Nintendo: Inga piratkopior till 3DS

Robot
BME
Medlem
Nintendo: Inga piratkopior till 3DS

har svårt att tro att majoriteten av nintendo's klientel är mogen för direkt nedladdning, iaf inte de som inte piratkopoerar


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Hur många gånger har man hört det här?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

De typ förklarade krig mot Alla crackers just nu, ska bli intressant att se denna händelse fortspelas.

/Me tar fram popcorn och inväntar den spännande framtiden.

Medlem

Jo fast Sony verkar ju äntligen ha lyckats med PS3, så det är ju inte omöjligt.

Medlem
Skrivet av rosski:

Jo fast Sony verkar ju äntligen ha lyckats med PS3, så det är ju inte omöjligt.

Och nu behöver dom bara locka med humana priser, vilket sony inte direkt är kända för.

Medlem
Skrivet av rosski:

Jo fast Sony verkar ju äntligen ha lyckats med PS3, så det är ju inte omöjligt.

Detta mest för att PS3an använder sig av ett medium som inte är speciellt lättillgängligt jämfört med exempelvis Dual-layer DVDr (360).

Jag är mycket skeptisk till att detta kommer vara omöjligt att pirata. Mycket skeptisk.

men men, lycka till!

Medlem
Medlem

Right...


signatur

Jaha.

Medlem

Skulle någon här kunna förklara varför det inte går att göra 1:1 kopior av spel? Fabrikerna måste ju bränna spel på något sätt, varför kan man inte göra samma sak hemma. Nu syftar jag såklart på konsoler med skivor/dataspel, inte på nintendos kassetter.

Medlem

Allting går, det är bara en fråga om hur bökigt man vill göra det

Medlem

Det är nog inte möjligt att "klona" PC-spelen "rakt av".

Jag har för mig att det finns massor som ställer till det:

Game & Application executables, DLLs, DAT files for protections - CD Lock, Codelok, Laserlock, Safecast, Safedisc, SecuROM, Starforce, VOB Protect CD, CD-Checks mm.

Alltså tror jag att n'r man rippar spelet får m inte med allt och därför dessa sabla "no cd crack".

Gissning från min sida. Spelar numera aldrig piratspel när det är så smidigt att tanka från Steam och slippa stoppa i en skiva.


signatur

Det var detta...

Medlem

Fabrikerna pressar skivor, så de kan bland annat skriva information till delar av skivorna som en vanlig brännare inte kan...

Medlem

Man köper inte ett chip till ett DS, man köper ett kort som öppnar upp möjligheterna för piratkopiering.

Och visst DSi är väl förbättrat för att stå emot piratkopiering men det räckte ju att piraterna tog fram ett nytt kort så knäcktes ju även det.
Även XL skulle ju bli svårare att köra piratkopierat på, men där går det ju fortfarande använda de flesta kort som finns till DSi vad jag hört så det va ju bullshit isf.

Ang 3DS låter jag vara osagt, men jag gissar på att piraterna får ta fram ett nytt kort igen då.

Medlem

Den har man ju aldrig hört förut...

Jag satsar en hunka på tredje veckan efter släpp. Några bud?

Medlem

Handlar bara om en tidsfråga tills piraterna slår till..

Medlem
Skrivet av rosski:

Jo fast Sony verkar ju äntligen ha lyckats med PS3, så det är ju inte omöjligt.

Skrivet av Eriand:

Detta mest för att PS3an använder sig av ett medium som inte är speciellt lättillgängligt jämfört med exempelvis Dual-layer DVDr (360).

Jag är mycket skeptisk till att detta kommer vara omöjligt att pirata. Mycket skeptisk.

men men, lycka till!

Spelen i sig (PS3) är väl ett mindre problem i sig än själva konsolen? Jag vet inte om dom har något superskydd på skivorna men jag kan tänka mig att det skulle vara svårare att trixa med konsolen än en skiva?
BR är inte precis billigt att ha och göra med ännu men det har väl gjorts på t.e.x... N64:an och det är väl knappast ett välanvänt medium? (Jag har inte en jäkla aning om hur det fungerar, är mest fundersam över hur BR i sig kan vara svårare än gamla kassetter. Trodde det var mer PS3:an som satte käppar i hjulet, inte skivorna. )

Ska bli intressant att se om dom lyckas i alla fall!

Medlem

Det är ju hutlöst att ta närmare 500 kr för spel till DS/3DS, mitt Nintendo DS är ett av de bästa gamingköpen jag gjort, MEN ENBART för att jag kan ladda ner spel och ha 40 olika spel på en liten kasett som jag aldrig behöver byta ut.

Förstår inte hur NÅGON kan betala samma summa pengar för ett spel som kostat en hundradel (om ens det) att konstruera i jämförelse med Playstation 3 eller Xbox 360 spel i samma prisklass.

De borde verkligen lära sig av spelen till iPhone, som oftast kostar runt 50-lappen.

500 kr för Nintendogs, skärpning!

Hoppas det funkar så man kan få slut på stölderna!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag gissar på att de kommer köra med certifikat på spelen till 3DS. Det är bra mycket svårare att komma runt än kopieringsskyddet på DSi.

Medlem

Är säker på att nån snilleblixt löser detta.

Alla nya konsoller hade det omöjliga systemet, som nu är helt sönderkn*llade, ursäkta ordvalet.

peace

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

De typ förklarade krig mot Alla crackers just nu, ska bli intressant att se denna händelse fortspelas.

/Me tar fram popcorn och inväntar den spännande framtiden.

Hackers.

Skrivet av walter_iego:

Hoppas det funkar så man kan få slut på stölderna!

Piratkopiering är kopiering, inte stöld.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Är säker på att nån snilleblixt löser detta.

Alla nya konsoller hade det omöjliga systemet, som nu är helt sönderkn*llade, ursäkta ordvalet.

peace

Inte PS3. Det var någon som knäckte PS3 ganska nyligen, men han ville inte dela ut koden eftersom Sony då skulle kunna täppa till hålet. (Enligt honom).

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av Voorhees:

Är säker på att nån snilleblixt löser detta.

Alla nya konsoller hade det omöjliga systemet, som nu är helt sönderkn*llade, ursäkta ordvalet.

peace

Inte PS3. Det var någon som knäckte PS3 ganska nyligen, men han ville inte dela ut koden eftersom Sony då skulle kunna täppa till hålet. (Enligt honom).

Du menar Geohot?

http://geohotps3.blogspot.com/

han har även släppt jailbreak till iphone/ipod's osv

Medlem

ps3an är knäckt chip är på väg att (mass)produceras bara att flyga runt lite på nätet så hittar ni det nog.

Medlem

Som många sagt, Piratkopiering handlar också om intäcktert och ära. Att släppa produkter som möjliggör piratkopiering, hosta filer etc. ger ganska grova pengar om nog månag gör det (400kr/flsha 360 + skiva + spel).
"Problemet" med PS3 är att skivorna är så pass dyra, att det inte är värt för folk att kopiera. Sen måste du hur som helst skaffa en blu-ray brännare, vilket gör det ännu dyrare.
Visst går det att göra för "äran", men ära utan pengar gör ingen pirat lycklig.

Lycka till Nintendo, alla konsoler ni släppt hitintills har ju varit väldigt populära bland "pirater", tvivlar på att något annat skulel ske nu.

Avstängd
Skrivet av Grumbledock:

Som många sagt, Piratkopiering handlar också om intäcktert och ära. Att släppa produkter som möjliggör piratkopiering, hosta filer etc. ger ganska grova pengar om nog månag gör det (400kr/flsha 360 + skiva + spel).
"Problemet" med PS3 är att skivorna är så pass dyra, att det inte är värt för folk att kopiera. Sen måste du hur som helst skaffa en blu-ray brännare, vilket gör det ännu dyrare.
Visst går det att göra för "äran", men ära utan pengar gör ingen pirat lycklig.

Du har glömt att man kanske kan spara spelen på hårddisken o köra därifrån, då slipper du BR kostnaderna...

Medlem
Skrivet av amidaru:

ps3an är knäckt chip är på väg att (mass)produceras bara att flyga runt lite på nätet så hittar ni det nog.

Mycket möjligt. Men då uppdaterar Sony firmwaren i maskinen och nya spel kräver att den nya firmwaren finns för att funka. Alltså helt meningslöst i långa loppet att chippa den.

Originalspel känns mer äkta att köra en att hålla på med en massa kopior.

O.T.
Ska bli kul att se om Nintendo lyckas denna gång.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Nintendo blir ju bättre med det där, fast det återstår sagt att se. Jag tror inget är 100%.

Medlem
Skrivet av mAniAk:
Skrivet av walter_iego:

Hoppas det funkar så man kan få slut på stölderna!

Piratkopiering är kopiering, inte stöld.

Får mig alltid att tänka på den här när jag hör "stöld" och piratkopiering i samma mening:

http://www.youtube.com/watch?v=VUNfynI8bdA

... överdrifter som att kalla det stöld får bara motsatt effekt.

12
Skriv svar