Storpatchen 2.4.0 har landat i Diablo III – här är nyheterna!

Robot
Storpatchen 2.4.0 har landat i Diablo III – här är nyheterna!
Medlem
Storpatchen 2.4.0 har landat i Diablo III – här är nyheterna!

Gött mos, säsong 5 börjar på fredag, nu är det dags att värma upp!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Spelar folk detta fortfarande?

Medlem

har inte riktigt bestämt mig om jag orkar köra en säsong till. man tröttnar ju alltid max 2 månader in..

Medlem

Jag önskar att jag brydde mig mer. Varje gång jag ser dumpar från spelet så blir jag lite sugen på att spela, men sedan kommer jag ihåg vilken besvikelse det var. Nu är säkert en del fixat, men det känns på ngt sätt för sent. Kanske mest för att så många andra spel har kommit ut och finns att spela istället, eller så är det för att jag (tröttnat på grund av att jag) aldrig kom igång.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja det här spelet blir bara bättre och bättre Är just nu paragon 310 så det är inget superduper, men jag har förbaskat roligt iaf! Detta är kanske vad Diablo 3 borde ha varit från början kan man tycka, men bättre sent än aldrig

Medlem
Skrivet av maaex:

Spelar folk detta fortfarande?

eh jaa ? varför skulle man inte göra det spelet är riktigt roligt faktiskt.

Medlem
Skrivet av maaex:

Spelar folk detta fortfarande?

Absolut. Jag spelar troget i ett par veckor vid varje ny season och låter sedan spelet vila tills nästa kickar igång. Det är _väldigt_ annorlunda från vanilla releasen och även väldigt annorlunda från RoS releasen. Det blir verkligen bättre och bättre för varje patch, men fortfarande inget jag skulle spela hela tiden.

Medlem

Denna patchen har tillfört mycket för mig, blir att farma material och ancient legendaries för att bygga en barbarian build utan set-items, frånsett ringarna då.
Kul att testa på nya builds och inte bara köra samma gamla beprövade.

Medlem

En fråga till er som kan: Måste man välja ett visst setup för att få en så bra build som möjligt, eller hur är det med friheten bland skills och points? Är det märkbar skillnad om jag väljer en annan major skill istället för den som rekommenderas för den klassen?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kommer denna Psych till 360 mån tro?

Medlem
Skrivet av Frisell:

har inte riktigt bestämt mig om jag orkar köra en säsong till. man tröttnar ju alltid max 2 månader in..

Haha du är fan uthållig, jag klarar kanske 2v i varje ny season.

Medlem
Skrivet av svartlock:

Denna patchen har tillfört mycket för mig, blir att farma material och ancient legendaries för att bygga en barbarian build utan set-items, frånsett ringarna då.
Kul att testa på nya builds och inte bara köra samma gamla beprövade.

Du kan kanske svara på min fråga ovan?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Alltid kul ett par veckor när man får börja om

Medlem
Skrivet av conthox:

En fråga till er som kan: Måste man välja ett visst setup för att få en så bra build som möjligt, eller hur är det med friheten bland skills och points? Är det märkbar skillnad om jag väljer en annan major skill istället för den som rekommenderas för den klassen?

Klart att det alltid finns EN build till varje klass som är bäst, men det det kommer mer och mer valfrihet hela tiden.

Ska du ta på dig try hard mössan och klättra i leaderboards så är det väl just DEN builden du ska köra, men att springa runt i T10 finns det valmöjligheter.

Medlem
Skrivet av atnek:
Skrivet av Frisell:

har inte riktigt bestämt mig om jag orkar köra en säsong till. man tröttnar ju alltid max 2 månader in..

Haha du är fan uthållig, jag klarar kanske 2v i varje ny season.

Sa ju MAX 2 månader

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av conthox:

En fråga till er som kan: Måste man välja ett visst setup för att få en så bra build som möjligt, eller hur är det med friheten bland skills och points? Är det märkbar skillnad om jag väljer en annan major skill istället för den som rekommenderas för den klassen?

Klart att det alltid finns EN build till varje klass som är bäst, men det det kommer mer och mer valfrihet hela tiden.

Ska du ta på dig try hard mössan och klättra i leaderboards så är det väl just DEN builden du ska köra, men att springa runt i T10 finns det valmöjligheter.

Ah, ok, tack. Var väl ganska väntat svar, även om man kan undra varför det finns val om man ändå är bundet till en enda om man vill köra hard core. Aja, om det inte är stor skillnad när man kör SP så kan det vara kul ändå.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

MIN KROPP ÄR REDO, S5 HYPE!

Medlem

Mkt trevligt.


signatur

Meep!

Medlem

Nån som vet när ps4 blir patchat. Trodde den kom igår för det var en update nerladdad när jag kom hem såg jag men icke

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Frisell:
Skrivet av conthox:

En fråga till er som kan: Måste man välja ett visst setup för att få en så bra build som möjligt, eller hur är det med friheten bland skills och points? Är det märkbar skillnad om jag väljer en annan major skill istället för den som rekommenderas för den klassen?

Klart att det alltid finns EN build till varje klass som är bäst, men det det kommer mer och mer valfrihet hela tiden.

Ska du ta på dig try hard mössan och klättra i leaderboards så är det väl just DEN builden du ska köra, men att springa runt i T10 finns det valmöjligheter.

