Cube World

Medlem
Cube World

Cube World är ett spel som fick väldigt stort ljus på sig, utav många Youtubare och spelsajter.
Detta då Wollay självmant skickade ut alpha koder till dessa.

Det var så jag fick höra om det och tyckte det såg väldigt mysigt ut och gillade grafik stilen.
Jag spelade det väldigt mycket och utforskade allt man kunde göra just då. Sedan la jag det på hyllan för att invänta en större uppdatering. Men den kom aldrig, Wollay var tyst och ingen fick tag i honom. Ingen fick svar på sina frågor. Sedan började dock hans Twitter konto vakna till liv och man fick se vad de jobbade på.

Men nu verkar det vara dags för en väldigt stor uppdatering till spelet. Detta gläder mig väldigt mycket, då jag ser stor potential. Precis som alla andra verkade göra i början.

De har gjort att man inte kan köpa spelet för ens den stora uppdateringen är gjord. Då de fick mycket skit om att de snodde pengar ifrån de som köpte det i Alpha stadiet.
Detta tycker jag var både ett bra beslut, men även ett dumt beslut då jag vill gärna köpa det igen redan nu. Men man kan inte alltid få allt direkt.

Det som gör mig lite orolig dock är att många inte kan förlåta tumultet som skedde. Sedan att många verkar ha glömt bort Cube World och dess härliga spelkänsla. För att vara en Alpha så funkade spelet väldigt bra. Mycket bättre än de flesta Alpha spel jag provat på.

Många kallade/ kallar det en Minecraft kopia, men det är så långt ifrån man kan komma sanningen. Det enda de har lika är att det är en retro grafik stil. Cube World kommer få uppdragsgivare, det kommer vara mer ett RPG, än ett bygga och utforska spel, som är Minecraft.

Jag hoppas att Wollay och hans fru, kan skapa det som de känner att spelet ska inneha. Att de fått den tiden de behövt för att utveckla och inte behöva känna stressen ifrån allmänheten. Sedan hoppas jag att folk hittar tillbaka till Cube World när det väl är dags igen.

För om det är som det var i Alphan, så kommer jag tillbringa många timmar i det igen.

#blogg

Moderator | Testpilot
Cube World

Cube World har samma problem just nu som Fable hade. Många löften som inte hållts och troligen inte kommer uppfyllas heller.

Kul att han fortsätter med det dock. Ett tag där "försvann" skaparen och man blev väldigt besviken med tanke på potentialen och löfterna med spelet.

Har du testat Onlinespelet Trove? Ett liknande spel i MMO miljö.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Cube World har samma problem just nu som Fable hade. Många löften som inte hållts och troligen inte kommer uppfyllas heller.

Kul att han fortsätter med det dock. Ett tag där "försvann" skaparen och man blev väldigt besviken med tanke på potentialen och löfterna med spelet.

Har du testat Onlinespelet Trove? Ett liknande spel i MMO miljö.

Jag har testat trove, tack vare att det liknade Cube World. Dock så var det något med de spelet som jag inte gillade. Kan inte sätta fingret på exakt vad. Men det var iaf ett utav de bättre free to play spel jag prövat på iaf ^^

1
Skriv svar