En annan quote-bugg

nj
Medlem
En annan quote-bugg

Forumet verkar klara max tre quote-taggar innuti varandra, sedan så slutar dessa tolkas som EosCode;

Skrivet av 1:
Skrivet av 2:
Skrivet av 3:
Skrivet av 4:
Skrivet av 5:

foobar

foo

bar

Foo

Bar!

Medlem

Jag skrev om det för ett tag sedan och det är ingen bugg, det är en begränsning som de medvetet har gjort för att inte citaten skall bli för breda.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

nj
Medlem
Skrivet av conthox:

Jag skrev om det för ett tag sedan och det är ingen bugg, det är en begränsning som de medvetet har gjort för att inte citaten skall bli för breda.

Ahh, där ser man. Sökte efter info om saken, men hittade inget inlägg om det, samt att det inte stod något om saken i infon för EosCode.

Medlem
Skrivet av nj:

Ahh, där ser man. Sökte efter info om saken, men hittade inget inlägg om det, samt att det inte stod något om saken i infon för EosCode.

Jag nämnde det inte i "Synpunkter och förslag" utan i denna tråden. Svaret står nog inte där, men kommer inte ihåg vem som sa det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Vila i frid

Detta är en känd bugg och den är på väg att fixas.
Tack iaf.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

W2k
Medlem

Förtydligande: Beteendet att det inte går att ha oändligt antal quote-taggar inuti varandra är inte en bugg. Det är, precis som conthox säger, en fix för att layouten inte skall bli för bred.

Det som däremot är en bugg är att det inte är den innersta quoten som försvinner, start-tagg matchas inte korrekt mot slut-tagg i det här fallet. Detta är, som maxx säger, på väg att fixas.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

nj
Medlem
Skrivet av the_maxx:

Detta är en känd bugg och den är på väg att fixas.
Tack iaf.

Skrivet av W2k:

Förtydligande: Beteendet att det inte går att ha oändligt antal quote-taggar inuti varandra är inte en bugg. Det är, precis som conthox säger, en fix för att layouten inte skall bli för bred.

En smärre uppdateringen av EosCode-infon för quote-taggarna kanske vore på sin plats och nämna att citaten är begränsade till max tre stycken innuti varandra pga layout-skäl?
Råkade även hitta en liten felskrivning där precis: "Med citatkommandot kan du skapa ett inskjutet blcok med liten utanpåliggande rubrik för källa."

Inaktiv

skulle man inte kunna begränsa det ännu hårdare, så man inte kan ha citatrutor inne i andra citatrutor?
det skulle jag uppskatta...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

W2k
Medlem

Det finns inga tekniska begränsningar för det, men det är så vanligt med citat-i-citat att vi nog ska behålla möjligheten. Sen kan man ju alltid uppmana folk att låta bli.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

... man ska uppmama folk att låta bli, men det används så frekvent att funktionen nog ska finnas kvar bara därför?
me not follow.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

W2k
Medlem

Grejen är att tar vi bort funktionen så kommer genast tjugo inlägg i det här forumet som klagar på att den saknas. Men om man först övertalar alla att inte göra citat-i-citat, då märker ingen om funktionen senare tas bort.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

En annan sak som jag skulle vilja att ni ändrade var maxlängden på citaten. En del folk kan inte hantera citatfunktionen och vissa citat blir väldigt långa, vilket resulterar i väldigt långa sidor.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

det var en bra idé.
om man införde båda begränsningarna samtidigt skulle man hålla klagtrådarna nere till 20st, istället för 40st, och 20st är väl hanterbart?
jag kan hjälpa till att klistra länkar till motiveringen om det känns tungt.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar