns någon, vilket är föga förvånande.

Den enda oförmågan är från din sida. Jag har en fullt valid poäng som inte behöver utvecklas ytterligare.

Haha, vi säger så.

http://www.rogerebert.com/rogers-journal/video-games-can-neve...

Du erkänner alltså att jag förstod vad du menade från första början, det vill säga att du ÄR av åsikten att spel inte är konst. Kudos! Angående vad Ebert skriver är det klart det går att argumentera att spel inte kan vara konst om man, som Ebert gör i texten, själv bestämmer vad som är ett spel och inte. Då kan man ju bestämt hävda att alla konstnärliga spel inte är spel, men det är ju en absurd åsikt som går att applicera på samtliga konstformer och tillintetgöra varenda konstverk, inte minst hans älskade filmer. Jag menar, med samma infantila argumentation kan jag säga att riktigt konstnärliga filmer (t.ex. arthouse) som frångår treaktsstrukturen inte längre är filmer, typ "then it ceases to be a film and becomes a representation of a story, a novel, a play, dance, a game". Hör du inte själv hur korkat detta är?

Det är det som är det vackra med konst; det är betraktaren som avgör vad som är konst och inte. Intressant att det är en filmkritiker som argumenterar om detta. Vad tror han bakåtsträvande författare etc tyckte om film som konstform för X antal år sen?

Ganska slött f.ö. att hänvisa till en annan snubbes åsikt istället för att bara säga vad du tycker. Men det är klart, du googlade ju reda på första bästa träff på "video games are not art" och länkade, eftersom du saknar egna argument, och antagligen har du inte ens läst texten själv.

Behövs inga argument när det är alldeles självklart att spel i sig inte är konst, utan bara innehåller element som kan betraktas som konst.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tomtampong:

Behövs inga argument när det är alldeles självklart att spel i sig inte är konst, utan bara innehåller element som kan betraktas som konst.

Haha, tror jag lägger ner nu. Rätt uppenbart att du fått för dig nått men inte ens vet vad du kacklar om. En skiva som hackar, bara. Lönlös diskussion som jag således lämnar. Ha det!

1
Skriv svar