Nu vet vi äntligen hur Hitman kommer att släppas

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Läser inte folk nyheten? Du kan fortfarande köpa alla episoder (dvs. hela spelet) för $60, redan på förhand.
Vill du däremot kanske testa en episod och se om det här är något för dig, så behöver du inte köpa hela spelet utan du betalar endast $15.
Kort och gott innebär detta att spelet i sin helhet har skjutits upp, men hur ofta händer inte det egentligen att ett spels lanseringsdatum skjuts upp?

På min tid kallades det då för ett demo, och dessa var gratis. *Viftar med käppen*


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av trasapa:
Skrivet av Ender:

Men för i hela...vänta tills i slutet på året, köp "hela" spelet (när det är klart) till fullt pris istället...förhoppningsvis så avskyr du det efter 20 minuter och /facepalmar du dig själv för att du la 600 spänn på något du inte ens ids spela klart. Alla nöjda.

Har du lässvårigheter eller bara ignorant?

Skrivet av trasapa:

Så valet är alltså att:
1, betala 150 kr för att avgöra om jag gillar det eller inte(mao. 150kr för ett demo!). I det fallet jag gillar det så får jag vänta ett år på att få spela hela. Om jag inte gillar det så har jag kastat bort 150 kr.
2, Betala 600kr direkt och få ett spel uppstyckat över ett år som jag hoppas på är bra. Alltså samma som att köpa ett icke uppstyckat spel men med nackdelen av att bli tvungen att vänta mellan varje avklarad bana(som jag garanterar inte är i närheten av GTA-SA i storlek)..
3, Vänta ett år tills samtliga delar är släppta och då köpa kompletta spelet. Alltså precis som vi alltid köpt spel fast jag får köpa det ett år efter släppet.

Vilket av dessa alternativ är positiv utveckling?

Jag frågar helt enkelt vad i den här affärsmodellen som är positiv? Som bäst så kan jag köpa spelet som "vanligt" fast ett år senare än alla andra. Det är inte innovativt, nytänkande eller bra för konsumenter.
Du verkar vara en drömkund däremot som man kan lura i vad som helst och som rättfärdigar negativ utveckling utan tanke på konsekvenser. Det är ju en underbar utveckling där vi gått från fria demos av spel till att betala 150kr för en testa på variant där man inte har en aning om hur fortsatta delar kommer se ut.

Vad ska jag göra då, säga allt igen i versaler? Köp inte spelet nu medans det inte är "klart" ifall du inte vill, och låt folk som vill börja tidigare än fulla spelet är klart göra det. Bara det är ju en stor fördel. Och eftersom du inte verkar ha någon aning om hur stor en karta är, vad är det dom får dig att tro att det är jämförbart med ett demo?
Och vill du istället hellre "testa på" det fulla spelet som du kanske betalar 600 kr för enbart för att komma fram till samma insikt, att du inte gillar det?

Då måste du ju älska det dem gör nu, för nu har du ju alternativet att vara smart ELLER korkad.

Medlem

Jag vet inte riktigt hur det här kommer bli när allt väl är släppt, kanske en succé.

Men av det jag har läst så låter detta extremt idiotiskt. Och PR-avdelningen för detta spel borde skämma rejält.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Är det så jävla svårt att släppa ett helt spel på en gång? Mina pengar får de inte iaf.

Finns andra sätt, om man inte vill betala

Medlem

Personligen konstigt och dåligt koncept, efter si sådär ett par timmar spelande så är man säkert redan klar med ett s.k avsnitt. Skall man vänta i en hel månad för att få tillgång till ett nytt?

"Om du vill kan du redan på förhand köpa det kompletta spelet för 60 dollar."

Förutsatt att man köper det kompletta spelet, får man direkt tillgång till alla avsnitt redan i Mars eller måste man vänta på varenda avsnitt som alla andra?


signatur

The Cold is my teacher! ❄

12
Skriv svar