Ny The Division-trailer med gameplay betonar samarbete

Robot
Ny The Division-trailer med gameplay betonar samarbete

För att New York ska kunna resa sig ur askan behöver du dina medspelare.


Medlem
Ny The Division-trailer med gameplay betonar samarbete

Varför visar dom inte rent spel? Tycker en sån här trailer bara talar emot spelet.


signatur
Medlem

Jag spelade alphan, spelet är grymt bra!
Ser fram emot betan!

Medlem

Efter flera år av dramatiska trailers och arrangerade spelsekvenser så vore det kul att se "äkta" gameplay.
Spelet är några få månade bort och fortfarande finns det inget ute som visar hur spelet fungerar och ter sig på riktigt.

Detta gör mig fundersam.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det trista är att om man inte har nån polare att spela med så man måste spela med randoms. Stor risk man blir man rövknullad då för nån smartskalle bestämde man kan skjuta sina team mates. Ska bli intressant att se hur många gånger man blir dödad av sina egna team mates när man väntar på helin.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Jag hoppas detta spelet blir bra. Jag hoppas verkligen att Massive Entertainment står upp emot UBI.

Vill ha betan nu!

Medlem
Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Det trista är att om man inte har nån polare att spela med så man måste spela med randoms. Stor risk man blir man rövknullad då för nån smartskalle bestämde man kan skjuta sina team mates. Ska bli intressant att se hur många gånger man blir dödad av sina egna team mates när man väntar på helin.

Finns en Discord för svenska spelare så man i största mån ska slippa allt sånt skit (man kanske slipper totala randoms och namnen i Discord kommer ju på tal kan jag tänka mig om folk dödar sina teammates hela tiden).

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Det trista är att om man inte har nån polare att spela med så man måste spela med randoms. Stor risk man blir man rövknullad då för nån smartskalle bestämde man kan skjuta sina team mates. Ska bli intressant att se hur många gånger man blir dödad av sina egna team mates när man väntar på helin.

Det är ingen friendly fire mellan teammates så då måste de lämna gruppen och då får resten av gruppen en varning och hinner förbereda sig.

Om man går rogue så får man en bounty på sig och syns för alla andra spelare i darkzone, ju fler man dödar som rogue desto längre kommer man vara flaggad som rogue och bountyn kommer att öka. Om du blir dödad som rogue så förlorar du bountyn på dig och en viss mängd darkzone xp och den andra spelaren får värdet på bountyn och darkzone xp. Om du mot förmodan skulle överleva som rogue tills timern går ut då får du värdet på din bounty.

Quake-konnässsör
Skrivet av Snabeltorsk:

Det trista är att om man inte har nån polare att spela med så man måste spela med randoms. Stor risk man blir man rövknullad då för nån smartskalle bestämde man kan skjuta sina team mates. Ska bli intressant att se hur många gånger man blir dödad av sina egna team mates när man väntar på helin.

Det lär alltid finnas folk inom fz communityn som sitter och kör detta, så man kan minimera att man kommer med random personer själv längtar man tills betan kommer jag gång så man kan få prova detta. Hoppas verkligen att detta har en skönt game play.

Medlem
Skrivet av Glore:
Skrivet av Snabeltorsk:

Det trista är att om man inte har nån polare att spela med så man måste spela med randoms. Stor risk man blir man rövknullad då för nån smartskalle bestämde man kan skjuta sina team mates. Ska bli intressant att se hur många gånger man blir dödad av sina egna team mates när man väntar på helin.

Det är ingen friendly fire mellan teammates så då måste de lämna gruppen och då får resten av gruppen en varning och hinner förbereda sig.

Om man går rogue så får man en bounty på sig och syns för alla andra spelare i darkzone, ju fler man dödar som rogue desto längre kommer man vara flaggad som rogue och bountyn kommer att öka. Om du blir dödad som rogue så förlorar du bountyn på dig och en viss mängd darkzone xp och den andra spelaren får värdet på bountyn och darkzone xp. Om du mot förmodan skulle överleva som rogue tills timern går ut då får du värdet på din bounty.

