Just cause 3 : Tråk!

Testpilot
Just cause 3 : Tråk!

Just Cause 3

Årets första avklarade titel , men den är från förra året.

Dåliga saker :

Jag började spela under julledigheten och idiotiskt nog är spelet knutet mot en massa larviga online-skräp topplistor som dessutom pajar spelet då det inte funkar.
Man får valet att köra i offlineläge , vilket låter bra tills nästa gång man öppnar kartan , då försöker idiotspelet logga in IGEN. Totalt spelförstörande.

Till slut fick jag köra spelet i Steam-Offline läge för att det skulle fatta piken.

Nästa irritationsmoment är det enormt långa introt innan spelet börjar ladda , som inte går att hoppa över förutom med mod-hack.
Idioti säger jag , efter att man har sett introt några gånger så ska spel hoppa över sånt skit eller låta dig skippa med nån knapp.
Sen är det rätt långa och jobbiga laddtider trots att spelet ligger på SSD , vad det ryktas beror just detta på valet av DRM (Denuvo som just nu är oknäckbart)

Nu till själva spelets nackdelar. Det känns lite tråkigt faktiskt , det blir väldigt enformigt att befria stad efter stad på exakt samma sätt , utan variation. Dessutom finns det en tidspress i vissa städer där man på tid måste stänga av spion-antenner.
Jag fullkomligt hatar spel där man lägger på en sådan tidspress på saker man MÅSTE göra i spelet för att komma vidare.

Styrningen för flygplan var dessutom uppfuckad , nu orkade jag inte lägga ner nån tid på att eventuellt fixa detta då det skönt nog är väldigt få uppdrag som har delar där du flyger plan.
Skumt nog funkade styrningen för helikopter utmärkt medan de ändrade på hela konceptet att flyga på flygplansbiten , jag skyller detta på handkontrollifieringen av dagens spel.

Trevliga saker med spelet:

Det är Avalanche så de kan optimera till PC , spelet flyter på bra förutom idiotin med onlinekomponenter och lite seg laddning som jag nämnt.
Det har inställningar för det mesta grafiskt och mus/tangentbordsstödet funkar bra .

Grafiskt är spelet snyggt och både ljudeffekter och musik är nöjsamt och passar bra in.
Explosionerna är dock spelet stora grej , jäklar vad det exploderar och smäller då man röjer loss.
Man känner sig som Rambo eller Van Damme , som en actionhjälte där bilar och byggnader exploderar i parti och minut.
Storyn är rätt rolig och de har bra självdistans i det hela och tar sig inte på så stort allvar.

Slutsats: Nöjsamt actionpang-pang som är rätt så kul men inte värt fullpris , kan tänka mig att du som gillar GTA spelen också diggar detta.

KIRI OUT

#blogg

Just cause 3 : Tråk!

Precis samma intryck jag fått av det; ett sandlådespel som blir tråkigt efter en timme.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Håller med på samtliga punkter. Ändå 7/10. Mest för att jag långt ifrån betalt fullpris. Hade behövt mer variation, även om jag verkligen tycker om att befria settlements i spel som detta och i Far Cry. Gör det hellre än spelar storyn.

Testpilot

Nu kommer det svåra .
Vad man ska välja för spel i backloggen som man kör tills nya Tomb Raider och XCOM2 kommer ut

Skribent

Tycker väldigt mycket om gameplay, men buggarna går inte att se förbi. Spelet kraschar och ljudet försvinner. Sen, precis som du nämner, är onlineläget jävligt irriterande när det tappar kontakten med servrarna stup i kvarten.


signatur

I am the black wizards.

Testpilot
Skrivet av Johan Olander:

Tycker väldigt mycket om gameplay, men buggarna går inte att se förbi. Spelet kraschar och ljudet försvinner. Sen, precis som du nämner, är onlineläget jävligt irriterande när det tappar kontakten med servrarna stup i kvarten.

Stötte knappt på några buggar faktiskt , en gång flög jag världens väg och sen var ljud och subtitles i osynk på nästan alla ljudtapes man plockade upp , men det var små petitesser.

Värst är online fepplet de verkligen misslyckades med då servrarna var nere i julas.

Medlem

Trist att se att så många lider av buggar. Jag har lite mer än 200 spelatimmar och har fått en crash-to-desktop. Inga som helst problem med online-läge eller liknande.

Skittrist att ni inte får njuta av spelet som i mitt tycke är ett av de skönaste och mest kravlösa jag någonsin spelat under mina trettio år som gamer.

Nu väntar jag bara på lite DLC så jag får befria Kilgrave.

Medlem

Jag måste ha haft en väldig tur med min JC3 genomspelning. Människor verka ha haft stora problem? jag stötte inte på en enda grafisk bugg eller crash på 20 timmar eller vad det tog..
Skönt att man ibland får vara den också! Jag uppskattade JC3 precis som JC2. Super mysigt på max inställningar. Ska tilläggas att jag köpte spelet på releasedagen också.

stabila 7/10

Moderator | Testpilot

Buggar och så är intressant. Nu har jag iofs spelat en mer buggstädad Arkham Knight på PC, men fortfarande funkat utan problem.

Haft lite FPS drops då jag glidit runt i staden men det är allt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar