Ta bort snabbcitatsrutan

Medlem
Ta bort snabbcitatsrutan

(Jag vet att detta har tagits upp tidigare, men finner inte tråden när jag söker efter den.)

Kan man inte ta bort den där snabbcitat-funktionen som poppar upp när man klickar på ett inlägg? Antingen att den tas bort helt, eller att man kan inaktivera funktionen i profilinställningarna.

Den är grymt störande, både när man skall markera något för att kopiera/söka och när man bara klickar på sidan t ex för att ge fokus.

Mvh


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja, verkligen, har tänkt starta en tråd om detta med, flera ggr.

Skitjobbigt, onödigt med. Jag klickar väldigt ofta mitt i sidan för att ge fokus eller börja scrolla eller något - för helt ärligt - klickar man någon annanstans så kommer det ett nytt fönster med reklam i.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Håller med, ta bort skiten.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det går på sätt och vis att stänga av. Nackdelen är att man stänger av snabbsvarfunktionen helt då. Då måste du klicka på "Nytt inlägg" varje gång du vill svara i en tråd.

Men, som sagt, stänger man av snabbsvar så försvinner även snabb-citatrutorna som poppar upp.

---> Inställningar - Preferenser - Klicka i "Visa inte snabbsvar i trådar"

Jag tror inte FZ kommer göra något åt det eftersom de ändå planerar att emigrera till ett nytt system.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det går på sätt och vis att stänga av. Nackdelen är att man stänger av snabbsvarfunktionen helt då. Då måste du klicka på "Nytt inlägg" varje gång du vill svara i en tråd.

Men, som sagt, stänger man av snabbsvar så försvinner även snabb-citatrutorna som poppar upp.

---> Inställningar - Preferenser - Klicka i "Visa inte snabbsvar i trådar"

Det verkar fungera halvbra. Länken "citera" finns fortfarande i menyn i högre hörnet för varje inlägg och klickar man på den så kommer texten "Inlägget är infogad i snabbsvar nedan" och en länk dit.... till rutan som inte finns.

Aja, fick bort den där irriterande popupen i alla fall, tack för tipset.

Skrivet av Bennii:

Jag tror inte FZ kommer göra något åt det eftersom de ändå planerar att emigrera till ett nytt system.

Beror nog på om dom sitter på koden och har en utvecklare själva eller inte. Aja, får väl se när den nya versionen kommer, när nu det är.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

Som redan nämnt, vi kommer att gå över till Sweclockers plattform under året så det löser sig självt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som redan nämnt, vi kommer att gå över till Sweclockers plattform under året så det löser sig självt.

Frågan kanske har ställts tidigare, men finns det något (ungefärligt) datum?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som redan nämnt, vi kommer att gå över till Sweclockers plattform under året så det löser sig självt.

Frågan kanske har ställts tidigare, men finns det något (ungefärligt) datum?

"When it's done"! Det är ganska mycket data som ska flyttas över till den nya plattformen. typ strax över 50 000 artiklar och nyheter. Samt skapa ett gränssnitt, och allt däromkring


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som redan nämnt, vi kommer att gå över till Sweclockers plattform under året så det löser sig självt.

Dont do it! Deras plattform är ju nästan lika dålig (om inte sämre) än eran.


signatur

IDKFA

Redaktör
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som redan nämnt, vi kommer att gå över till Sweclockers plattform under året så det löser sig självt.

Dont do it! Deras plattform är ju nästan lika dålig (om inte sämre) än eran.

Du får ursäkta, men du har fel.


signatur
1
Skriv svar