Nintendo: Inga piratkopior till 3DS

Air
Medlem

Nintendos konsoller har faktiskt varit de konsoller som varit lättast att knäcka genom åren. Dock var det lite dyrt att knäcka N64 och över huvudtaget få kunna spela piratspel på den, så folk körde med original spel på den istället.
Samma med NES & SNES. Som någon skrev här tidigare, så har Sony lyckats riktigt bra än så länge. Geohot snackar om att han ska "cracka" PS3:an hit och dit, men han har babblat om det i ett tag nu och det kan man ta som ett ja till att han misslyckats med det. OnT again, jag tror starkt på att 3DS kommer att bli knäckt.
Och som "StrongBad" skrev:
"Hur många gånger har man hört det här?"

Medlem

En relevant fråga i sammanhanget är väl (för mig i alla fall) om man fortfarande måste släpa runt på 500 spelkassetter till sin "portabla" spelmaskin. Det är väl en minst lika viktig faktor? Är ju onekligen smidigare att ha alla spel direkt på ett minneskort...

Medlem

Haha, och detta tror verkligen Nintendo på? Efter att Nintendo släppte DSi så har jag för mig att det bara tog någon månad innan M3 gänget släppte M3i Zero, med ypperligt stöd både för DSi och DSi XL. Om Nintendo tänker göra något nedladdnings- och verifieringssystem kommer det antagligen till stor del likna iTunes, och det har ju inte direkt vart svårt att knäcka XD. innan OS4 kom till iPhone jailbreakade jag min 3GS på mindre än 5 minuter med Spirit. Sedan tankade jag ner Installous till telefonen, och så hade man i princip hela AppStore gratis i sin hand XD. Gissar på att det kommer ta max två månader innan M3 eller R4 gänget släpper ett nytt chip som fungerar i 3DS.

Medlem

skröt inte ubisoft också om ett "O-knäckbart skydd"

10minuter efter det lancerades hade några nördar (antagligen för att jävlas) knäckt det....

Medlem

Eh! Drömmer de? Första det kommer hända är piratkopiering inte för att man tycker om det men det är sanningen :(... Jag är emot sånt men men... Lets see!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Jag lovar att det kommer att gå att piratkopiera... T.ex någon hade jailbreakat den nya iphonen på några minuter.

Medlem
Skrivet av mAniAk:
Skrivet av MugiMugi:

De typ förklarade krig mot Alla crackers just nu, ska bli intressant att se denna händelse fortspelas.

/Me tar fram popcorn och inväntar den spännande framtiden.

Hackers.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Crack_%28programmering%29

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av mAniAk:
Skrivet av MugiMugi:

De typ förklarade krig mot Alla crackers just nu, ska bli intressant att se denna händelse fortspelas.

/Me tar fram popcorn och inväntar den spännande framtiden.

Hackers.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Crack_%28programmering%29

http://e-articles.info/e/a/title/The-Difference-Between-Hacke...

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Du har glömt att man kanske kan spara spelen på hårddisken o köra därifrån, då slipper du BR kostnaderna...

Nej, men hitintills så är inte den möjligheten tillgänglig.
Det var den första funktionen som efterfrågades på 360, och trots att den varit crackad i flera år så tycks inte den funktionen skapas, återigen så kan "crakarna" tjäna för lite på en sådan mod, de vill ha ständiga mjuk/hårdvarubaserade uppgraderingar som inte klarar ny firmware.
Money rules..

Medlem
Skrivet av Smuck:

skröt inte ubisoft också om ett "O-knäckbart skydd"

10minuter efter det lancerades hade några nördar (antagligen för att jävlas) knäckt det....

De skröt om att deras skydd var oknäckbart (som alla) men med deras senaste tilltag så tog det faktiskt väldigt lång tid (i sammanhanget) innan det knäcktes. Men som med allt så knäcktes det i vilket fall till slut.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av amidaru:

ps3an är knäckt chip är på väg att (mass)produceras bara att flyga runt lite på nätet så hittar ni det nog.

Nej, jag hittar det inte - posta en länk, annars tror jag att du svamlar.

12
Skriv svar