That Dragon, Cancer

Robot
That Dragon, Cancer

En kärleksfull och mänsklig skildring av att förlora någon man älskar.

#that-dragon-cancer


Medlem
That Dragon, Cancer

Usch ska man våga sig på detta. Har en dotter som precis fyllt 5 så att relatera till Joel lär ju inte vara svårt.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Spelade igenom det igår. Tyckte att själva kontrollerna var lite sådär. Dock vart det ett väldigt fint spel, om än hemskt vissa delar. Väntat ett bra tag på detta, och kan säga att jag inte är besviken.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

take my money,my sorrow,my soul, my aid and all i can give.....detta är kärlek om något
t


signatur

New life, New hope

Redaktör
Skrivet av Hymer:

Usch ska man våga sig på detta. Har en dotter som precis fyllt 5 så att relatera till Joel lär ju inte vara svårt.

Jag lät bli att spela det just därför. En två- och en fyraåring hemma, det blir för tungt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Hymer:

Usch ska man våga sig på detta. Har en dotter som precis fyllt 5 så att relatera till Joel lär ju inte vara svårt.

Jag lät bli att spela det just därför. En två- och en fyraåring hemma, det blir för tungt.

Förstår det, Får ta mig en funderare på om jag verkligen vill utsätta mig för det.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Mina barn är 4 och 6 i dagsläget så jag misstänker att det här kommer att kännas ganska hårt.

Kickstartade spelet så jag har sett fram emot att ta del av det ett bra tag. Även om det nog inte kommer vara enbart en trevlig upplevelse.

Skribent

Jag kommer nog köpa, men vet inte om jag klarar av att spela det.


signatur

I am the black wizards.

gnu
Medlem

skriv en bok istället, liksom.

Medlem

Tyckte detta inte funkade så bra som ett spel, hade hellre sett en kortfilm. Lite för mycket sega partier. Men storyn var helt klart fin och jobbig.

NuZ
Testpilot
Skrivet av gnu:

skriv en bok istället, liksom.

Skrivet av Fr0gg0.:

Tyckte detta inte funkade så bra som ett spel, hade hellre sett en kortfilm. Men storyn var helt klart fin och jobbig.

Dom har gjort det. Frun framförallt. Googla Joel green bara så hittar man allt sådant


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det var inte så känslosamt som jag hade förväntat mig. Lite rörande spel, men inte vad jag förväntat mig. Själva "gameplayet" var lite väl segt dessutom. Hade funkat bättre om man hade kunnat röra sig lite mer fritt.

Medlem

Oavsett hur tungt det kan vara så är det "bara" ett spel, om än med verkliga känslor.
Finns egentligen ingen anledning till varför man iallafall inte ska ge det här spelet en chans.

"Det känns för tungt"
Ja, livet är tungt ibland.

Självklart får man välja själv om man vill eller inte.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Hymer:

Usch ska man våga sig på detta. Har en dotter som precis fyllt 5 så att relatera till Joel lär ju inte vara svårt.

Jag lät bli att spela det just därför. En två- och en fyraåring hemma, det blir för tungt.

Samma situation här.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Dominus:

Oavsett hur tungt det kan vara så är det "bara" ett spel, om än med verkliga känslor.
Finns egentligen ingen anledning till varför man iallafall inte ska ge det här spelet en chans.

Öh, jo. Jag kommer inte att ge det här spelet en chans eftersom det inte är ett spel, och jag är intresserad av spel, som man kan spela. Interaktiv film skulle jag kunna gå med på att kalla det här, eller konstprojekt.

Hur som helst så intresserar det mig inte alls.

Medlem

Ser riktigt kass ut.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Dominus:

Oavsett hur tungt det kan vara så är det "bara" ett spel, om än med verkliga känslor.
Finns egentligen ingen anledning till varför man iallafall inte ska ge det här spelet en chans.

Öh, jo. Jag kommer inte att ge det här spelet en chans eftersom det inte är ett spel, och jag är intresserad av spel, som man kan spela. Interaktiv film skulle jag kunna gå med på att kalla det här, eller konstprojekt.

Hur som helst så intresserar det mig inte alls.

Brukar oftast inte svara folk som börjar meningar med öh eller eh, men gör ett undantag.

Givetvis menade jag om man ansåg att spelet är intressant. Det borde vara underförstått.

Medlem

Jag grät hela natten efter andra avsnittet av Life is Strange så vet jag inte om jag skulle klara av det här...

Vem försöker jag lura, jag kommer förmodligen spela det... och sedan vara ett vrak i flera dagar.

Medlem

Bra att inte sätta betyg! Borde va så alltid. Kommer nog köpa spelet, men får se om jag spelar det, skulle va på en särskilt bekymmerfri dag då haha

Inaktiv

Att avstå från att sätta betyg var en riktig class act, stort tummen upp på det beslutet FZ.

Jag såg det här spelet på Steam, kanske provar jag det men vet ej om jag skulle orka med upplevelsen. Har inga egna barn (än) men har syskonbarn i den åldern och förhoppningsvis blir jag förälder själv inom några år. Jag känner en klump i halsen bara av att läsa den här recensionen så jag misstänker att jag inte hade kunnat hålla tårarna tillbaka länge om jag började spela.

Medlem

Jäkligt pretentiös och bajsnödig "recension". Kan ni inte ens försöka beskriva lite om hur man spelar det? Vad är gameplay, finns det alls eller är det bara en film? Jag får ingen som helst uppfattning om vad spelet går ut på, mer än att det är "upplevelse du inte vill missa".. Skärpning. Och att inte våga stöta sig med folk genom att sätta betyg etc, fånigt.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jäkligt pretentiös och bajsnödig "recension". Kan ni inte ens försöka beskriva lite om hur man spelar det? Vad är gameplay, finns det alls eller är det bara en film? Jag får ingen som helst uppfattning om vad spelet går ut på, mer än att det är "upplevelse du inte vill missa".. Skärpning. Och att inte våga stöta sig med folk genom att sätta betyg etc, fånigt.

I det här fallet tror jag inte att gameplay är viktigt. Det är som ovan skrivet inte ett spel i generell mening, utan en upplevelse. Kolla youtube om du vill se mekaniker. Det behövs fler sådana här bidrag till världen. All respekt åt fz som väljer att inte sätta betyg.

Själv såg jag trailern och fick nog. Min svåger och systerson har båda haft cancer och själv har jag tre underbara döttrar mellan sju och noll år. Kommer inte klara att spela detta.

Vila i frid, lille Joel.

Medlem

Cancer är ett helvete, särskilt när barn blir sjuka. Men tycker ändå man ska kunna recensera ett spel med ett betyg ändå. Nu utgår jag tyvärr istället ifrån att det är ett dåligt spel, då jag tänker att ni gärna satt ett betyg ifall det var riktigt bra.

Redaktör
Skrivet av Nioreh:

Jäkligt pretentiös och bajsnödig "recension". Kan ni inte ens försöka beskriva lite om hur man spelar det? Vad är gameplay, finns det alls eller är det bara en film? Jag får ingen som helst uppfattning om vad spelet går ut på, mer än att det är "upplevelse du inte vill missa".. Skärpning. Och att inte våga stöta sig med folk genom att sätta betyg etc, fånigt.

Skrivet av Leffe76:

Cancer är ett helvete, särskilt när barn blir sjuka. Men tycker ändå man ska kunna recensera ett spel med ett betyg ändå. Nu utgår jag tyvärr istället ifrån att det är ett dåligt spel, då jag tänker att ni gärna satt ett betyg ifall det var riktigt bra.

Nioreh: jag tror inte nån hade blivit stött av ett betyg, men vi tycker det kändes passande att låta texten tala istälet för en siffra. Det är vårt val, helt och hållet, och eftersom jag tvivlar på att nån hade tagit illa upp handlar det inte om att undvika att stöta sig med någon.

