MSI GTX 770 4GB OC ger ingen bild till skärm?

Medlem
MSI GTX 770 4GB OC ger ingen bild till skärm?

Hej!

Jag spelade Dota 2 och datorn fick någon grafikbugg på skärmen och släcktes ned för några dagar sedan. Jag startade datorn igen och hade den på i kanske 2min innan skärmen slocknade. Allt efter detta så börja det gå nedför. Efter ett tag kunde jag bara logga in på windows innan skärmen blev helt svart. Jag såg allstå windows loggan och det, men efter jag loggat in så slocknade skärmen. Jag kunde starta i safe mode och då fungerade det bra. Jag ominstallerade windowns 10 utan att ta bort personliga filer, då fick jag bild med mitt grafikkort innan jag installerade geforce experience. Jag lämnade nästa dag in detta på Inet för testing som kanske tog 2 timmar. Det fungerade för dem allstå säger dem. Efter detta när jag kommer hem med grafikkortet har de bara blivit ännu sämre. Nu ser jag inte bios eller windows loggan eller något. Det är allstå svart på skärmen hela tiden så fort startar igång datorn. MEN;

Jag och en kompis testade med ett annat modekort, cpu samt nätaggregat, samma ramminnen och hårddiskar som jag hade tidigare. Grafikkortet ger ingen bild. Men det inbyggda grafikkortet ger bild, samma sak med ett annan AMD grafikkort som vi testade med. Det ger också bild. Så vi kan tänker oss att vi kan utesluta nätaggregatet, cpu, moderkort, hårddiskar, ramminnen. Då måste det nästan vara grafikortet? MEN Inet har ju testat grafikkortet så jag undrar om de kunde ha missat felet på deras felsökning? Kan detta ha varit möjligt?

Väldigt skumt detta.. Vad ska man göra? Lämna in grafikkortet igen? jag har fortfarande garanti på det.

Specs;

Intel® Core™ i7 2600k
MSI GeForce GTX 770 4GB
Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance
MSI P67A-C45 REV B3
Fractal Design Newton R3, 600W
Corsair Force Series GT 120gb
Western Digital Black 1TB
Western Digital Green 2TB
Creative Sound Blaster X-Fi Titanium
Windows 10 Pro 64-Bit

Medlem

Känns ju som måste vara något fel på kortet om du testat med annat moderkort och allt, tänkte kunde kanske vara pci-express porten på ditt moderkort som krånglar men då borde ju ha funkat på ett annat moderkort.

Har du testat med annan skärm och annan hdmi-sladd? finns det flera uttag för hdmi/dvi/displayport/vga på kortet du kan testa? Finns det flera uttag så kan ju vara nåt så enkelt som att sladduttaget pajat.

Funkar det se annat på skärmen så det inte är den som håller på paja?

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Känns ju som måste vara något fel på kortet om du testat med annat moderkort och allt, tänkte kunde kanske vara pci-express porten på ditt moderkort som krånglar men då borde ju ha funkat på ett annat moderkort.

Har du testat med annan skärm och annan hdmi-sladd? finns det flera uttag för hdmi/dvi/displayport/vga på kortet du kan testa? Finns det flera uttag så kan ju vara nåt så enkelt som att sladduttaget pajat.

Funkar det se annat på skärmen så det inte är den som håller på paja?

Tackar så mkt för svar! Jag kör vanligtvis dvi till datorskärmen men har testat med hdmi till en tv, funkar inte då heller :S men där jag blir fundersam är att Inet redan har felsökt det fast en väldigt kort stund då de hade väldigt mycket att göra den dagen, så jag vet inte. Kan väl inte vara mjukvara? Jag har iofs ominstallerat datorn fast sparat personliga filer men då raderades gamla drivrutiner o sådant...

Medlem
Skrivet av epson55:
Skrivet av DrDoom:

Känns ju som måste vara något fel på kortet om du testat med annat moderkort och allt, tänkte kunde kanske vara pci-express porten på ditt moderkort som krånglar men då borde ju ha funkat på ett annat moderkort.

Har du testat med annan skärm och annan hdmi-sladd? finns det flera uttag för hdmi/dvi/displayport/vga på kortet du kan testa? Finns det flera uttag så kan ju vara nåt så enkelt som att sladduttaget pajat.

Funkar det se annat på skärmen så det inte är den som håller på paja?

Tackar så mkt för svar! Jag kör vanligtvis dvi till datorskärmen men har testat med hdmi till en tv, funkar inte då heller :S men där jag blir fundersam är att Inet redan har felsökt det fast en väldigt kort stund då de hade väldigt mycket att göra den dagen, så jag vet inte. Kan väl inte vara mjukvara? Jag har iofs ominstallerat datorn fast sparat personliga filer men då raderades gamla drivrutiner o sådant...

Det går naturligtvis inte att utesluta att kortet är sönder och hade jag varit du så hade jag inte väntat med att få det utbytt. Dock, och detta är en personlig reflektion, hade kortet varit sönder så hade det inte funkat i felsäkert läge heller. Jag misstänker att du använder GF Ex för att installera drivrutinerna? Du hade kunnat testa att radera allt som har med Nvidia att göra och installera dem manuellt för att se om det gör någon skillnad. Borde vara en snabb test. GF Ex är inte den mest stabila programvaran i universum.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av epson55:
Skrivet av DrDoom:

Känns ju som måste vara något fel på kortet om du testat med annat moderkort och allt, tänkte kunde kanske vara pci-express porten på ditt moderkort som krånglar men då borde ju ha funkat på ett annat moderkort.

Har du testat med annan skärm och annan hdmi-sladd? finns det flera uttag för hdmi/dvi/displayport/vga på kortet du kan testa? Finns det flera uttag så kan ju vara nåt så enkelt som att sladduttaget pajat.

Funkar det se annat på skärmen så det inte är den som håller på paja?

Tackar så mkt för svar! Jag kör vanligtvis dvi till datorskärmen men har testat med hdmi till en tv, funkar inte då heller :S men där jag blir fundersam är att Inet redan har felsökt det fast en väldigt kort stund då de hade väldigt mycket att göra den dagen, så jag vet inte. Kan väl inte vara mjukvara? Jag har iofs ominstallerat datorn fast sparat personliga filer men då raderades gamla drivrutiner o sådant...

Det går naturligtvis inte att utesluta att kortet är sönder och hade jag varit du så hade jag inte väntat med att få det utbytt. Dock, och detta är en personlig reflektion, hade kortet varit sönder så hade det inte funkat i felsäkert läge heller. Jag misstänker att du använder GF Ex för att installera drivrutinerna? Du hade kunnat testa att radera allt som har med Nvidia att göra och installera dem manuellt för att se om det gör någon skillnad. Borde vara en snabb test. GF Ex är inte den mest stabila programvaran i universum.

Ja exakt det är geforce experience jag använder. Nu kan jag dock inte göra så mycket då allting är svart hela tiden. Hinner inte avinstallera eller liknande. Men när det körs i safemode användes inte gtx 770 då? Men iofs efter min ominstallation förut när grafikkortet gjorde att jag inte fick svart-skärm direkt så blev det svart så fort jag installerade senaste recomended grafikdrivrutin. Då var datorn och alla grafikdrivrutiner som var installerade innan borta men blev svart så fort jag installerade den senaste grafikdrivrutinen.

1
Skriv svar