Robot
Spelåret 2016

Ring ut det gamla och ring in ett nytt fantastisk spelår. FZ ger dig 50 titlar att drömma och bråka om – för vilken är egentligen 2016 års hetaste release?


Medlem
Spelåret 2016

Omöjligt att bara välja ett spel. Dels för att jag har blivit besviken förut, men också för att 2016 ser ut att bli det bästa spelåret på sedan 2005.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ser att jag inte är ensam om att se fram emot nya X-Com och Mass Effect.

Medlem

Har ni helt slut på material att publicera? Den här listan och omröstningen har ni ju postat tidigare, precis efter nyår. Eller minns jag fel?

Medlem

Jag hade hoppats på ett nytt Battlefield


signatur

Snusar till varje pris!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

Har ni helt slut på material att publicera? Den här listan och omröstningen har ni ju postat tidigare, precis efter nyår. Eller minns jag fel?

Japp, i två delar. Vi slog ihop den och återpublicerade, inga konstigheter.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av USF-BH:

Jag hade hoppats på ett nytt Battlefield

Det ryktas om det, men hur hett känns ett BF5?


signatur
Medlem

Ett par spel där som jag verkligen är sugen på, problemet är bara att ha tid för skiten


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Half Life 3 då? xD Let the love begin!

Medlem

Ni missa For Honor Igen! xD


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Förutom de få man valde så ligger ju The Division, Overwatch, Unreal Tournament, XCom 2, Divinity Original Sin 2 och kanske WoW: Legion.

Fan va plånboken får lida i år, förutom detta så är det ju filmer och kanske även någon av VR lösningarna senare i höst.

ed: Och som åvan nämnde, For Honor.. jävligt sugen på att dra igenom det med ett par polare när det kommer.

Medlem

Fable Legends och Hellblade saknades från listan.

Hellblade verkar vara ett spel som flyger helt under FZs radar av någon anledning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Älskar att ni ger Firewatch uppmärksamhet i och med bannern för nyheten, well on you redaktionen!

Medlem

Kunde nog slopat hälften på den där listan utan några problem Hur som helst så kommer det många bra spel i år!

Medlem

Fattar inte hur ARK har blivit så stort?

Mass Effect: Andromeda, Far Cry Primal, och Overwatch är mina tre iallafall.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av USF-BH:

Jag hade hoppats på ett nytt Battlefield

Det ryktas om det, men hur hett känns ett BF5?

De är riktigt hett om det håller sig kring 1942, modernt BF behövs inte!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Cyberpunk 2077
Divinity: Original Sin 2
Mass Effect: Andromeda
Star Citizen
Tom Clancy’s The Division
Torment: Tides of Numenera
Unreal Tournament
The Witcher 3: Blood and Wine
XCOM 2

Riktigt trevligt år rent spelmässigt för mig

Medlem

Ni glömde South Park The Fractured But Whole!

Gjorde en lista själv för ett litet tag sen, dessa har min uppmärksamhet.

No Man's Sky
Firewatch
Dead Island 2
Dishonored 2
Hitman
Horizon Zero Dawn
Kingdom Hearts 3 (Håller tummarna)
Mirror's Edge 2
Sniper: Ghost Warrior 3
Ratchet & Clank
South Park: The Fractured But Whole
The Division
The Last Guardian
Ghost Recon: Wildlands
Uncharted 4
Unravel
XCOM 2
Dying Light: The Following
The Witcher 3: Blood and Wine

Ska kika in lite på Cyberpunk 2077. Men det kommer bli ett tjockt spelår!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Saknar Ghost recon: Wildlands även på denna lista. Tror och hoppas mycket på det.

Medlem

För många spel som kommer i sommar FF15, No Man's Sky, Mirror's Edge, Deus Ex, etc. etc. Jag tar ju examen och ska börja jobba, hur ska man hinna med allt?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Eldarion:

Älskar att ni ger Firewatch uppmärksamhet i och med bannern för nyheten, well on you redaktionen!


signatur
Medlem

Kingdom Come: Deliverance, Mafia III, Hitman, Mass Effect: Andromeda, Mirror's Edge Catalyst, Mount & Blade II: Bannerlord, Dark Souls III och Doom...nu har jag hamnat i ett riktigt dilemma. Om jag jobbar så kommer jag inte att ha tid att spela hälften av de här spelen, men om jag inte jobbar har jag inte råd att köpa dem...

Dessutom har jag en backlog som kommer att ta runt 1 000 timmar att spela igenom...

Ett av de spel som jag är mest nyfiken på är Horizon: Zero Dawn. Väldigt synd att det är PS4-exklusivt, för jag tänker inte köpa en PS4 för det spelet.

Medlem

Cyberpunk 2077 lär inte komma i år. Den har ju faktiskt releasedatumet i titeln!

Medlem
Skrivet av telison:

Cyberpunk 2077 lär inte komma i år. Den har ju faktiskt releasedatumet i titeln!

Nej, det kommer absolut inte i år, jag fattar inte varför FZ envisas med att ha med det i varenda lista.

CPR har själva sagt att de inte kommer att prata om Cyberpunk 2077 förrän Witcher 3 har fått allt planerat DLC. Det skulle betyda att ders största spel (som Cyberpunk kommer att bli enligt de själva, mycket större än Witcher 3), och en helt ny IP, bara får drygt ett halvår av press, att jämföra med flera år som Witcher 3 fick, ett spel i en erkänt bra serie av spel.

Cyberpunk 2077 kommer tidigast i slutet av nästa år.

1
Skriv svar