Och det kommer trigga folk att försöka få sin egna bounty. När det kommer till spel där TP är nödvändigt så kommer random grps bli frustrerande. Kolla bara på R6: Siege, kul spel men om man inte hamnar med vettigt folk är det som att bli griefad i 15-20 min. Jag skulle inte köpa det om jag spelade solo, that's for sure.

Medlem
Skrivet av atnek:
Skrivet av Glore:
Skrivet av Snabeltorsk:

Det trista är att om man inte har nån polare att spela med så man måste spela med randoms. Stor risk man blir man rövknullad då för nån smartskalle bestämde man kan skjuta sina team mates. Ska bli intressant att se hur många gånger man blir dödad av sina egna team mates när man väntar på helin.

Det är ingen friendly fire mellan teammates så då måste de lämna gruppen och då får resten av gruppen en varning och hinner förbereda sig.

Om man går rogue så får man en bounty på sig och syns för alla andra spelare i darkzone, ju fler man dödar som rogue desto längre kommer man vara flaggad som rogue och bountyn kommer att öka. Om du blir dödad som rogue så förlorar du bountyn på dig och en viss mängd darkzone xp och den andra spelaren får värdet på bountyn och darkzone xp. Om du mot förmodan skulle överleva som rogue tills timern går ut då får du värdet på din bounty.

Och det kommer trigga folk att försöka få sin egna bounty. När det kommer till spel där TP är nödvändigt så kommer random grps bli frustrerande. Kolla bara på R6: Siege, kul spel men om man inte hamnar med vettigt folk är det som att bli griefad i 15-20 min. Jag skulle inte köpa det om jag spelade solo, that's for sure.

Jag tror ändå att det minskar möjligheten att en teammate helt plötsligt går rogue på en, de riskerar ju att förlora loot och exp genom att gå rogue och det ger ju alla i darkzonen en möjlighet till pengar och exp och som sagt, du kommer att synas på kartan hela tiden för alla. Ta gta5 online tex om någon får en bounty på sig där så flockas andra spelare till denne för att ha hjäl honom/henne för några ynka tusen cash.

Men som tur är så kan man få lika bra gear utanför darkzone som i men det är större chans att något bra droppar inuti så om man är rädd för pvp så kan man hålla sig till coop/solo-delen.

Medlem

Om det ligger embargo på recensioner tills 8e mars tänker jag inte köpa day one. Känns jäkligt 50/50 för min del med det här spelet just nu.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Det trista är att om man inte har nån polare att spela med så man måste spela med randoms. Stor risk man blir man rövknullad då för nån smartskalle bestämde man kan skjuta sina team mates. Ska bli intressant att se hur många gånger man blir dödad av sina egna team mates när man väntar på helin.

Ska du rulla på ps4 under betan (som tydligen ska vara nu i Januari enligt deras twitter) så kan du joina brorsan och mig!

Medlem

GOTY 2016!
följt spelet i 3 år, väntan är snart över!

Medlem
Skrivet av Glore:
Skrivet av atnek:
Skrivet av Glore:
Skrivet av Snabeltorsk:

Det trista är att om man inte har nån polare att spela med så man måste spela med randoms. Stor risk man blir man rövknullad då för nån smartskalle bestämde man kan skjuta sina team mates. Ska bli intressant att se hur många gånger man blir dödad av sina egna team mates när man väntar på helin.

Det är ingen friendly fire mellan teammates så då måste de lämna gruppen och då får resten av gruppen en varning och hinner förbereda sig.

Om man går rogue så får man en bounty på sig och syns för alla andra spelare i darkzone, ju fler man dödar som rogue desto längre kommer man vara flaggad som rogue och bountyn kommer att öka. Om du blir dödad som rogue så förlorar du bountyn på dig och en viss mängd darkzone xp och den andra spelaren får värdet på bountyn och darkzone xp. Om du mot förmodan skulle överleva som rogue tills timern går ut då får du värdet på din bounty.

Och det kommer trigga folk att försöka få sin egna bounty. När det kommer till spel där TP är nödvändigt så kommer random grps bli frustrerande. Kolla bara på R6: Siege, kul spel men om man inte hamnar med vettigt folk är det som att bli griefad i 15-20 min. Jag skulle inte köpa det om jag spelade solo, that's for sure.

Jag tror ändå att det minskar möjligheten att en teammate helt plötsligt går rogue på en, de riskerar ju att förlora loot och exp genom att gå rogue och det ger ju alla i darkzonen en möjlighet till pengar och exp och som sagt, du kommer att synas på kartan hela tiden för alla. Ta gta5 online tex om någon får en bounty på sig där så flockas andra spelare till denne för att ha hjäl honom/henne för några ynka tusen cash.

Men som tur är så kan man få lika bra gear utanför darkzone som i men det är större chans att något bra droppar inuti så om man är rädd för pvp så kan man hålla sig till coop/solo-delen.

Vi får se.
Men jag tror det kommer bli kaos.

Medlem

Stora problemet vid alphan var att folk i Darkzone satt och campade vid ingångarna, så när man kom in Darkzone blev man skjuten direkt. Vilket jag hoppas man löst på något vettigt sätt nu, med typ safe haven direkt man kommer in eller något.

Medlem
Skrivet av fr4nq0:

Stora problemet vid alphan var att folk i Darkzone satt och campade vid ingångarna, så när man kom in Darkzone blev man skjuten direkt. Vilket jag hoppas man löst på något vettigt sätt nu, med typ safe haven direkt man kommer in eller något.

Hörde också folk som hade varit med om det. Satte i system när vi gick in att alltid vara på helspänn och springa till första cover. Problemet i Alphan var att där var 1 ingång till DZ. I hela spelet kommer det vara många fler.

Medlem
Skrivet av Kajlie:
Skrivet av fr4nq0:

Stora problemet vid alphan var att folk i Darkzone satt och campade vid ingångarna, så när man kom in Darkzone blev man skjuten direkt. Vilket jag hoppas man löst på något vettigt sätt nu, med typ safe haven direkt man kommer in eller något.

Hörde också folk som hade varit med om det. Satte i system när vi gick in att alltid vara på helspänn och springa till första cover. Problemet i Alphan var att där var 1 ingång till DZ. I hela spelet kommer det vara många fler.

Precis, vi har bara fått se en mycket liten del av darkzone. Det kommer finnas flera ingångar och flera extraction points, det är vad massive har sagt i alla fall.

Medlem

Kan de inte ta och starta betans så man får testa!
fan...

Gnällkuk

Får hoppas det är hälften så bra som det ser ut...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Insta buy!
Tack gode gud för att ubisoft bara är utgivaren och inte utvecklat spelet, då hade jag hållt mig borta.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Booohääää varför blir jag mindre å mindre sugen på det här? Kanske för jag är trött å sur idag. Ska kolla igen imorgon.

Medlem

Det här kändes som ett enda stort "meh" för mig. Simmar tillbaks till Skellige...

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Det trista är att om man inte har nån polare att spela med så man måste spela med randoms. Stor risk man blir man rövknullad då för nån smartskalle bestämde man kan skjuta sina team mates. Ska bli intressant att se hur många gånger man blir dödad av sina egna team mates när man väntar på helin.

Det här är inget spel du spelar ensam eller med randoms det är ett team play baserat spel, jag ser fram emot just det du fasar över. För det är just den biten som gör spelet så intressant.

-Paranoia, trust issues och risken att förlora allt är det som är tjusningen i spelet.

Medlem
Skrivet av Pierre:

Varför visar dom inte rent spel? Tycker en sån här trailer bara talar emot spelet.

Visst, det må inte vara mycket rent spel i trailern, men det är ändå en del av det man ser i videon.
När du ser minimap uppe i hörnet, liten hud bredvid vapnet (med ammunition, hälsa, granater osv) så är det vanlig gameplay.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar