Massive svarar - är The Division för likt Destiny?

Robot
Massive svarar - är The Division för likt Destiny?

Det tog ett år för Destiny att bli spelet vi hoppades på. Har The Division-spelarna samma tålamod?

#destiny, #tom-clancys-the-division, #the-division-2, #massive-entertainment, #ubisoft, #world-in-conflict, #activision, #bungie


Massive svarar - är The Division för likt Destiny?

Det har ju framkommit att det inte alls har varit under utveckling "länge" enligt vissa sajter (minns inte vilka just nu).

Vad är länge förresten?

2 eller 3 år, eller mer?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Älskar Destiny riktigt skarpt, så om det är "lika" Destiny så lär jag älska detta med, förutom mera då eftersom det är på PC


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Medlem
Skrivet av Daven:

alphan va pisstråkig. Inget nytt. Tråkigt coversystem osv. Blir inget köp för min del.

Hur var grafiken; kontrollerna, ljudet?

Kändes det som ett gammalt spel i sitt utförande?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Daven:

alphan va pisstråkig. Inget nytt. Tråkigt coversystem osv. Blir inget köp för min del.

Hade en helt annan bild, var riktigt roligt och fräscht och speciellt när man kom in i Darkzone där det blev väldigt nervpillande.

Helt klart ett köp och ser spänt fram emot vad spelet kommer att erbjuda med storyn också.

Medlem

när jag börjat se mer å mer om hur spelet kommer bli var det första jag sa till mig å mina polare, att det såg ut att vara likt Destiny med Tom Clansy thema. Hoppas verkligen det inte blir så.

Skägg.
10 Chambers

Önskar att jag fick säga mer, men pc-intrycken är under embargo till nästa fredag =(


signatur
Medlem

De verkar ju iaf ha nedgraderat grafiken i spelet då man jämför tidigare clip mot nyare.
Börjar bli lite väl mycket sådant nu. Många titlar som inte alls lever upp till det som tidigare visats.

Geeks Gaming
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Önskar att jag fick säga mer, men pc-intrycken är under embargo till nästa fredag =(

Jag hoppas att ni tar i hänsyn de olika vapenklasserna när embargot släpps i alla fall. Det är det enda som får mig att känna oro just nu om en krypskytt kan sikta bättre (kikarsikte) eller om det även där är över axeln.

Hoppas mycket på detta till trots och att de löser problem som ex. camping vid darkzone ingångar mm till släppet.

Medlem

Aldrig hört nån som sagt att de ska va likt Destiny? Vadå, vara för man skjuter vapen och kan gå upp i Level?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Laymachine:

Aldrig hört nån som sagt att de ska va likt Destiny? Vadå, vara för man skjuter vapen och kan gå upp i Level?

Nä, om inte annat fick du en mer precis beskrivning än så i inledningen av artikeln du kommenterar.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Laymachine:

Aldrig hört nån som sagt att de ska va likt Destiny? Vadå, vara för man skjuter vapen och kan gå upp i Level?

Nä, om inte annat fick du en mer precis beskrivning än så i inledningen av artikeln du kommenterar.

"En öppen värld där man kan döda massa fiender tillsammans" som det står i artikeln, passar väl lika bra in på ett antal spel tex dying light, dead Island, alla borderlands spel, alla mmo spel som finns, ja listan kan göras oändlig. Det är typ samma sak som jag skrev men med andra ord.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Önskar att jag fick säga mer, men pc-intrycken är under embargo till nästa fredag =(

jag vet hur du känner dig (var playtester under utvecklingen)


signatur

God is dead

Medlem

Så jävla fattigt att du måste pumpa in 7-10 st 7.62mm i bröstet/huvudet för någon ska dö.. ZzzZzZzz

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Önskar att jag fick säga mer, men pc-intrycken är under embargo till nästa fredag =(

Skapa nytt konto på FZ och berätta


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av eCore:

Så jävla fattigt att du måste pumpa in 7-10 st 7.62mm i bröstet/huvudet för någon ska dö.. ZzzZzZzz

Fattigt?

Eftersom din träffchans och hur mycket skada du gör delvis är baserat på stats blir det lite som att kolla på en fight i Kotor och klaga på att folk inte dör när man kör en ljussabel genom dom.

Jag tror det kan bli bra. Mer mmorpg (typ) än cod.

Medlem

Finns en del gameplays där ute nu, mycket intressant.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Önskar att jag fick säga mer, men pc-intrycken är under embargo till nästa fredag =(

Du kan visa oss, vi lovar att inte säga något

Medlem

Sopigt att de lade ner World in Conflict för detta tramset. Ett av mycket få spelvärda RTS mot "En öppen värld där man kan döda massa fiender tillsammans" WOW we are not amused.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Laymachine:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Laymachine:

Aldrig hört nån som sagt att de ska va likt Destiny? Vadå, vara för man skjuter vapen och kan gå upp i Level?

Nä, om inte annat fick du en mer precis beskrivning än så i inledningen av artikeln du kommenterar.

"En öppen värld där man kan döda massa fiender tillsammans" som det står i artikeln, passar väl lika bra in på ett antal spel tex dying light, dead Island, alla borderlands spel, alla mmo spel som finns, ja listan kan göras oändlig. Det är typ samma sak som jag skrev men med andra ord.

Ser du inte likheterna med Destiny trots att du känner till spelet tror jag inte det hjälper att man förklarar. Tur att Massive själva är medvetna om det i alla fall.

Medlem
Skrivet av eCore:

Så jävla fattigt att du måste pumpa in 7-10 st 7.62mm i bröstet/huvudet för någon ska dö.. ZzzZzZzz

Så trist att se att nån form av granat smälla av och det enda som händer är att dom lutar sig lite lätt tillbaka som effekt. Se ifrån 2min mark i videon ovan.


signatur

#PCMR

Medlem

Om det nu är likt Destiny låter det inte så illa. Jag äger ingen konsol, och hört att det är ett kul spel.

Medlem

Blir det någon grind-rotation till senast inpatchade utrustningen (i stil med Destiny, WoW), som jag tycker det verkar bli, så optar jag ut.

System based gameplay plox. Lite DayZ/Minecraft stylee när spelare har kraft att skapa content. Inte att man matas med content patches.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Laymachine:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Laymachine:

Aldrig hört nån som sagt att de ska va likt Destiny? Vadå, vara för man skjuter vapen och kan gå upp i Level?

Nä, om inte annat fick du en mer precis beskrivning än så i inledningen av artikeln du kommenterar.

"En öppen värld där man kan döda massa fiender tillsammans" som det står i artikeln, passar väl lika bra in på ett antal spel tex dying light, dead Island, alla borderlands spel, alla mmo spel som finns, ja listan kan göras oändlig. Det är typ samma sak som jag skrev men med andra ord.

Ser du inte likheterna med Destiny trots att du känner till spelet tror jag inte det hjälper att man förklarar. Tur att Massive själva är medvetna om det i alla fall.

För det första är ju Destiny ett FPS, medan The Division är i tredjeperson. För det andra så är Destiny i fet-framtid, detta inte. Jag håller med vissa övriga här om att det inte är ett dugg likt Destiny. Bara för att det finns rollspelsinslag och möjlighet att lira med andra gör det ju inte värst likt Destiny. Då är ju Borderlands mer likt.. Som är både framtid och FPS.

Ser fram emot The Division iaf! Blir nog på PC för mig.

Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Laymachine:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Laymachine:

Aldrig hört nån som sagt att de ska va likt Destiny? Vadå, vara för man skjuter vapen och kan gå upp i Level?

Nä, om inte annat fick du en mer precis beskrivning än så i inledningen av artikeln du kommenterar.

"En öppen värld där man kan döda massa fiender tillsammans" som det står i artikeln, passar väl lika bra in på ett antal spel tex dying light, dead Island, alla borderlands spel, alla mmo spel som finns, ja listan kan göras oändlig. Det är typ samma sak som jag skrev men med andra ord.

Ser du inte likheterna med Destiny trots att du känner till spelet tror jag inte det hjälper att man förklarar. Tur att Massive själva är medvetna om det i alla fall.

För det första är ju Destiny ett FPS, medan The Division är i tredjeperson. För det andra så är Destiny i fet-framtid, detta inte. Jag håller med vissa övriga här om att det inte är ett dugg likt Destiny. Bara för att det finns rollspelsinslag och möjlighet att lira med andra gör det ju inte värst likt Destiny. Då är ju Borderlands mer likt.. Som är både framtid och FPS.

Ser fram emot The Division iaf! Blir nog på PC för mig.

Och sen så har The Division blandat pvp-pve, något som jag har för mig Destiny inte har.

Medlem

Jag är mycket nyfiken på vad detta mynnar ut i och har varit det sedan det utannonserades, men jag har mycket svårt att besluta vilken plattform som ska få agera värd åt äventyret.

Jag tror PS4:an är den plattform där jag hade uppskattat det bäst, men det är svårt att säga.

Är det någon mer som funderar över vilken plattform det ska spelas på eller vet ni redan?

Medlem

Jag var länge i valet och kvalet mellan PC och PS4, gillar inte riktigt att spela shoters med handkontroll, trots att The Division är en third person cover shoter så kan man skjuta genom sikten osv, detta blandat med högre fps, mer vänner som spelar PC och vad jag gissar betydligt enklare att kommunicera via text in-game så valde jag PC.

MEG
Medlem

Jag tror inte de kan leva upp till vad de lovar, ifs så brukar inget spelföretag kunna det. Vi får se vad recensionerna säger, jag kommer inte heller att missa Angry Joe


signatur

Death is only the beginning

12
Skriv svar