Ah, ok, tack. Var väl ganska väntat svar, även om man kan undra varför det finns val om man ändå är bundet till en enda om man vill köra hard core. Aja, om det inte är stor skillnad när man kör SP så kan det vara kul ändå.

Nu kommer det ju dock ett nytt par ringar som gör att om du kör utan set items så får du mer DMG. så jag skulle säga att variationen av "viable builds" nu är större än någonsin (i teorin iallafall). Men som sagt, om man verkligen vill ligga bland top 100 så finns det nog bara en build att välja.

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Ja det här spelet blir bara bättre och bättre Är just nu paragon 310 så det är inget superduper, men jag har förbaskat roligt iaf! Detta är kanske vad Diablo 3 borde ha varit från början kan man tycka, men bättre sent än aldrig

Har du spelat Diablo 1 och 2? Det är vad Diablo är och bör vara. D3 är ingenting, rena skräpet.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Inaktiv

Jag som inte spelat Diablo så mycket.. Vad fan innebär "säsonger?"

Medlem

Diablo 3 blir bara bättre och bättre för varje större patch! Synd att de inte var så här i början innan RoS.

Skrivet av maaex:

Spelar folk detta fortfarande?

Nej, men blizzard väljer att patcha spelet ändå.

Dumma frågor får dumma svar.

Medlem
Skrivet av conthox:

En fråga till er som kan: Måste man välja ett visst setup för att få en så bra build som möjligt, eller hur är det med friheten bland skills och points? Är det märkbar skillnad om jag väljer en annan major skill istället för den som rekommenderas för den klassen?

http://us.battle.net/d3/en/item/litany-of-the-undaunted

Den set-bonusen kommer att göra att du kan leka runt med lite olika builds och lite olika passives från kanais cube.
13 ancients equippade ger ju dig 1300% dmg-boost plus en hyffsat fin dmg-reduction.
Finns ju en uppsjö legendaries som ger en del fina passiva stats till dina skills.
Måste ju inte köra med set-bonusar för att få optimal dmg numera.

Medlem

Önskar att spelet var lote svårare. Jist nu kan man få bästa gear på typ en vecka


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Jag som inte spelat Diablo så mycket.. Vad fan innebär "säsonger?"

Du kan skapa "seasonal characters", vilket blir en fresh start varje ny season. Du behåller inga items, levlar, paragonlevels, stash.. inget. Allt är som nytt. För alla. Sen spelar du tills säsongens slut (ca 3 månader oftast) och då blir allt du hade överflyttat till "normal league". Sen börjar en ny season!

Det blir helt enkelt en anledning att börja på något nytt istället för att truga på med sin barbar som är paragon 1100+ och bara saknar 1% fire dmg på sin ancient bracer. Sen infaller oftast säsonger med stora patchar som ändrar mycket eller lägger till nya setitems, områden, events, skills.. osv.

Medlem
Skrivet av conthox:

En fråga till er som kan: Måste man välja ett visst setup för att få en så bra build som möjligt, eller hur är det med friheten bland skills och points? Är det märkbar skillnad om jag väljer en annan major skill istället för den som rekommenderas för den klassen?

Varje klass har 5-7 bra builds i 2.4 och alla kan pusha greater rift 70+, vilken build som är starkast beror på om du vill farma torment 10, eller pusha greater rifts solo/grouped.

Skrivet av Turbodog:

Jag som inte spelat Diablo så mycket.. Vad fan innebär "säsonger?"

En säsong är ett spelläge där man börjar om från helt från 0. I tidigare säsonger så fanns det vissa legendaries som bara droppade i seasonmode men i säsong 5 är det borta. Nu kan vi låsa upp kosmetiska saker så som pets, vingar osv och man får även tillgång till ett Set för sin klass genom att göra 3 saker nämligen nå lvl 70, döda zoltan kulle på torment 2+ och soloa greater rift 20+. När säsongen är färdig så flyttas karaktären/karaktärerna och allting i din stash över till non-season så inget går förlorat, all paragon exp du har fått förs över till din non-season profil också. Och leaderboardsen resettas inför nästa säsong.

http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/di... förklarar det nog bättre

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Önskar att spelet var lote svårare. Jist nu kan man få bästa gear på typ en vecka

Tog mig ett bra tag att få full ancient och bäst rolls, men grattis om du hade sådan tur att du fick det på "typ en vecka"!

Medlem
Skrivet av Gudsstolthet:

Nu kommer det ju dock ett nytt par ringar som gör att om du kör utan set items så får du mer DMG. så jag skulle säga att variationen av "viable builds" nu är större än någonsin (i teorin iallafall). Men som sagt, om man verkligen vill ligga bland top 100 så finns det nog bara en build att välja.

Skrivet av svartlock:

http://us.battle.net/d3/en/item/litany-of-the-undaunted

Den set-bonusen kommer att göra att du kan leka runt med lite olika builds och lite olika passives från kanais cube.
13 ancients equippade ger ju dig 1300% dmg-boost plus en hyffsat fin dmg-reduction.
Finns ju en uppsjö legendaries som ger en del fina passiva stats till dina skills.
Måste ju inte köra med set-bonusar för att få optimal dmg numera.

Skrivet av Glore:

Varje klass har 5-7 bra builds i 2.4 och alla kan pusha greater rift 70+, vilken build som är starkast beror på om du vill farma torment 10, eller pusha greater rifts solo/grouped.

Tackar så mycket för svaren


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar