Nya detaljer kring Dragon Age II

Robot
Medlem
Nya detaljer kring Dragon Age II

Jag är medveten om att många är skeptiska till nya Dragon Age, och tro mig; helst av allt hade jag sett ett nytt BG, men jag måste säga att jag tycker att det här verkar lite spännande...:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

10 års timeline! Undrar hur de kommer fördela det.

Medlem

ogillar Mass effects konversations system för man vet aldrig vad karaktären ska säga. Att välja alternativet "No thanks" på en enkel fråga kan betyda att din karaktär sliter fram svärdet och hugger den frågande i knät. Det resulterar oxå i "bra/dålig/mittemellan" alternativ. Medans i ett klassiskt RPG har du ofta har flera alternativ att välja mellan där du kan välja att hugga honom i knät, eller bara stampa honom på foten. Lite synd faktiskt.

Och 10 års timeline, den e lätt. Du spelar någon vecka av karaktärens liv, resten är cutscenes med stillbilder och voiceover med david attenborough...

Men jag vet redan nu att jag kommer köpa det.. tyvärr

Medlem

Nooooooooooooooo oooooooooooooooo oooooooooo!

Inte välja ras! :U De e ju typ de bästa med att skapa en karaktär!

ARGH!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

luktar casual.

Medlem
Skrivet av frunk:

luktar casual.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

kommer att köpa det direkt

Medlem

givet köp redan nu

Medlem

moar like Dragon Effect

Casualhoror.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Bryr mig faktiskt inte så mycket. Gillar båda modellerna.

Får ett intryck som säger att de försöker sig på något nytt när det gäller handlingen... men det kanske bara är önsketänkande från mitt håll. Biowares spel har börjat få en liten känsla av repetition och förutsägbarhet för mig.

Fast köpa det lär jag ju göra ändå >_>

Medlem
Skrivet av frunk:

luktar casual.

Medlem

Jag ogillade faktiskt att välja ras i Dragon Age... Det påverkade början så lite och kändes som att det bara påverkade vilken klass man kunde vara och hur folk behandlade en Visserligen passar det i RPG men jag tyckte att dom kunde ha gjort char creation bättre utan det

Medlem

Känns lite kluvet, det här.

Mass Effect, särskilt 2an, är ju helt klart en bra upplevelse.
Dock tycker jag att Dragon Age var ett bättre spel. ME är lite mer interaktiv film med rpg- och actioninslag.

Inaktiv

Väldigt kluven till detta. Origins var ju ett underbart koncept och jag hoppades verkligen att Bioware skulle integrera det bättre i storyn och världen i senare spel, men nu verkar det som att dom dumpar hela idéen? Hoppas verkligen att origins kommer tillbaka i Dragon Age 3.

Medlem

gilalr inte ändrigarna förutom att hjälten får röst men komemr nog skaffa spelet så länge dom inte ändrar combat systemet.

edit: kommer det några bra nyheter för elektroniska spell överhuvud taget nu den senaste tiden?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

AW8
Medlem

Låter inte så dumt.

Saknar "text-alternativen" från KotOR, fast hjulet från ME har ju sitt filmiska mys runt sig. Lite tråkigt att man inte kan välja ras (även fast jag mest körde människa i DA) fast...
Det är ju BioWare. Så jag vet att det inte kommer att bli så dumt.


signatur

PC gamer 'til I die.

Avstängd

är inte själva RPG genre typ gjord så att du ska kunna välja ras och vägval? har EA fingrat för mycket i honungs burken må tro?

Medlem

Tror det kan bli coolt. Det är ju för fan Bioware!!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Orkar sällan läsa hela dialoger i spel, vill hellre ha någon som snackar. Så detta är bra

Medlem

Alltså, har Bioware gjort ett enda dåligt spel hittills? Än så länge har de mitt fullständiga förtroende att göra vad de tycker är bäst.

Medlem

Blir nog att köpa ettan när det kommer på specialerbjudande...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

vilket jävla piss... mass effect 2 va ju som nå webläsarspel.. stelt och helt braindead.. synd som fan på ett välrenomerat företag att bli så sunkiga


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Kan bli intressant. Själv så älskar jag både Dragon Age och Mass Effect-spelen så jag har inget problem med detta. Det enda det gör är att det förändrar hur spelet spelas, precis som de säger så blir ju "Mass Effect"-effekten en mer cinematisk upplevelse, något de lyckades med bra i båda Mass Effect-spelen.

Dragon Age var ju dock ett mer maffigt RPG som kräver lite mer tid och ork att spela igenom, men som kanske då förlorar mer på en vettig storyline. Oavsett så blir det nog bra om de kombinerar det rätt, vi vill inte ha en "Dragon Effect" :).

Medlem

Låter som att de kommit till insikt iaf. Hoppas på lite gameplay denna gång!

Medlem

Usch, känns som ett nerköp att inte kunna välja klass/ras iochmed att man kunde det i origins. Hade karaktären varit låst i första spelet också hade det spelat mindre roll.

Fast det viktigaste är ju storyn och den har jag inte läst något om, så det återstår att se om det kan bli något i klass med origins.

Medlem

Det låter mycket bättre än ettan.

Medlem

MEH! Inte få välja ras och allt det. Det var ju det som var roligt och speciellt med första delen där det spelade lite roll vad man valde i början. Jag kände mig som en smutsig prostituerad dvärgkvinna när jag spelade iaf... gjorde en del dialogval som var påverkade efter det som hände i början etc.

Gillade då INTE mass effect 2 men å andra sidan är jag inte mycket för sci-fi... inte alls... fan å. Vill ju spela någon underdog ras och inte vanilla human


signatur

osv.

Medlem

Känns som om de har valt helt fel delar att ändra på. Samma med ME2 då de i stort sett tog bort alla roliga delar från ettan och ändrade så att allt blev mer mainstream. Inte okej!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Att inte få välja ras är helt logiskt, det är mycket lättare att skapa ett dynamiskt spel som FAKTISKT formar sig kring spelarens val om vissa saker är statiska. Att behöva anpassa efter spelarens val och sen DESSUTOM räkna in 10 olika raser

12
Skriv svar