Nu vet vi äntligen hur Hitman kommer att släppas

Robot
Nu vet vi äntligen hur Hitman kommer att släppas

Det fanns en anledning till att danskarna avbröt era förbokningar.

#hitman-2


Medlem
Nu vet vi äntligen hur Hitman kommer att släppas

Är det 15 dollar per avsnitt då (alltså nästan 90(??) totalt i slutändan) eller som med telltale att man får alla avsnitt när de kommer om man köpt spelet?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Morti:

Är det 15 dollar per avsnitt då (alltså nästan 90(??) totalt i slutändan) eller som med telltale att man får alla avsnitt när de kommer om man köpt spelet?

Uppdaterat nyheten, men ja, du kommer att kunna köpa det till ett paketpris motsvarande ett vanligt fullprisspel.


signatur
Medlem

Är det så jävla svårt att släppa ett helt spel på en gång? Mina pengar får de inte iaf.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

Alltid intressant med variation, återstår hur det går. Jag brukar inte bry mig mycket om vad den breda massan tycker

Medlem

Så länge inte de samlade episoderna man gått ut med blir märkbart dyrare än vad "fullversionen" skulle kostat ifall de inte använt sig av "episoder" så är det väl ok för mig. Man ska ju till skillnad från t.ex. Battlefront eller Battlefield känna att man får ett helt spel utan att behöva hosta upp 1200 spänn. Misstänker dock att det inte kommer stanna vid Japan-episoden, utan att det kommer fortsätta släppas dlc-episoder för 5-10$ styck.
Behöver inte heller nödvändigtvis vara någonting dåligt. Jag är inte emot konceptet att man kan vidareutveckla ett spel, och förstår att det isåfall kan kosta en slant. Allt handlar om hur mycket/lite man får för pengarna.

Medlem

Penga kåta J*vlar

Medlem

Värdelöst.
Hur kan detta vara något positivt, ur någon som helst synvinkel?
Uppenbarligen har de redan producerat Marocko och Italien men väljer att stycka upp produkten inför släpp.

Så vad får vi i mars? En karta.. Thats it, en enda bana. Sen får vi gott vänta en månad på nästa. Det enda det leder till är ett påtvingat stopp i spelflödet när jag väl klarat den första banan. Vill jag klara ut hela spelet får jag snällt vänta ett år. Hur är det "utvecklande" eller "varierande" på ett bra vis?

Nej jag vill komma in i ett spel och leva mig in i situationerna och världen, immersion kallades det förr, inte bli stoppad av en svart skärm med texten "thank you for playing, next level is available in xx".

Att inte Nintendo körde den stilen med Super Mario, förstå vad kosing de har kunnat mjölka ur Super Mario 3 med sina 90 banor * $15(!).

Nä det blir bojkott för min del.

Medlem

Läser inte folk nyheten? Du kan fortfarande köpa alla episoder (dvs. hela spelet) för $60, redan på förhand.
Vill du däremot kanske testa en episod och se om det här är något för dig, så behöver du inte köpa hela spelet utan du betalar endast $15.
Kort och gott innebär detta att spelet i sin helhet har skjutits upp, men hur ofta händer inte det egentligen att ett spels lanseringsdatum skjuts upp?

Medlem
Skrivet av trasapa:

Värdelöst.
Hur kan detta vara något positivt, ur någon som helst synvinkel?
Uppenbarligen har de redan producerat Marocko och Italien men väljer att stycka upp produkten inför släpp.

Så vad får vi i mars? En karta.. Thats it, en enda bana. Sen får vi gott vänta en månad på nästa. Det enda det leder till är ett påtvingat stopp i spelflödet när jag väl klarat den första banan. Vill jag klara ut hela spelet får jag snällt vänta ett år. Hur är det "utvecklande" eller "varierande" på ett bra vis?

Nej jag vill komma in i ett spel och leva mig in i situationerna och världen, immersion kallades det förr, inte bli stoppad av en svart skärm med texten "thank you for playing, next level is available in xx".

Att inte Nintendo körde den stilen med Super Mario, förstå vad kosing de har kunnat mjölka ur Super Mario 3 med sina 90 banor * $15(!).

Nä det blir bojkott för min del.

Beror väl på lite hur "kartorna" är uppbyggda, eller hur? Är den stor, interaktiv och utvecklad som GTA's San Andreas så är det ju bra medans en karta i stil med CS's de_dust knappast imponerar. Alternativet är ju ett vänta till slutet av året och köpa spelet med alla kartor på en gång för din "fullspelsupplevelse". Är det som utannonserat samma pris som "baspaketet" och de lösa episoderna så är ju enda skillnaden att du inte fått testa/spela någonting alls för en billig peng sedan mars som alla andra.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Läser inte folk nyheten? Du kan fortfarande köpa alla episoder (dvs. hela spelet) för $60, redan på förhand.
Vill du däremot kanske testa en episod och se om det här är något för dig, så behöver du inte köpa hela spelet utan du betalar endast $15.
Kort och gott innebär detta att spelet i sin helhet har skjutits upp, men hur ofta händer inte det egentligen att ett spels lanseringsdatum skjuts upp?

Det har ju redan skjutits på...och ett spel som Hitman vill man ju inte (iaf inte jag) spela i episoder och vänta veckor/månader på nästa bana...

Jag får nog vänta tills allt finns ute och köpa det då...suck.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Det har ju redan skjutits på...och ett spel som Hitman vill man ju inte (iaf inte jag) spela i episoder och vänta veckor/månader på nästa bana...

Jag får nog vänta tills allt finns ute och köpa det då...suck.

Ja, så får man göra.

Medlem
Skrivet av Ender:

Beror väl på lite hur "kartorna" är uppbyggda, eller hur? Är den stor, interaktiv och utvecklad som GTA's San Andreas så är det ju bra medans en karta i stil med CS's de_dust knappast imponerar. Alternativet är ju ett vänta till slutet av året och köpa spelet med alla kartor på en gång för din "fullspelsupplevelse". Är det som utannonserat samma pris som "baspaketet" och de lösa episoderna så är ju enda skillnaden att du inte fått testa/spela någonting alls för en billig peng sedan mars som alla andra.

Wow.. Jo det låter rimligt att Hitman kommer vara i storlek av GTA-SA * 5.. Har du spelat något av Hitman spelen?

Jag frågar fortfarande, vad är det positiva med den här typen av försäljning? Jag ser absolut ingen som helst.
Och argumentet att man får "testa på" spelet för ynka 150kr är ju bara löjlig, hört talas om demo? Det var en fantastisk idé som existerade förr i världen då man fick testa ett spel gratis(!) för att avgöra om man gillade det eller ej. Jag vet att det låter som en saga men det är sant.

Så valet är alltså att:
1, betala 150 kr för att avgöra om jag gillar det eller inte(mao. 150kr för ett demo!). I det fallet jag gillar det så får jag vänta ett år på att få spela hela. Om jag inte gillar det så har jag kastat bort 150 kr.
2, Betala 600kr direkt och få ett spel uppstyckat över ett år som jag hoppas på är bra. Alltså samma som att köpa ett icke uppstyckat spel men med nackdelen av att bli tvungen att vänta mellan varje avklarad bana(som jag garanterar inte är i närheten av GTA-SA i storlek)..
3, Vänta ett år tills samtliga delar är släppta och då köpa kompletta spelet. Alltså precis som vi alltid köpt spel fast jag får köpa det ett år efter släppet.

Vilket av dessa alternativ är positiv utveckling?

Medlem

Jag har inget emot episodbaserade spel i form av mer story-spel som tellatales spel, men detta är ett sådant spel jag vill spela genom från början till slut och sedan lägga undan. Att börja spela, komma in i det och sedan behöva vänta på att få fortsätta kommer göra att jag tappar lusten.

Detta är en dealbreaker för mig =(

Medlem

Där förlorade dom en kund. Hitman var ett spel jag var sugen på men pga detta tappa jag helt intresset. Hoppas så att inte fler följer denna vidriga utveckling

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Ja, så får man göra.

..."Men det är ju inte rätt"

Blir nog ett köp för min del. Jag utgår ifrån att det inte är endast en karta (Typ CS karta) per släpp, det skulle jag inte vara så nöjd med.

Medlem

Låter anus. Köper det när allt finns ute och spelet är klart.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag väntar tills spelet kommer på skiva.

Medlem

Meh. Väntar på den kraftigt rabatterade kompletta samlingen istället. Jag ser inte hur en sån här modell skulle funka i ett Hitman-spel. Det är ju knappast lika storydrivet som ett Telltale-äventyr.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Dagens besvikelse, det här skålar jag inte för


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

jahopp där dog HITMAN serien ut då, är det verkligen så sjukt svårt att bara göra ett jäkla spel idag? näe vi ska ha DLC, pay2win med mera, visa saker var då tusan bättre förr.

fast finns ju värre, finns ju TheHunt på steam.

Medlem
Skrivet av trasapa:
Skrivet av Ender:

Beror väl på lite hur "kartorna" är uppbyggda, eller hur? Är den stor, interaktiv och utvecklad som GTA&amp;#039;s San Andreas så är det ju bra medans en karta i stil med CS&amp;#039;s de_dust knappast imponerar. Alternativet är ju ett vänta till slutet av året och köpa spelet med alla kartor på en gång för din "fullspelsupplevelse". Är det som utannonserat samma pris som "baspaketet" och de lösa episoderna så är ju enda skillnaden att du inte fått testa/spela någonting alls för en billig peng sedan mars som alla andra.

Wow.. Jo det låter rimligt att Hitman kommer vara i storlek av GTA-SA * 5.. Har du spelat något av Hitman spelen?

Jag frågar fortfarande, vad är det positiva med den här typen av försäljning? Jag ser absolut ingen som helst.
Och argumentet att man får "testa på" spelet för ynka 150kr är ju bara löjlig, hört talas om demo? Det var en fantastisk idé som existerade förr i världen då man fick testa ett spel gratis(!) för att avgöra om man gillade det eller ej. Jag vet att det låter som en saga men det är sant.

Så valet är alltså att:
1, betala 150 kr för att avgöra om jag gillar det eller inte(mao. 150kr för ett demo!). I det fallet jag gillar det så får jag vänta ett år på att få spela hela. Om jag inte gillar det så har jag kastat bort 150 kr.
2, Betala 600kr direkt och få ett spel uppstyckat över ett år som jag hoppas på är bra. Alltså samma som att köpa ett icke uppstyckat spel men med nackdelen av att bli tvungen att vänta mellan varje avklarad bana(som jag garanterar inte är i närheten av GTA-SA i storlek)..
3, Vänta ett år tills samtliga delar är släppta och då köpa kompletta spelet. Alltså precis som vi alltid köpt spel fast jag får köpa det ett år efter släppet.

Vilket av dessa alternativ är positiv utveckling?

Men för i hela...vänta tills i slutet på året, köp "hela" spelet (när det är klart) till fullt pris istället...förhoppningsvis så avskyr du det efter 20 minuter och /facepalmar du dig själv för att du la 600 spänn på något du inte ens ids spela klart. Alla nöjda.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av Sanazin:

Ja, så får man göra.

..."Men det är ju inte rätt"

Blir nog ett köp för min del. Jag utgår ifrån att det inte är endast en karta (Typ CS karta) per släpp, det skulle jag inte vara så nöjd med.

Vågar nog utgå ifrån att första kartan räcker ett tag. Går ju alltid att använda det däringa "internet" för att se hur mycket spel man får för de initiala 150-200 kronorna. Jag vet spel där jag skulle betala samma summa för beta-access.
Modellen behöver ju inte vara bra alls, men det verkar dumt att döma ut den på förhand. För många kan det vara roligare att få tillgång till spelet snabbare än att vänta tills det är helt färdigt. Enkelt

Medlem

Dålig trend bland utvecklare nu.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

De tror på allvar att Telltale's variant kommer fungera i Hitman-spel? Nej, jag väntar tills jag kan spela hela spelet annars hinner man tröttna imellan episoderna och inte spela hela spelet.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

fattar inte..köpa en delat spel..suger spelet kan man ju alltid göra en refund enligt gällande eu regler


signatur

New life, New hope

Inaktiv

Känner mig skeptiskt mot detta. Välkomnar variation och nytänk men ser inte hur detta ska fungera bra i ett Hitman-spel. Personligen vill jag ha hela spelet tillgängligt så möjligheten finns att spela från början till slut utan att tvingas avbryta och återuppta med en månads mellanrum.

Har inte spelet Telltales spel men kan föreställa mig att det fungerar bättre i det sammanhanget.

Medlem

Förstår inte varför alla är så oerhört negativa. När alla avsnitten har släppts är det ett normalstort spel för en normalstor prislapp. Om man inte vill ha sin spelupplevelse uppstyckad är det bara att vänta tills alla avsnitt är ute.

Medlem

Orsaken till att dom delar upp den är ju dels också att feedback efter varje ny del för att anpassa nästa efter spelarnas reaktioner. Sedan lägga in små variationer i den senastsläppta kartan med nya uppdrag under tiden. Om det fungerar eller inte återstår ju dock att se.

Medlem
Skrivet av Ender:

Men för i hela...vänta tills i slutet på året, köp "hela" spelet (när det är klart) till fullt pris istället...förhoppningsvis så avskyr du det efter 20 minuter och /facepalmar du dig själv för att du la 600 spänn på något du inte ens ids spela klart. Alla nöjda.

Har du lässvårigheter eller bara ignorant?

Skrivet av trasapa:

Så valet är alltså att:
1, betala 150 kr för att avgöra om jag gillar det eller inte(mao. 150kr för ett demo!). I det fallet jag gillar det så får jag vänta ett år på att få spela hela. Om jag inte gillar det så har jag kastat bort 150 kr.
2, Betala 600kr direkt och få ett spel uppstyckat över ett år som jag hoppas på är bra. Alltså samma som att köpa ett icke uppstyckat spel men med nackdelen av att bli tvungen att vänta mellan varje avklarad bana(som jag garanterar inte är i närheten av GTA-SA i storlek)..
3, Vänta ett år tills samtliga delar är släppta och då köpa kompletta spelet. Alltså precis som vi alltid köpt spel fast jag får köpa det ett år efter släppet.

Vilket av dessa alternativ är positiv utveckling?

Jag frågar helt enkelt vad i den här affärsmodellen som är positiv? Som bäst så kan jag köpa spelet som "vanligt" fast ett år senare än alla andra. Det är inte innovativt, nytänkande eller bra för konsumenter.
Du verkar vara en drömkund däremot som man kan lura i vad som helst och som rättfärdigar negativ utveckling utan tanke på konsekvenser. Det är ju en underbar utveckling där vi gått från fria demos av spel till att betala 150kr för en testa på variant där man inte har en aning om hur fortsatta delar kommer se ut.

12
Skriv svar