Finding Paradise utannonserat – uppföljaren till hjärtskärande To the Moon!

Robot
Finding Paradise utannonserat – uppföljaren till hjärtskärande To the Moon!
Finding Paradise utannonserat – uppföljaren till hjärtskärande To the Moon!

Trevligt men också ganska ledsamt.

Jag minns när jag spelade det här spelet att lika mycket som jag imponerades av den kreativa och känslofyllda storyn, lika mycket *stördes* jag av den primitiva "80-tals" grafiken.

För vissa var det kanske en "nostalgi upplevelse" tillbaka till barndomens spel, men för mig så var det bara en tragiskt bortkastad potential. Om spelet bara hade gjorts med lite modernare grafik i klass med adventure-spel från (typ) 1996 och framåt så hade det gjort oerhört mycket för atmosfären och inlevelsen, åtminstone för mig.

Alltså dystert att uppföljaren inte utvecklats grafiskt alls...

Medlem

To The Moon var inte så bra som sitt rykte. Det blir bara långsamt. Det här kommer jag hoppa över känner jag redan nu. Andra spel gör känslor bättre. Vill man att folk ska börja grina så är Silent Hill 2 In Water ending fortfarande obesegrad.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

To The Moon är en fantastisk upplevelse imo. Storyn är intressant och levererar en väldigt känslosam historia, i princip det enda spelet som verkligen har fått mig att grina. Spelet visar också vad man kan göra med en liten budget och en spelmotor som i princip aldrig har gett bra spel tidigare. Hade dock hellre sett ett nytt upplägg men blir ett solklart köp i min mening iallafall.

Medlem

Jag bölade som en sill i slutet. Blir intressant att se om mina spekulationer angående storyn är sanna i uppföljaren.

1
Skriv svar