Här är de grafiska inställningarna till pc-versionen av Rise of the Tomb Raider

Robot
Här är de grafiska inställningarna till pc-versionen av Rise of the Tomb Raider
Medlem
Här är de grafiska inställningarna till pc-versionen av Rise of the Tomb Raider

"Pure hair", intressant namn på TressFX ^^


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

När jag vill förstora bilderna så vill jag inte hamna på en ny sida. Vill bara förstora dom. Varför har ni detta uråldriga system?

Medlem
Skrivet av marsson90:

"Pure hair", intressant namn på TressFX ^^

Förhoppningsvis är det bättre optimerat denna gång. TressFX i första TB åt fan FPS!

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av marsson90:

"Pure hair", intressant namn på TressFX ^^

Förhoppningsvis är det bättre optimerat denna gång. TressFX i första TB åt fan FPS!

Var det något liknande de använde sig av i Witcher 3?

Medlem

Ser lovande ut!

Medlem
Skrivet av bond12:
Skrivet av employed:
Skrivet av marsson90:

"Pure hair", intressant namn på TressFX ^^

Förhoppningsvis är det bättre optimerat denna gång. TressFX i första TB åt fan FPS!

Var det något liknande de använde sig av i Witcher 3?

Nej, TressFX var en öppn lösning från AMD som funkade jättebra på AMD-kort från release, och funkade bra på Nvidia-kort efter en patch.

I Wither 3 är det en sluten Nvidia-lösning, Nvidia Hairworks, som används. Den funkar skitdåligt på Nvidia och är omöjlig att använda med AMD-kort (om man inte gillar slideshows), eftersom Nvidia vill ha det så.

Medlem
Skrivet av bond12:
Skrivet av employed:
Skrivet av marsson90:

"Pure hair", intressant namn på TressFX ^^

Förhoppningsvis är det bättre optimerat denna gång. TressFX i första TB åt fan FPS!

Var det något liknande de använde sig av i Witcher 3?

Nvidia Hairworks användes i The Witcher 3. TressFX är AMD:s svar på Nvidia Hairworks. Pure hair är det nya TressFX. Det är lättare för svagare maskiner att klara av det tydligen: "Pure Hair was announced back in March and it introduced “master and slave” strand system. It simulates a bunch of master strands, rather than simulating physics for each individual strand. These master strands are emulated by closeby strands, which makes it easier for weaker hardware to handle."

Ser inga alternativ för kantutjämning förutom FXAA.
Har för mig att i Tomb Raider 2013 fanns en till flik i menyerna där man kunde hitta fler alternativ än vad de som visas på de två fotografierna.

På tal om något annat som kanske ändå hör till. Jag skulle vilja se ett VR spel där man själv valde frisyr med TressFX/Nvidia Hairworks och gick runt online och headbanga som en galning och samla poäng. Köper man Definitive Whiplash Edition så får man en nackkrage som är signerad av skaparna av spelet.

Medlem

V-Sync?
enbart FXAA?
wat


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av bond12:
Skrivet av employed:
Skrivet av marsson90:

"Pure hair", intressant namn på TressFX ^^

Förhoppningsvis är det bättre optimerat denna gång. TressFX i första TB åt fan FPS!

Var det något liknande de använde sig av i Witcher 3?

Nvidia Hairworks användes i The Witcher 3. TressFX är AMD:s svar på Nvidia Hairworks. Pure hair är det nya TressFX. Det är lättare för svagare maskiner att klara av det tydligen: "Pure Hair was announced back in March and it introduced “master and slave” strand system. It simulates a bunch of master strands, rather than simulating physics for each individual strand. These master strands are emulated by closeby strands, which makes it easier for weaker hardware to handle.".

Tror att turordningen iofs var tvärtom, Nvidia Hairworks var Nvidias svar på TressFX Hair. TressFX kom ju ut först, i Tomb Raider 2013, även om Nvidia hade förenklade varianter tidigare. När Nvidia gjorde sin mer avancerade variant lade de dessutom till stöd för päls, vilket inte AMD hade. Tillägg för päls kom senare i en ny variant av TressFX, version 2.0, vill jag minnas. Och jag antar att björnpälsen i nya Tomb Raider använder TressFX 3,0 (vilket namn det nu antar), men det är bara en spekulation än så länge.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av marsson90:

"Pure hair", intressant namn på TressFX ^^

Förhoppningsvis är det bättre optimerat denna gång. TressFX i första TB åt fan FPS!

Bara för oss med Nvidia. Min surfdator har ett enda 290 OC och den klarar av Tomb Raider med TressFX riktigt bra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Vercadi:

När jag vill förstora bilderna så vill jag inte hamna på en ny sida. Vill bara förstora dom. Varför har ni detta uråldriga system?

Till FZ:as web avdelning http://lmgtfy.com/?q=lightbox+free

Medlem
Skrivet av Vercadi:

När jag vill förstora bilderna så vill jag inte hamna på en ny sida. Vill bara förstora dom. Varför har ni detta uråldriga system?

För att vi ska se mer reklam? Det är den enda anledning jag kan komma på.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Vercadi:

När jag vill förstora bilderna så vill jag inte hamna på en ny sida. Vill bara förstora dom. Varför har ni detta uråldriga system?

För att vi ska se mer reklam? Det är den enda anledning jag kan komma på.

Haha fz svenska varianten av forbes

Medlem
Skrivet av Vercadi:

När jag vill förstora bilderna så vill jag inte hamna på en ny sida. Vill bara förstora dom. Varför har ni detta uråldriga system?

Har stört mig på detta väldigt länge men verkar som ingen bryr sig

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Vercadi:

När jag vill förstora bilderna så vill jag inte hamna på en ny sida. Vill bara förstora dom. Varför har ni detta uråldriga system?

För att vi ska se mer reklam? Det är den enda anledning jag kan komma på.

Jag slutade i princip förstora bilder för flera år sen. Förhoppningsvis blir det ordning när Biberus version av FZ drar igång så småningom. Bilder har alltid fungerat ypperligt på SweC.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av bond12:
Skrivet av employed:
Skrivet av marsson90:

"Pure hair", intressant namn på TressFX ^^

Förhoppningsvis är det bättre optimerat denna gång. TressFX i första TB åt fan FPS!

Var det något liknande de använde sig av i Witcher 3?

Nej, TressFX var en öppn lösning från AMD som funkade jättebra på AMD-kort från release, och funkade bra på Nvidia-kort efter en patch.

I Wither 3 är det en sluten Nvidia-lösning, Nvidia Hairworks, som används. Den funkar skitdåligt på Nvidia och är omöjlig att använda med AMD-kort (om man inte gillar slideshows), eftersom Nvidia vill ha det så.

Ah tack för en förklaring

Medlem

hoppas skärmen inte svajar omkring som i föregångna. Vill så gärna spela detta utan att bli dåligt hela tiden.

Medlem
Skrivet av Busko:

hoppas skärmen inte svajar omkring som i föregångna. Vill så gärna spela detta utan att bli dåligt hela tiden.

Oh boy, you better prepare yourself

1
Skriv svar