Steam-trafiken ökar med 75 % om året

Robot
Steam-trafiken ökar med 75 % om året

Valve har uppgraderat nätverkskapaciteten för att klara ökningen.

#valve


Medlem
Steam-trafiken ökar med 75 % om året

Skulle knappast jämföra Steam med Netflix och Youtube.

Medlem

vad skulle man jämföra med då?

Medlem
Skrivet av PredaKing:

vad skulle man jämföra med då?

Origin och UPlay?

Medlem

Man kan nog tycka det är hur bra som helst, men folk klagar på deras support väldigt mycket, och man kan undra om det är bra att de inte har någon verklig konkurrent?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Av dessa 500 petabyte varje månad står deras användarsupport för cirka 13 kilobyte.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Min porr är uppe i 50 terra, får streama ett bra tag till för att komma upp i dessa exabyte, men man måste ju hänga med i utvecklingen!

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av PredaKing:

vad skulle man jämföra med då?

Origin och UPlay?

Fast nu jämför man ju användning, inte tjänst. Vore väl dock inte helt fel att inkludera Origin och Uplay också men vi kan nog lugnt säga att det inte är på samma skala.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Man kan nog tycka det är hur bra som helst, men folk klagar på deras support väldigt mycket, och man kan undra om det är bra att de inte har någon verklig konkurrent?

Skulle inte säga så. Origin växer och om några år kanske det mognar till. Vi får heller inte glömma Xbox Live (eller vad deras motsvarighet heter) som kanske hoppar från krysslådan till PC. Det är en stabil platform och så länge som Windows är det självklara valet för spelande på PC är det mycket möjligt.

Skrivet av Star Lord:

Min porr är uppe i 50 terra, får streama ett bra tag till för att komma upp i dessa exabyte, men man måste ju hänga med i utvecklingen!

Snorren kommer lossna av slitage innan du är klar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av PredaKing:

vad skulle man jämföra med då?

Origin och UPlay?

Får man väl la göra då det är inom samma platformar, eller använda xbox eller playstations affär.

är ju mer att jämnföra det med.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Man kan nog tycka det är hur bra som helst, men folk klagar på deras support väldigt mycket, och man kan undra om det är bra att de inte har någon verklig konkurrent?

Har aldrig kontaktat en support och känner ingen som försökt göra det heller. Så kan inte uttala mig om det.

men angående konkurrens: jag är osäker om det är det bästa för konsumenten atm. För mig är steam skitbra. Jag har inga klagomål överhuvudtaget. Kan inte komma på något jag vill förändra (säger inte att det är perfekt för alla. Men för mitt användandr så har jag inte hittat problem). Men konkurrens hade gjort min 'experience' sämre. Och det gör det just nu. Spel som finns på steam men som kräver användet av origin och uplay OCKSÅ. Eller spel som bara finns på en av de andra två och inte steam. Detta är deras sätt att konkurrera med steam. Och jag måste säga att detta förstör för mig som konkurrens. Jag har köpt spel som jag sedan insett kräver origin eller uplay och därför aldrig ens orkat installera dem. Jag har skitit i att köpa spel som kräver origin och uplay. Och nej det är inte för jag är steam fanboy. Har testat båda och har spel på båda. Men jag orkar inte ha 3 program som gör exakt samma sak. När jag formattera datorn senast så har jag skitit i att installera uplay och origin. Och kommer inte göra det heller. Steam är bättre på alla sätt och hela mitt bibliotek finns redan där. Vill inte splittra upp det.

Inaktiv

Själva idén med steam är skitbra, helt okej med market med, det är ju där pengarna finns. MEN. Regionsuppdelningen är helt åt helvete. Okej att det är sanktioner mot Ryssland och att det finns en hel del servers i Sverige men varför skall dom tillåttas matchas mot nordiska spelare är bortom all förnuft.

Starta en serverpark i Ukraina/Vitryssland då. VAC lämnar ju mycket kvar att önska men det lär ju inte påverka att det blir bättre så länge man rear ut CD keys för 3€ i Ryssland.

1
Skriv svar