Medlem
Fallout 3 GOTY

Så, jag är väl lite sen men lagom till releasen av Fallout 4....kunde jag äntligen börja spela Fallout 3 GOTY. (gammal dator med skadat grafikkort, ok)

Mitt problem är att när spelet var slut, då var det slut? Enligt googlingar så ska ju spelet fortsätta efterslutet så att man kan spela Broken Steel och Anchorage och de andra inkluderade DLC:n.

Måste jag backa till ett savegame innan slutet? Har testat trycka continue, har låtit eftertexterna rulla klart, har försökt starta nytt spel. Hittar inte..

Spelet via Steam om det har nån betydelse.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Broken Steel utspelar sig efter spelets main quest så du ska definitivt kunna fortsätta spela efter huvuduppdraget om du har det DLCt installerat. Har du kollat så Broken Steel är aktiverat i spelets launcher? Starta spelet, klicka på "Data files" och kontrollera att filen för Broken Steel är markerad.

Medlem
Skrivet av demagog:

Så, jag är väl lite sen men lagom till releasen av Fallout 4....kunde jag äntligen börja spela Fallout 3 GOTY. (gammal dator med skadat grafikkort, ok)

Mitt problem är att när spelet var slut, då var det slut? Enligt googlingar så ska ju spelet fortsätta efterslutet så att man kan spela Broken Steel och Anchorage och de andra inkluderade DLC:n.

Måste jag backa till ett savegame innan slutet? Har testat trycka continue, har låtit eftertexterna rulla klart, har försökt starta nytt spel. Hittar inte..

Spelet via Steam om det har nån betydelse.

Tyvärr finns det en del buggar i DLC-hanteringen i FO3. Det har betydelse i vilken ordning som de laddas. Ordningen kommer jag inte ihåg på rak arm, men Google is your friend here. Vad jag däremot kommer ihåg var att jag använde ett laddningsverktyg som lade dem i rätt ordning för mig.

Och, som sagts här, du skall antingen kunna spela Operation Anch, Point Lookout e t c sida vid sida med huvudstoryn eller bara fortsätta när du är "klar". Vad jag kommer ihåg så var det som i FONV, dvs att du måste ha radiosignalerna hittade för dem för att de skall aktiveras.

Lycka till. Point Lookout är vansinnigt bra enligt mig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar