Storpatchen 2.4.0 har landat i Diablo III – här är nyheterna!

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Gudsstolthet:

Nu kommer det ju dock ett nytt par ringar som gör att om du kör utan set items så får du mer DMG. så jag skulle säga att variationen av "viable builds" nu är större än någonsin (i teorin iallafall). Men som sagt, om man verkligen vill ligga bland top 100 så finns det nog bara en build att välja.

Skrivet av svartlock:

http://us.battle.net/d3/en/item/litany-of-the-undaunted

Den set-bonusen kommer att göra att du kan leka runt med lite olika builds och lite olika passives från kanais cube.
13 ancients equippade ger ju dig 1300% dmg-boost plus en hyffsat fin dmg-reduction.
Finns ju en uppsjö legendaries som ger en del fina passiva stats till dina skills.
Måste ju inte köra med set-bonusar för att få optimal dmg numera.

Skrivet av Glore:

Varje klass har 5-7 bra builds i 2.4 och alla kan pusha greater rift 70+, vilken build som är starkast beror på om du vill farma torment 10, eller pusha greater rifts solo/grouped.

Tackar så mycket för svaren

Ja, massor med nyheter, massor med variation.
In och spela med dig, du kommer inte bli besviken

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Gudsstolthet:

Nu kommer det ju dock ett nytt par ringar som gör att om du kör utan set items så får du mer DMG. så jag skulle säga att variationen av "viable builds" nu är större än någonsin (i teorin iallafall). Men som sagt, om man verkligen vill ligga bland top 100 så finns det nog bara en build att välja.

Skrivet av svartlock:

http://us.battle.net/d3/en/item/litany-of-the-undaunted

Den set-bonusen kommer att göra att du kan leka runt med lite olika builds och lite olika passives från kanais cube.
13 ancients equippade ger ju dig 1300% dmg-boost plus en hyffsat fin dmg-reduction.
Finns ju en uppsjö legendaries som ger en del fina passiva stats till dina skills.
Måste ju inte köra med set-bonusar för att få optimal dmg numera.

Skrivet av Glore:

Varje klass har 5-7 bra builds i 2.4 och alla kan pusha greater rift 70+, vilken build som är starkast beror på om du vill farma torment 10, eller pusha greater rifts solo/grouped.

Tackar så mycket för svaren

Gör som vi gör, samlar ihop 3 polare till varje säsong och kör några veckor rätt intensivt (tills man tröttnar typ). Finns fan inge roligare, och med valfriheten som kommer nu i och med setbonusen från ringarna som öppnar för att leka med icke-set items blir riktigt spännande.

Och helt ärligt såhär är det i princip i alla spel, kan tänka mig att det även är så i Path of Exile, hur mycket valfrihet du ändå har så kommer alltid teoricrafters att hitta den bästa builden.

Jag tror helt enkelt du får ställa dig frågan, vill du spela för att ha roligt eller för att du satsar rejält?

Alla som tävlar om toppen gör ju i princip vad som helst för att nå dit, även om det innebär köra samma build varje säsong.

Utmana dig själv och försök nå så hög Grift du bara kan solo med den builden du har skoj med, testa sen i grupp, då kanske du märker att oj här måste jag köra denna build istället.

Helt ärligt så är det ju internet som förstört spelen och inte spelen som blivit tråkiga / nerdummade, självklart finns det spel som blivit lättare men när man bara kan googla saker på några sekunder så försvinner ju mycket ur ett spel redan där.

Utmana dig själv

Medlem
Skrivet av maaex:

Spelar folk detta fortfarande?

så uttjatad kommentar, bara för att du slutat spela det betyder inte att alla andra följer dina fotspår. Diablo 3 är roligt sen vad du tycker är ditt eget bekymmer

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Önskar att spelet var lote svårare. Jist nu kan man få bästa gear på typ en vecka

Uhm jadu det tar då _bra_ mycket längre än en vecka att få bästa gearet (med rätt rolls osv). Nästan helt intill omöjligt att ens hinna få det på en säsong, inte ens topp spelarna har det bästa gearet/season.

Medlem

Diablo 3 har definitivt blivit bättre efter alla patchar. Problemet för mig är att det känns fortfarande inte som Diablo.
Grafiken känns WoWig, Bossarna påminner om klyschiga skurkar i He-Man som tauntar hjälten hela tiden. Dessutom är karaktärsbyggnaden rätt så jäkla tråkig, vilket är en big deal för mig.

Ett spel som Path of Exile känns bra mycket mer som en riktigt Diablo uppföljare. Även Om Diablo 3 har förbättrats så känns det som om gratisspelet PoE har mer content.

Medlem

Vissa undrar om folk spelar det fortfarande, själv tänkte jag precis börja spela det, tror jag spelade några dagar vid releasen men sedan dess har det legat på en digital hylla och samlat pixeldamm.

Väntar på att expansionen ska dimpa ner i min brevlåda bara, den kommande helgen blir en Diablo 3 helg för mig!

Gnällkuk
Skrivet av conthox:

En fråga till er som kan: Måste man välja ett visst setup för att få en så bra build som möjligt, eller hur är det med friheten bland skills och points? Är det märkbar skillnad om jag väljer en annan major skill istället för den som rekommenderas för den klassen?

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sdWUjBqrnXc4nMTvc9G0o...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Diablo 3 har definitivt blivit bättre efter alla patchar. Problemet för mig är att det känns fortfarande inte som Diablo.
Grafiken känns WoWig, Bossarna påminner om klyschiga skurkar i He-Man som tauntar hjälten hela tiden. Dessutom är karaktärsbyggnaden rätt så jäkla tråkig, vilket är en big deal för mig.

Ett spel som Path of Exile känns bra mycket mer som en riktigt Diablo uppföljare. Även Om Diablo 3 har förbättrats så känns det som om gratisspelet PoE har mer content.

Eller Grim Dawn

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av conthox:

En fråga till er som kan: Måste man välja ett visst setup för att få en så bra build som möjligt, eller hur är det med friheten bland skills och points? Är det märkbar skillnad om jag väljer en annan major skill istället för den som rekommenderas för den klassen?

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sdWUjBqrnXc4nMTvc9G0o...

Tackar, även om min fråga egentligen handlade om man kunde välja lite friare och ändå ha en bra build eller om man var tvungen att följa typ det du länkade till för att ens char skall bli hyffsad.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Håller med vad Adrii sade, många visa ord.

Medlem

Finns det någon trading kvar i spelet eller försvann det med ah?

Medlem
Skrivet av adrii:

Jag tror helt enkelt du får ställa dig frågan, vill du spela för att ha roligt eller för att du satsar rejält?

Helt ärligt så är det ju internet som förstört spelen och inte spelen som blivit tråkiga / nerdummade, självklart finns det spel som blivit lättare men när man bara kan googla saker på några sekunder så försvinner ju mycket ur ett spel redan där.

Utmana dig själv

Dig gillar jag, skriver det jag aldrig orkar förklara för andra.

Medlem

Blir perfekt för mig i helgen

Medlem
Skrivet av maaex:

Spelar folk detta fortfarande?

Äkta p12 kommentar.


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem
Skrivet av donniedarko:
Skrivet av BillyJoeBob:

Ja det här spelet blir bara bättre och bättre Är just nu paragon 310 så det är inget superduper, men jag har förbaskat roligt iaf! Detta är kanske vad Diablo 3 borde ha varit från början kan man tycka, men bättre sent än aldrig

Har du spelat Diablo 1 och 2? Det är vad Diablo är och bör vara. D3 är ingenting, rena skräpet.

Det här var sant, men tycker nog att D3 är på god väg att gå om D2 helt. Det har redan gått om det på många punkter i min mening, speciellt vad gäller uppdateringar med nya saker att göra. Det här kommer från någon som spelade sönder 2an och betraktar det som ett av de bästa spelen genom tiderna.

phi
Medlem
Skrivet av caelestis:
Skrivet av donniedarko:
Skrivet av BillyJoeBob:

Ja det här spelet blir bara bättre och bättre Är just nu paragon 310 så det är inget superduper, men jag har förbaskat roligt iaf! Detta är kanske vad Diablo 3 borde ha varit från början kan man tycka, men bättre sent än aldrig

Har du spelat Diablo 1 och 2? Det är vad Diablo är och bör vara. D3 är ingenting, rena skräpet.

Det här var sant, men tycker nog att D3 är på god väg att gå om D2 helt. Det har redan gått om det på många punkter i min mening, speciellt vad gäller uppdateringar med nya saker att göra. Det här kommer från någon som spelade sönder 2an och betraktar det som ett av de bästa spelen genom tiderna.

Instämmer. Spelade också D2 i flera år och hade höga förhoppningar om D3 men blev som så många andra väldigt besviken på det när det kom. Men det var 2012.

Jag är övertygad om att de flesta som gnäller på hur dåligt D3 är har 1) inte spelat sedan releasen, dvs inte rört RoS alls och 2) har således inte spelat de senaste två patcharna som fullkomligt förändrat spelet samt 3) spelade förmodligen inte D2 särskilt mycket heller och vet inte/kommer inte ihåg vad de jämför det med.

Idag (och sedan 2.3.0) så tycker jag att D3 är ett betydligt bättre spel än vad D2 var på alla punkter förutom storyn (fast vem bryr sig om den efter femtioelfte gången man spelat igenom den?) och art stylen (en smaksak förvisso men D2 var onekligen mörkare och råare på många sätt och vis).

D3 > D2.

Medlem
Skrivet av maaex:

Spelar folk detta fortfarande?

Japp, enda spel som är värt för mig att spela på PC

Medlem

Tid att damma av sin demonhunter. Sweeet!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Och jag som inte satte fast mig i träsket igen vid jul behövde ju inte detta för komma loss men men kul är det.

Medlem

Om folk spelar fortfarande... Köpte det nyss till PS4 så man kan lira på konsol när datorn är upptagen

Spelar folk fortfarande BF?

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Kleptoman:

Önskar att spelet var lote svårare. Jist nu kan man få bästa gear på typ en vecka

Tog mig ett bra tag att få full ancient och bäst rolls, men grattis om du hade sådan tur att du fick det på "typ en vecka"!

Du måste vara riktigt dålig om det tar dig så jäkla lång tid.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Kleptoman:

Önskar att spelet var lote svårare. Jist nu kan man få bästa gear på typ en vecka

Tog mig ett bra tag att få full ancient och bäst rolls, men grattis om du hade sådan tur att du fick det på "typ en vecka"!

Du måste vara riktigt dålig om det tar dig så jäkla lång tid.

Ah, det är tuffa grabben man snackar med, trevligt trevligt!

Tvivlar rätt starkt på att du fick "bästa gear" på "typ en vecka".
Har dessutom ingenting med skill att göra.

Medlem
Skrivet av Frisell:

har inte riktigt bestämt mig om jag orkar köra en säsong till. man tröttnar ju alltid max 2 månader in..

Helt perfekt ju Varje säsong varar ju 3 månader så det är ju alldeles lagom, tröttnar också alltid efter 1-2 månader.

Medlem
Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av caelestis:
Skrivet av donniedarko:
Skrivet av BillyJoeBob:

Ja det här spelet blir bara bättre och bättre Är just nu paragon 310 så det är inget superduper, men jag har förbaskat roligt iaf! Detta är kanske vad Diablo 3 borde ha varit från början kan man tycka, men bättre sent än aldrig

Har du spelat Diablo 1 och 2? Det är vad Diablo är och bör vara. D3 är ingenting, rena skräpet.

Det här var sant, men tycker nog att D3 är på god väg att gå om D2 helt. Det har redan gått om det på många punkter i min mening, speciellt vad gäller uppdateringar med nya saker att göra. Det här kommer från någon som spelade sönder 2an och betraktar det som ett av de bästa spelen genom tiderna.

Instämmer. Spelade också D2 i flera år och hade höga förhoppningar om D3 men blev som så många andra väldigt besviken på det när det kom. Men det var 2012.

Jag är övertygad om att de flesta som gnäller på hur dåligt D3 är har 1) inte spelat sedan releasen, dvs inte rört RoS alls och 2) har således inte spelat de senaste två patcharna som fullkomligt förändrat spelet samt 3) spelade förmodligen inte D2 särskilt mycket heller och vet inte/kommer inte ihåg vad de jämför det med.

Idag (och sedan 2.3.0) så tycker jag att D3 är ett betydligt bättre spel än vad D2 var på alla punkter förutom storyn (fast vem bryr sig om den efter femtioelfte gången man spelat igenom den?) och art stylen (en smaksak förvisso men D2 var onekligen mörkare och råare på många sätt och vis).

D3 > D2.

Har spelat Diablo 1, och Diablo 2+LoD sen release. Spelat D2+LoD i säkert 12-13 år sammanlagt.
Spelat Diablo 3 sen release, varit med och kämpat vid varje Season, från dag ett.
Diablo har tappat sin charm med Diablo 3. Därav väljer jag nu att aldrig mer spela det.
"wehuuu jag kan göra grifts..." Grifts vilket jävla skämt. Hela jävla diablo3 är ett skämt.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

phi
Medlem
Skrivet av donniedarko:
Skrivet av phi:
Skrivet av caelestis:
Skrivet av donniedarko:
Skrivet av BillyJoeBob:

Ja det här spelet blir bara bättre och bättre Är just nu paragon 310 så det är inget superduper, men jag har förbaskat roligt iaf! Detta är kanske vad Diablo 3 borde ha varit från början kan man tycka, men bättre sent än aldrig

Har du spelat Diablo 1 och 2? Det är vad Diablo är och bör vara. D3 är ingenting, rena skräpet.

Det här var sant, men tycker nog att D3 är på god väg att gå om D2 helt. Det har redan gått om det på många punkter i min mening, speciellt vad gäller uppdateringar med nya saker att göra. Det här kommer från någon som spelade sönder 2an och betraktar det som ett av de bästa spelen genom tiderna.

Instämmer. Spelade också D2 i flera år och hade höga förhoppningar om D3 men blev som så många andra väldigt besviken på det när det kom. Men det var 2012.

Jag är övertygad om att de flesta som gnäller på hur dåligt D3 är har 1) inte spelat sedan releasen, dvs inte rört RoS alls och 2) har således inte spelat de senaste två patcharna som fullkomligt förändrat spelet samt 3) spelade förmodligen inte D2 särskilt mycket heller och vet inte/kommer inte ihåg vad de jämför det med.

Idag (och sedan 2.3.0) så tycker jag att D3 är ett betydligt bättre spel än vad D2 var på alla punkter förutom storyn (fast vem bryr sig om den efter femtioelfte gången man spelat igenom den?) och art stylen (en smaksak förvisso men D2 var onekligen mörkare och råare på många sätt och vis).

D3 > D2.

Har spelat Diablo 1, och Diablo 2+LoD sen release. Spelat D2+LoD i säkert 12-13 år sammanlagt.
Spelat Diablo 3 sen release, varit med och kämpat vid varje Season, från dag ett.
Diablo har tappat sin charm med Diablo 3. Därav väljer jag nu att aldrig mer spela det.
"wehuuu jag kan göra grifts..." Grifts vilket jävla skämt. Hela jävla diablo3 är ett skämt.

Berätta, vilket spel i samma genre tycker du har ett bättre endgame än Diablo 3? Varken D2, PoE, Grim Dawn eller Devilian kommer ens i närheten.

Medlem
Skrivet av HerrB:
Skrivet av maaex:

Spelar folk detta fortfarande?

Absolut. Jag spelar troget i ett par veckor vid varje ny season och låter sedan spelet vila tills nästa kickar igång. Det är _väldigt_ annorlunda från vanilla releasen och även väldigt annorlunda från RoS releasen. Det blir verkligen bättre och bättre för varje patch, men fortfarande inget jag skulle spela hela tiden.

Varför ska man spela ett spel hela tiden? Är väl inget konstigt med att spela ett spel lite lagom och sen spela nåt annat, och sen spela det första spelet igen när andan faller på?

Medlem

Kommer denna även till Xbox 360?

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Kommer denna även till Xbox 360?

Har de inte slutat patcha ps3 och xbox 360?

Medlem
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av MRZnr1:

Kommer denna även till Xbox 360?

Har de inte slutat patcha ps3 och xbox 360?

Jag har den utgåvan med allt till Xbox 360, men jag tycker patcharna är så små så vet inte om jag får ner allt. Därför jag frågade.

12
Skriv svar