Leffe76, texten är ju ganska tydlig med att det är ett bra spel. Eller snarare gripande, och värt att uppleva om man orkar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Nioreh:

Jäkligt pretentiös och bajsnödig "recension". Kan ni inte ens försöka beskriva lite om hur man spelar det? Vad är gameplay, finns det alls eller är det bara en film? Jag får ingen som helst uppfattning om vad spelet går ut på, mer än att det är "upplevelse du inte vill missa".. Skärpning. Och att inte våga stöta sig med folk genom att sätta betyg etc, fånigt.

Skrivet av Leffe76:

Cancer är ett helvete, särskilt när barn blir sjuka. Men tycker ändå man ska kunna recensera ett spel med ett betyg ändå. Nu utgår jag tyvärr istället ifrån att det är ett dåligt spel, då jag tänker att ni gärna satt ett betyg ifall det var riktigt bra.

Nioreh: jag tror inte nån hade blivit stött av ett betyg, men vi tycker det kändes passande att låta texten tala istälet för en siffra. Det är vårt val, helt och hållet, och eftersom jag tvivlar på att nån hade tagit illa upp handlar det inte om att undvika att stöta sig med någon.

Leffe76, texten är ju ganska tydlig med att det är ett bra spel. Eller snarare gripande, och värt att uppleva om man orkar.

Jo jag tycker texten är bra och tydlig, och tyder på ett välgjort spel/upplevelse.
Ville mest debattera lite, för att se om det var silkesvantarna som var på eller inte.

Tack för svaret.

jbx
Medlem

Blev helt skakis när jag läste detta. Har själv en son på 4 år som drabbades av just exakt den tumörsorten. Han fick de när han var två år. En extremt ovanlig typ av tumör drabbar bara i snitt ett barn på två år i Sverige. Han mår bra nu men går på täta röntgenkontroller och jag är konstant orolig att det ska komma tillbaka.

Kommer inte palla att spela detta..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Redaktör
Skrivet av jbx:

Blev helt skakis när jag läste detta. Har själv en son på 4 år som drabbades av just exakt den tumörsorten. Han fick de när han var två år. En extremt ovanlig typ av tumör drabbar bara i snitt ett barn på två år i Sverige. Han mår bra nu men går på täta röntgenkontroller och jag är konstant orolig att det ska komma tillbaka.

Kommer inte palla att spela detta..

<3


signatur
Skribent
Skrivet av jbx:

Blev helt skakis när jag läste detta. Har själv en son på 4 år som drabbades av just exakt den tumörsorten. Han fick de när han var två år. En extremt ovanlig typ av tumör drabbar bara i snitt ett barn på två år i Sverige. Han mår bra nu men går på täta röntgenkontroller och jag är konstant orolig att det ska komma tillbaka.

Kommer inte palla att spela detta..

All kärlek till er.

Inaktiv
Skrivet av jbx:

Blev helt skakis när jag läste detta. Har själv en son på 4 år som drabbades av just exakt den tumörsorten. Han fick de när han var två år. En extremt ovanlig typ av tumör drabbar bara i snitt ett barn på två år i Sverige. Han mår bra nu men går på täta röntgenkontroller och jag är konstant orolig att det ska komma tillbaka.

Kommer inte palla att spela detta..

Tvi vale säger jag. Hoppas innerligt att det går bra för er.

Medlem
Skrivet av jbx:

Blev helt skakis när jag läste detta. Har själv en son på 4 år som drabbades av just exakt den tumörsorten. Han fick de när han var två år. En extremt ovanlig typ av tumör drabbar bara i snitt ett barn på två år i Sverige. Han mår bra nu men går på täta röntgenkontroller och jag är konstant orolig att det ska komma tillbaka.

Kommer inte palla att spela detta..

Hoppas ni slipper uppleva det igen.

12
Skriv svar