Buggstädningen av Witcher 3 fotsätter – patch 1.12 släppt

Robot
Medlem
Buggstädningen av Witcher 3 fotsätter – patch 1.12 släppt

Äntligen fick jag trofen i Hearts of stone där man skulle rensa riddarlägren. Och så kunde jag sälja tavlan i samma expansion med som tidigare inte gick för att slutföra det missionet.

Medlem

 Fixes issue whereby destroyed monster nests would respawn after a time. meh som om monster inte gör nya nästen >_<

k3m
Medlem
Skrivet av Busko:

 Fixes issue whereby destroyed monster nests would respawn after a time. meh som om monster inte gör nya nästen &gt;_&lt;

aaa, fast kanske inte på samma ställen. så länge de är trogna realism och historia och mytologi, så är det perfekt

Medlem

Kunde dom inte fixat de löjliga laddningstiderna på PS4, eller den jävla hästjäveln.

Tror jag har spelat ungefär halva vanliga spelet nu och jag tycker det är fruktansvärt bra. Ser verkligen allt jobb de gjort med dialoger, karaktärer, side quests etc. Riktigt välgjort spel. Det finns tre saker som som stör mig.

1. De har inte stor variation på modeller för NPCs när det kommer till "vanliga" NPCs. Såg två exakt likadana gubbar stå jämte varandra. Förstör spelupplevelsen nåt enormt, vilket är synd när allt annat är så välgjort. Känns som om de använt typ 5 olika modeller, och 3 olika frisyrer.

2. Laddningstiden när man dör på PS4 är 1 minut och 35 sekunder. Det är inte hållbart då man dör rätt lätt om man kör på högre svårighetsgrad. Blir så arg varje gång jag dör bara för att laddningstiden är så lång. Speciellt om det är en boss som man behöver ett gäng tries på..

3. Den jävla hästen är helt useless. Stannar HELA tiden. På stigar går det hyfsat, men mindre stigar (som den fortfarande följer automatiskt) så stannar den när det blir för smalt, eller när man kommer för nära en mur/staket. För att inte tala om att den spawnar helt mongo om man råkar vara nära bostäder...bakom staket och allt möjligt. Råkar man komma för nära ett träd så stannar den också direkt.

Annars är spelet hur bra som helst so far. Älskar Gwent också. Hade hoppats en patch skulle fixa hästen och laddningstiderna

Gen
Medlem

Håller faktiskt med att hästen är rätt jobbig Har dock inte märkt problemet med variationer på ansikten och som tur var slipper jag problemet med laddningstider (PC) men förstår hur segt det måste vara med 1½ minuts laddning. Är det långa laddningstider generellt i PS4 spel? Har själv en konsol men spelar lite och har därmed inte tänkt på det så mycket.

Medlem
Skrivet av Gen:

Håller faktiskt med att hästen är rätt jobbig Har dock inte märkt problemet med variationer på ansikten och som tur var slipper jag problemet med laddningstider (PC) men förstår hur segt det måste vara med 1½ minuts laddning. Är det långa laddningstider generellt i PS4 spel? Har själv en konsol men spelar lite och har därmed inte tänkt på det så mycket.

Tycker iof att laddningstiderna blev brutalt mycket värre när jag körde NG+. Upplevde inte samma långa när jag körde från början (men då fixade jag iof så den inte visade recap så fort man laddade, det gjorde att laddningen tog mycket längre än nödvändigt, dock var det lite pyssel)

Men i NG+ (även med fixen, vilket jag iof inte vet om de fixade i någon patch sen) så tar det nog en 20 sec (det är mer än nog för att göra mig irriterad )

Kan tillägga att jag kör bara SSDs i min spelburk.

Medlem

Klarade bokstavligt av Heart Of Stone för bara en kvart sen, och nu ser jag den här nyheten.

Grymt bra spel, ser fram emot nästa expansion, men stridssystemet känns rätt så mediokert ärligt talat.

k3m
Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Klarade bokstavligt av Heart Of Stone för bara en kvart sen, och nu ser jag den här nyheten.

Grymt bra spel, ser fram emot nästa expansion, men stridssystemet känns rätt så mediokert ärligt talat.

jag tycker striderna är bland de bästa i mannaminne

1
Skriv svar